Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies high end 2000 eu game pc

Pagina: 1
Acties:

• xX-DrAgOnFly-Xx
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-02-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Zelf bouwen of laten bouwen van een high end desktop van +-2000 eu

[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem.

Ik wil ermee gaan gamen op de hoogst mogelijke settings

Welke software ga je gebruiken?

Diverse nieuwe games (first person shooters, PUBG, gta etc)

Wat mag het systeem gaan kosten?

+-2000 eu maar mocht het zo zijn dat er voor een 100 meer een dikke winst te behalen valt dan hoor ik dit natuurlijk graag.

Heb je een absolute maximumprijs?

Nee

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik zat zelf te denken aan het volgende:

Intel i7-8700k (zou rond 5 oktober uit moeten komen) anders de Intel 7700k.

Videokaart gtx1080 ti

16gb ram op 3000mhz

500gb ssd

3tb 2e opslag

Corsair waterkoeling

Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ja, met name Ryzen ben ik benieuwd naar waarom iemand die zou kiezen ten opzichte van Intel. Voor zover uit mijn onderzoek blijkt zou Intel toch echt de betere zijn voor het spelen van games etc.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Nee niks bijzonders. Gewoon een zeer goed eind product

Ga je overklokken?

Dit zou wel tot de mogelijkheden moeten behoren.

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Maximum prestaties

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik hoop dat de mede tweakers mij kunnen vertellen of ik goed onderweg ben zo.

En ik zit. Met de volgende vragen;

- is het duurste moederbord (voor gamen zeg maar rond de 400 eu tegenover 80 eu voor de goedkoopste) ook meteen de beste? Of zit ik in een prijsklasse van 250 eu gewoon op een super moederbord?

- is het geheugen goed gekozen op deze manier? Ik heb expres geen merken erbij gezet om verwarring te voorkomen voor mezelf

- hoe belangrijk zijn de cases? Ik kan hier maar moeilijk een keuze in maken wegens het giga prijs verschil soms. Zit er daadwerkelijk zo'n groot kwaliteits verschil in?

- raden jullie een aparte geluidskaart aan of zijn de chips op de moederborden goed genoeg (gamen met een headset)

En last but not least... Zelf in elkaar zetten (nog nooit gedaan en heb er matig verstand van ten opzichte van sommige pro's hier)
Of door een bedrijf laten doen.

En welke online winkels gebruiken jullie om je spullen te kopen en waar moet ik volgens jullie absoluut niet spullen lopen of bestellen?

Alvast heel erg bedankt aan iedereen die dit heeft gelezen en met mij wil en kan meedenken!

Groetjes xXx-Dragonfly-xXx 8)

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Heb je zelf ook al een lijstje gemaakt?

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 13:07
(1) Het duurste moederbord heeft in principe precies dezelfde performance als een mobo van 80 euro, je betaalt echter voor de extra opties, dus led verlichting, extra sata poorten, crossfire mogelijkheden etc, kies nooit de goedkoopste, maar de duurste is ook overdreven.

(2) er zijn heel veel soorten ram dat op 3000mhz loopt, dat moet specifieker.

(3) In principe doet een kast van 30 euro, mits groot genoeg het prima. Airflow, temperaturen en geluidsisolatie speelt wel een grote rol. De kast van 30 euro rammelt, is warmer, en heeft Maar 1 fan meegeleverd, terwijl de kast van 90 euro al 2 fans heeft, redelijke temperaturen heeft en al stevig en stil is.
(4)
Tenzij je een headset hebt wat dit absoluut bij nodig is om de betere audiokwaliteit te horen, nee. En geloof me, >95% heeft het niet nodig
(5) Tja, dat is de vraag, denk je dat je het zelf kunt met war hulp van YouTube video's. Het valt heuze mee, maar enkele jaren geleden heb ik ook hulp gevraagd. Als je het niet vertrouwd is er misschien een kennis die wat meer ervaring heeft?
(6) licht eraan, sommige winkels zijn prima, maar geven bijvoorbeeld niet goed aan als het product niet terugkomt. Dan staat er bijvoorbeeld dat het 2-5 werkdagen kan duren, en dan anderhalve maand staat dat er nog steeds. Als je gewoon bij een wat bekende winkel je onderdelen koopt moet het gewoon goedkomen, de webshop ziet ook dat het om duurdere, fragiele onderdelen gaat en gaan er niet mee lopen gooien.

