Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zelf bouwen of laten bouwen van een high end desktop van +-2000 eu
[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem.
Ik wil ermee gaan gamen op de hoogst mogelijke settings
Welke software ga je gebruiken?
Diverse nieuwe games (first person shooters, PUBG, gta etc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-2000 eu maar mocht het zo zijn dat er voor een 100 meer een dikke winst te behalen valt dan hoor ik dit natuurlijk graag.
Heb je een absolute maximumprijs?
Nee
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik zat zelf te denken aan het volgende:
Intel i7-8700k (zou rond 5 oktober uit moeten komen) anders de Intel 7700k.
Videokaart gtx1080 ti
16gb ram op 3000mhz
500gb ssd
3tb 2e opslag
Corsair waterkoeling
Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ja, met name Ryzen ben ik benieuwd naar waarom iemand die zou kiezen ten opzichte van Intel. Voor zover uit mijn onderzoek blijkt zou Intel toch echt de betere zijn voor het spelen van games etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niks bijzonders. Gewoon een zeer goed eind product
Ga je overklokken?
Dit zou wel tot de mogelijkheden moeten behoren.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Maximum prestaties
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat de mede tweakers mij kunnen vertellen of ik goed onderweg ben zo.
En ik zit. Met de volgende vragen;
- is het duurste moederbord (voor gamen zeg maar rond de 400 eu tegenover 80 eu voor de goedkoopste) ook meteen de beste? Of zit ik in een prijsklasse van 250 eu gewoon op een super moederbord?
- is het geheugen goed gekozen op deze manier? Ik heb expres geen merken erbij gezet om verwarring te voorkomen voor mezelf
- hoe belangrijk zijn de cases? Ik kan hier maar moeilijk een keuze in maken wegens het giga prijs verschil soms. Zit er daadwerkelijk zo'n groot kwaliteits verschil in?
- raden jullie een aparte geluidskaart aan of zijn de chips op de moederborden goed genoeg (gamen met een headset)
En last but not least... Zelf in elkaar zetten (nog nooit gedaan en heb er matig verstand van ten opzichte van sommige pro's hier)
Of door een bedrijf laten doen.
En welke online winkels gebruiken jullie om je spullen te kopen en waar moet ik volgens jullie absoluut niet spullen lopen of bestellen?
Alvast heel erg bedankt aan iedereen die dit heeft gelezen en met mij wil en kan meedenken!
Groetjes xXx-Dragonfly-xXx
Zelf bouwen of laten bouwen van een high end desktop van +-2000 eu
[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem.
Ik wil ermee gaan gamen op de hoogst mogelijke settings
Welke software ga je gebruiken?
Diverse nieuwe games (first person shooters, PUBG, gta etc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-2000 eu maar mocht het zo zijn dat er voor een 100 meer een dikke winst te behalen valt dan hoor ik dit natuurlijk graag.
Heb je een absolute maximumprijs?
Nee
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik zat zelf te denken aan het volgende:
Intel i7-8700k (zou rond 5 oktober uit moeten komen) anders de Intel 7700k.
Videokaart gtx1080 ti
16gb ram op 3000mhz
500gb ssd
3tb 2e opslag
Corsair waterkoeling
Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ja, met name Ryzen ben ik benieuwd naar waarom iemand die zou kiezen ten opzichte van Intel. Voor zover uit mijn onderzoek blijkt zou Intel toch echt de betere zijn voor het spelen van games etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niks bijzonders. Gewoon een zeer goed eind product
Ga je overklokken?
Dit zou wel tot de mogelijkheden moeten behoren.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Maximum prestaties
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat de mede tweakers mij kunnen vertellen of ik goed onderweg ben zo.
En ik zit. Met de volgende vragen;
- is het duurste moederbord (voor gamen zeg maar rond de 400 eu tegenover 80 eu voor de goedkoopste) ook meteen de beste? Of zit ik in een prijsklasse van 250 eu gewoon op een super moederbord?
- is het geheugen goed gekozen op deze manier? Ik heb expres geen merken erbij gezet om verwarring te voorkomen voor mezelf
- hoe belangrijk zijn de cases? Ik kan hier maar moeilijk een keuze in maken wegens het giga prijs verschil soms. Zit er daadwerkelijk zo'n groot kwaliteits verschil in?
- raden jullie een aparte geluidskaart aan of zijn de chips op de moederborden goed genoeg (gamen met een headset)
En last but not least... Zelf in elkaar zetten (nog nooit gedaan en heb er matig verstand van ten opzichte van sommige pro's hier)
Of door een bedrijf laten doen.
En welke online winkels gebruiken jullie om je spullen te kopen en waar moet ik volgens jullie absoluut niet spullen lopen of bestellen?
Alvast heel erg bedankt aan iedereen die dit heeft gelezen en met mij wil en kan meedenken!
Groetjes xXx-Dragonfly-xXx