• xX-DrAgOnFly-Xx
atvokado schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:50:
Heb je zelf ook al een lijstje gemaakt?
Ik ben aan het uit vogelen hoe ik een lijst met die prijzen erbij hierin krijg.. Lijkt nog lastiger dan die pc in elkaar te zetten. Wordt vervolgd

• xX-DrAgOnFly-Xx
BatmanNL schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:02:
(1) Het duurste moederbord heeft in principe precies dezelfde performance als een mobo van 80 euro, je betaalt echter voor de extra opties, dus led verlichting, extra sata poorten, crossfire mogelijkheden etc, kies nooit de goedkoopste, maar de duurste is ook overdreven.

(2) er zijn heel veel soorten ram dat op 3000mhz loopt, dat moet specifieker.

(3) In principe doet een kast van 30 euro, mits groot genoeg het prima. Airflow, temperaturen en geluidsisolatie speelt wel een grote rol. De kast van 30 euro rammelt, is warmer, en heeft Maar 1 fan meegeleverd, terwijl de kast van 90 euro al 2 fans heeft, redelijke temperaturen heeft en al stevig en stil is.
(4)
Tenzij je een headset hebt wat dit absoluut bij nodig is om de betere audiokwaliteit te horen, nee. En geloof me, >95% heeft het niet nodig
(5) Tja, dat is de vraag, denk je dat je het zelf kunt met war hulp van YouTube video's. Het valt heuze mee, maar enkele jaren geleden heb ik ook hulp gevraagd. Als je het niet vertrouwd is er misschien een kennis die wat meer ervaring heeft?
(6) licht eraan, sommige winkels zijn prima, maar geven bijvoorbeeld niet goed aan als het product niet terugkomt. Dan staat er bijvoorbeeld dat het 2-5 werkdagen kan duren, en dan anderhalve maand staat dat er nog steeds. Als je gewoon bij een wat bekende winkel je onderdelen koopt moet het gewoon goedkomen, de webshop ziet ook dat het om duurdere, fragiele onderdelen gaat en gaan er niet mee lopen gooien.
Thanks voor je uitgebreide reactie en het meedenken.

Ik wist niet dat het merk veel uitmaakte qua performance. Welke ik had bekenen was de corsair dominator ram 16gb

Wat is jou advies wat betreft Intel vs ryzen? Wat ik las was dat ryzen goedkoper is voor dezelfde kwaliteit en performance maar als ik op een site een pc samenstel met (los van het moederbord en ryzen 7 of Intel 7700k oid) kon ik toch echt op ongeveer dezelfde bedragen uit.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

xX-DrAgOnFly-Xx schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:04:
Ik ben aan het uit vogelen hoe ik een lijst met die prijzen erbij hierin krijg.. Lijkt nog lastiger dan die pc in elkaar te zetten. Wordt vervolgd
De Handleiding Pricewatch legt het haarfijn uit. ;)
xX-DrAgOnFly-Xx schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:10:
Ik wist niet dat het merk veel uitmaakte qua performance. Welke ik had bekenen was de corsair dominator ram 16gb
Merk maakt ook niet uit qua performance. Het gaat vooral om de specificaties. Vaak zijn diverse merken en typen ook nog eens door dezelfde fabrikant gemaakt, vandaar dat merk eigenlijk niet zoveel uitmaakt. :)
Wat is jou advies wat betreft Intel vs ryzen? Wat ik las was dat ryzen goedkoper is voor dezelfde kwaliteit en performance maar als ik op een site een pc samenstel met (los van het moederbord en ryzen 7 of Intel 7700k oid) kon ik toch echt op ongeveer dezelfde bedragen uit.
Ryzen heeft het voordeel van meer cores, men gokt dan dat in de toekomst de games ook steeds meer multicore worden. In dat geval zou een Ryzen CPU voordeel bieden, maar vooralsnog zie ik niet gauw dat multicore breder ingezet wordt bij games, dat doet het ook niet met hyperthreading, wat ook al de nodige jaren op de markt is. ;)

[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2017 23:17 ]

• xX-DrAgOnFly-Xx
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 315,-€ 315,-
1Asus X99-A II€ 239,-€ 239,-
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 849,-€ 849,-
1Seagate NAS HDD, 4TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master MasterCase Pro 5 - NVIDIA Edition€ 148,67€ 148,67
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M4B3000C15€ 202,90€ 202,90
1Samsung 960 EVO 500GB€ 229,90€ 229,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.984,47

• kameleleon
xX-DrAgOnFly-Xx schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:10:
[...]

Thanks voor je uitgebreide reactie en het meedenken.

Tja, Intel VS ryzen, wat CH4OS zegt, AMD bied meer cores voor je geld, Intel krachtigere. Je kunt niet verkeerd gaan met beide opties. Zelf neig ik nog steeds meer naar Intel, hoewel ik enkel een low end FX serie chip van AMD heb gehad. Kijk zelf eens naar benchmarks tussen Intel en AMD op games wat jij veel, of van plan bent om veel te spelen.

Er is namelijk geen 1 keuze, iedereen heeft een andere behoefte. Csgo zal waarschijnlijk beter runnen op Intel wegens de krachtigere cores, maar het loopt standaard toch maar op tot 300 FPS, iets wat je constant met bijde chips zal halen. Andere games profiteren van AMD.
Kijk wat jou het beste uitkomt

• xX-DrAgOnFly-Xx
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus X99-A II€ 239,-€ 239,-
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 849,-€ 849,-
1Seagate NAS HDD, 4TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Hydro H115i€ 120,95€ 120,95
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M4B3000C15€ 202,90€ 202,90
1Antec Edge 750W€ 138,97€ 138,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.244,39

Excuus ging niet helemaal goed

• xX-DrAgOnFly-Xx
CH4OS schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:13:
[...]
De Handleiding Pricewatch legt het haarfijn uit. ;)
[...]
Merk maakt ook niet uit qua performance. Het gaat vooral om de specificaties. Vaak zijn diverse merken en typen ook nog eens door dezelfde fabrikant gemaakt, vandaar dat merk eigenlijk niet zoveel uitmaakt. :)
[...]
Ryzen heeft het voordeel van meer cores, men gokt dan dat in de toekomst de games ook steeds meer multicore worden. In dat geval zou een Ryzen CPU voordeel bieden, maar vooralsnog zie ik niet gauw dat multicore breder ingezet wordt bij games, dat doet het ook niet met hyperthreading, wat ook al de nodige jaren op de markt is. ;)
Jij ook bedankt voor je uitgebreide reactie natuurlijk..!

Als ik dan dus nog even op de Intel i7-8700k wacht heb in dat probleem ook niet en heb ik wel de kracht van Intel.

Wat vinden jullie van het "boodschappenlijstje"

Overdreven of perfect of iets anders? Alle tips zijn welkom!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CPU past niet op het moederbord. Zelf zou ik nu wachten op CoffeeLake, die komen ergens Oktober/November uit denk ik.

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2017 23:32 ]

• kameleleon
Kies een ander moederbord met het 1151 socket, deze cpu past er anders niet op. De hdd is een NAS schijf, en als ik het goed heb zijn die goed om 24/7 aan te staan, maar lees/schrijf snelheden zijn bagger. Ik zou een reguliere WD Blue nemen.
Ram is belangrijk in je systeem, maar niet zo belangrijk dat het die corsair dominator hoeft te nemen. Een goedkoper setje voldoet ook wel.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Die GTX1080ti zou ik wisselen voor de Gigabyte GTX1080ti Extreme Edition. Is qua prijs wat goedkoper, presteerd hetzelfde, maar is stiller én na registratie bij Gigabyte 4 jaar fabrieksgarantie ipv 2 jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2017 23:34 ]

• xX-DrAgOnFly-Xx
Super jongens dat jullie zo goed meedenken! Hier is niet tegenop te lezen als ik dit jaar nog wat wil bouwen!

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming€ 144,95€ 144,95
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 794,50€ 794,50
1WD Blue WD40EZRZ, 4TB€ 112,51€ 112,51
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 170,15€ 170,15
1Antec Edge 750W€ 138,97€ 138,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.175,60

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 23:57

KDL

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:45
Ik zou lekker bij die ASUS 1080TI-OC blijven,,, dat ding is supersnel en ook super stil.

Elke dag weer een genot met de ASUS kaart,,,,,

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

RoaDHouse schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 00:19:
Ik zou lekker bij die ASUS 1080TI-OC blijven,,, dat ding is supersnel en ook super stil.

Elke dag weer een genot met de ASUS kaart,,,,,
En de Gigabyte is net zo super snel en net zo stil met 2 jaar extra garantie voor minder geld. Dat jij toevallig een Asus fanboy bent kan ik verder niet zo veel mee.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• xX-DrAgOnFly-Xx
Ja maar ik wilde graag mijn eigen topic waar ik mijn vragen kan stellen en ideeën kon bespreken ipv er met iemand anders zijn adviezen vandoor gaan en het gesprek openen..

• xX-DrAgOnFly-Xx
DarkBlaze schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:12:
[...]

En de Gigabyte is net zo super snel en net zo stil met 2 jaar extra garantie voor minder geld. Dat jij toevallig een Asus fanboy bent kan ik verder niet zo veel mee.
Ik blijf inderdaad bij de Gigabyte..

Hoe is het lijstje verder?

[ Voor 4% gewijzigd door xX-DrAgOnFly-Xx op 12-09-2017 07:50 ]

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:32

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Gaat dat felle uiterlijk van die kast niet vervelen na een week? Persoonlijk houd ik meer van een strak, tijdloos design waarbij de PC niet al te veel opvalt.

Steam ID = Ackerfiets

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Goede keuze hoor, kan het ook nog wel even onderbouwen speciaal voor @RoaDHouse
Zie hier https://nl.hardware.info/...sproductie-en-temperatuur de GB is gewoon stiller, en niet zo'n beetje ook niet ;)

Overigens, weet je zeker dat je voor de GF versie van die kast wil gaan? Hij is aardig aan de prijs en dan zit je wel met de GeForce branding vol op je kast dus stel dat je ooit een AMD videokaart er in wil stoppen heb je nog steeds mega groot geforce op je kast staan met het groene accent etc.

Verder voeding -> pricewatch: Corsair RM750x Zwart scheelt 25 euro die je niet gaat merken.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• xX-DrAgOnFly-Xx
DarkBlaze schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:58:
Goede keuze hoor, kan het ook nog wel even onderbouwen speciaal voor @RoaDHouse
Zie hier https://nl.hardware.info/...sproductie-en-temperatuur de GB is gewoon stiller, en niet zo'n beetje ook niet ;)

Overigens, weet je zeker dat je voor de GF versie van die kast wil gaan? Hij is aardig aan de prijs en dan zit je wel met de GeForce branding vol op je kast dus stel dat je ooit een AMD videokaart er in wil stoppen heb je nog steeds mega groot geforce op je kast staan met het groene accent etc.

Verder voeding -> pricewatch: Corsair RM750x Zwart scheelt 25 euro die je niet gaat merken.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb een andere kast gekozen en de voeding van Crosair genomen ( is toch weer een online eten bestelling ;) )

Verder vroeg ik me het volgende nog af:

Als ik deze producten allemaal bestel en geleverd krijg, is het dan zo dat ik kan beginnen met in elkaar schroeven of moet ik nog ergens de benodigde kabels zien te vinden?!

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master MasterCase Pro 6 (blauwe led)€ 136,-€ 136,-
1Corsair RM750x Zwart€ 104,95€ 104,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 231,-€ 231,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.130,01

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Je kan zo beginnen met knutselen :) Al zou ik wel wachten tot coffee lake.. Komt bijna uit en zal vergelijkbaar geprijsd worden als de 7700K nu.

Wil je het trouwens niet laten assembleren? In je topic start geef je aan dit nog nooit gedaan te hebben. Je speelt hier wel met 2K euro's.

• xX-DrAgOnFly-Xx
Randleman schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:17:
Je kan zo beginnen met knutselen :) Al zou ik wel wachten tot coffee lake.. Komt bijna uit en zal vergelijkbaar geprijsd worden als de 7700K nu.

Wil je het trouwens niet laten assembleren? In je topic start geef je aan dit nog nooit gedaan te hebben. Je speelt hier wel met 2K euro's.
Ja denk dat ik daar inderdaad even op moet wachten. (grrr kan ik niet zo goed moet ik eerlijk zeggen maar zou wel beter zijn in dit geval!)

Over het assembleren ben ik nog niet helemaal uit. Als ik die youtube filmpjes zie dan lijkt het in een uurtje gedaan ook als je het nog nooit hebt gedaan. Ook zou ik niet weten wat het kost als je dit wil laten doen.

Op de websites die ik op google tegen kwam ( websites waar je een gamepc kan samen stellen) kan ik niet altijd de producten kiezen die ik wil en dat heeft dus niet mijn voorkeur.

Wat de kosten zullen zijn om dit in elkaar te laten zetten weet ik dus eigenlijk niet. Jij een idee? Ik vind het ook lastig om zomaar een vreemde die geen garantie geeft oid met mijn 2k te laten knutselen. Tips zijn welkom! _/-\o_

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Kost bij Azerty ~60 euro zo uit mijn hoofd, heb je ook garantie op de assemblage en testen ze het systeem voor je. Met een uur ben je nog niet klaar hoor als je alles netjes wil doen ;)

Ik zou zeker wachten, met al het 6 en 8 core geweld van AMD nu, en Intel straks zal een 4 core CPU over een paar jaar al snel 'langzaam' zijn. Je ziet nu al dat men naar het voor multicore optimaliseren aan het gaan is in games die gebruik maken van DX12 en Vulkan. Het zou zonder zijn om nu dan 2k uit te geven en over 2-3 jaar te denken had ik maar.....

Overigens omdat je al veel RGB hebt, zou je ook geen RGB case willen en een RGB AIO?

• xX-DrAgOnFly-Xx
DarkBlaze schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:28:
Kost bij Azerty ~60 euro zo uit mijn hoofd, heb je ook garantie op de assemblage en testen ze het systeem voor je. Met een uur ben je nog niet klaar hoor als je alles netjes wil doen ;)

Ik zou zeker wachten, met al het 6 en 8 core geweld van AMD nu, en Intel straks zal een 4 core CPU over een paar jaar al snel 'langzaam' zijn. Je ziet nu al dat men naar het voor multicore optimaliseren aan het gaan is in games die gebruik maken van DX12 en Vulkan. Het zou zonder zijn om nu dan 2k uit te geven en over 2-3 jaar te denken had ik maar.....

Overigens omdat je al veel RGB hebt, zou je ook geen RGB case willen en een RGB AIO?
die 60 eu dat zou wel een erg mooie prijs zijn dan. Ik had gerekend op een paar honderd eigenlijk... Maar voor dat bedrag ga ik inderdaad niet zelf knutselen!

Wat betreft het RGB weet ik dan niet zo goed welke case ik moet nemen. Zelfde geld voor de AIO. Mocht je wat moois weten.. ik zet het zo in de lijst!

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Wat betreft de case vind ik bijvoorbeeld de product: Corsair Crystal 570X RGB erg mooi.

Wat betreft de AIO pricewatch: NZXT Kraken X62 (met AM4 support) alleen mensen klagen wel eens over de software, ik weet niet hoe dat nu is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De voeding is wel wat overdreven qua vermogen. Met de kleinere variant, de pricewatch: Corsair RM550x Zwart heb je ook al ruim voldoende vermogen en kun je ook overclocken. Anno 2017 zijn voedingen hoger dan 550-600 Watt eigenlijk overkill.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2017 10:07 ]

• KDL

KDL

xX-DrAgOnFly-Xx schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:48:

Ja maar ik wilde graag mijn eigen topic waar ik mijn vragen kan stellen en ideeën kon bespreken ipv er met iemand anders zijn adviezen vandoor gaan en het gesprek openen..
Eigen topic mag, ik bood het aan ter inspiratie.
'Iemand anders zijn adviezen' snap ik niet.
Zo'n lijst daar is met juist meer mensen van tweakers overeengekomen dan hier gaan reageren. Anders zoek je bbg met intel, maar je bent zeker goes op dreef nu met je lijstje dus succes verder

• xX-DrAgOnFly-Xx
KDL schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:56:
[...]

Eigen topic mag, ik bood het aan ter inspiratie.
'Iemand anders zijn adviezen' snap ik niet.
Zo'n lijst daar is met juist meer mensen van tweakers overeengekomen dan hier gaan reageren. Anders zoek je bbg met intel, maar je bent zeker goes op dreef nu met je lijstje dus succes verder
Het meedenken wordt ook zeker gewaardeerd hoor! Met andermans advies bedoelde ik dat diegene ook zijn eigen vragen etc heeft en het dan misschien vervelend vind als ik als Noob er steeds tussendoor kom met vragen of opmerkingen.

De Tweakers die mij hier nu helpen gaat ook hardstikke goed toch? :) Less is more.. :D

• xX-DrAgOnFly-Xx
DarkBlaze schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:37:
Wat betreft de case vind ik bijvoorbeeld de product: Corsair Crystal 570X RGB erg mooi.

Wat betreft de AIO pricewatch: NZXT Kraken X62 (met AM4 support) alleen mensen klagen wel eens over de software, ik weet niet hoe dat nu is.
Zo die case is zeker een beauty! Ik heb de witte variant erop gezet!

Die aio laat ik maar voor wat het is. Dat is wel een goede volgens mij.

• xX-DrAgOnFly-Xx
CH4OS schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:54:
De voeding is wel wat overdreven qua vermogen. Met de kleinere variant, de pricewatch: Corsair RM550x Zwart heb je ook al ruim voldoende vermogen en kun je ook overclocken. Anno 2017 zijn voedingen hoger dan 550-600 Watt eigenlijk overkill.
top heb ik gedaan! :)

[ Voor 19% gewijzigd door xX-DrAgOnFly-Xx op 12-09-2017 10:32 ]

• xX-DrAgOnFly-Xx
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Crystal 570X RGB Wit€ 148,95€ 148,95
1Corsair RM750x Zwart€ 104,95€ 104,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.141,86

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:22
Less is more gaat dus wel op voor een voeding. Je pc zal maximaal 350-400 watt trekken, dus 550 watt is genoeg. Meer is niet nodig, en zelfs nadelig, omdat deze voedingen iets onveiliger zijn en vaak ook luidruchtiger.

Voor een gamepc heeft een NVMe SSD 0 meerwaarde, pak gewoon een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB.

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-11 13:24
Aangezien je niks mee wil nemen weet ik niet of je over de volgende dingen nog hebt nagedacht:

beeldscherm

Windows 10

Zijn anders wel kosten die bovenop de 2k komen. Als die in de 2k moeten dan krijg je een iets ander systeem denk ik :)

• xX-DrAgOnFly-Xx
ParaDroid2 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:18:
Less is more gaat dus wel op voor een voeding. Je pc zal maximaal 350-400 watt trekken, dus 550 watt is genoeg. Meer is niet nodig, en zelfs nadelig, omdat deze voedingen iets onveiliger zijn en vaak ook luidruchtiger.

Voor een gamepc heeft een NVMe SSD 0 meerwaarde, pak gewoon een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB.
Dan had ik het verkeerd begrepen denk ik. Ik heb de voeding aangepast en ook de ssd! Thx voor de tip

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,95€ 144,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.039,91

• xX-DrAgOnFly-Xx
beebie121 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:30:
Aangezien je niks mee wil nemen weet ik niet of je over de volgende dingen nog hebt nagedacht:

beeldscherm

Windows 10

Zijn anders wel kosten die bovenop de 2k komen. Als die in de 2k moeten dan krijg je een iets ander systeem denk ik :)
heb ik over nagedacht maar die staan inderdaad los van deze setup.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
@xX-DrAgOnFly-Xx Graag in het vervolg meerdere quotes in een reactie. Je kickt nu steeds je topic, wat als erg irritant wordt ervaren. Zodra je een reactie quote, zie je daaronder alle andere reacties ook staan. Die kun je dus prima in 1 post kwijt.

Twee reacties achter elkaar zonder dat iemand anders heeft gereageerd wordt eigenlijk alleen gedoogd als er meer dan 24u tussen zit. Daarvoor verwachten we dat je je laatste post aanpast.

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 12-09-2017 10:38 ]

• xX-DrAgOnFly-Xx
br00ky schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:37:
@xX-DrAgOnFly-Xx Graag in het vervolg meerdere quotes in een reactie. Je kickt nu steeds je topic, wat als erg irritant wordt ervaren. Zodra je een reactie quote, zie je daaronder alle andere reacties ook staan. Die kun je dus prima in 1 post kwijt.

Twee reacties achter elkaar zonder dat iemand anders heeft gereageerd wordt eigenlijk alleen gedoogd als er meer dan 24u tussen zit. Daarvoor verwachten we dat je je laatste post aanpast.
Dag browdy

Mijn excuus voor het verkeerd quoten! Het is natuurlijk nooit mijn bedoeling om andere tweakers lastig te vallen
xX-DrAgOnFly-Xx schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:34:
[...]

heb ik over nagedacht maar die staan inderdaad los van deze setup.
xX-DrAgOnFly-Xx schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:33:
[...]

Dan had ik het verkeerd begrepen denk ik. Ik heb de voeding aangepast en ook de ssd! Thx voor de tip

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.039,91
... :X

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Als ik jou was had ik voor een Seasonic voeding gegaan zoals deze:

pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Platinum

Of 650 watt versie: pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Platinum

Kost iets meer maar is het denk ik zeker waard omdat de betrouwbaarheid/kwaliteit beter is en de hogere energie-efficiëntie.

En natuurlijk even wachten tot dat de i7 8700k er is. :)

En mocht je nog geen koelpasta hebben zou ik deze nemen voor je build:
pricewatch: Gelid Solutions GC-Extreme Thermal Compound

Dit is een van de beste al niet de beste van de niet geleidende koelpasta's die je kunt krijgen.
Eventueel kun je de processor ook nog "delidden" als je de beste temperaturen wilt voor je processor.

In vino veritas, in aqua sanitas

• goovy75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-08 20:15
k zat zelf te denken aan het volgende:

Intel i7-8700k (zou rond 5 oktober uit moeten komen) anders de Intel 7700k.

Videokaart gtx1080 ti

16gb ram op 3000mhz

500gb ssd

3tb 2e opslag

Corsair waterkoeling

Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ja, met name Ryzen ben ik benieuwd naar waarom iemand die zou kiezen ten opzichte van Intel. Voor zover uit mijn onderzoek blijkt zou Intel toch echt de betere zijn voor het spelen van games etc.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Nee niks bijzonders. Gewoon een zeer goed eind product

Ga je overklokken?

Dit zou wel tot de mogelijkheden moeten behoren.

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Maximum prestaties

- is het duurste moederbord (voor gamen zeg maar rond de 400 eu tegenover 80 eu voor de goedkoopste) ook meteen de beste? Of zit ik in een prijsklasse van 250 eu gewoon op een super moederbord?
Duurdere moederborden hoeven niet persee het beste zijn. Wat ze wel vaak hebben is meer ruimte voor overclocken(meerdere fase voeding) en extra's zoals bijvoorbeeld nvme pci ssd m2 ondersteuning.
- is het geheugen goed gekozen op deze manier? Ik heb expres geen merken erbij gezet om verwarring te voorkomen voor mezelf
Dit is lastig je hebt niet alleen de mhz snelheden je hebt ook de cas waarden. Als je moet kiezen voor een 3000 cl19 of een 2800 cl15 zou ik voor de 2800 gaan als het prijsverschil waard is.
- hoe belangrijk zijn de cases? Ik kan hier maar moeilijk een keuze in maken wegens het giga prijs verschil soms. Zit er daadwerkelijk zo'n groot kwaliteits verschil in?
Voor kasten heb je functionaliteit en prestatie. Wil je showen met een raampje en je custom watercooling zien dan is bijv. de obsidian 900d een leuke(maar ook prijzig). Zoek wat testen met coolperformance, installatiegemak(bijv. schroeven of klikken van hdd's)en performance. Ook qua ruimte voor alles.
- raden jullie een aparte geluidskaart aan of zijn de chips op de moederborden goed genoeg (gamen met een headset)
Bij duurdere moederborden zitten vaak wel goede geluidskaarten in van bijv. creative. Je moet geen studio kwaliteit verwachten.
En last but not least... Zelf in elkaar zetten (nog nooit gedaan en heb er matig verstand van ten opzichte van sommige pro's hier)
Of door een bedrijf laten doen.
Het is leuker om het zelf te doen en je leert je eigen systeempje ook beter kennen. Je weet bijv. op welke aansluiting een hdd zit of je kan zelf troubleshooten. Je bent anders erg afhankelijk van diegene die het installeert.
Het beste is om het samen met iemand te doen die er verstand van heeft en tijdens opbouw jou de dingen uitlegt en wat je wel en niet moet doen.
En welke online winkels gebruiken jullie om je spullen te kopen en waar moet ik volgens jullie absoluut niet spullen lopen of bestellen?
Ik neem alle die in de pricewatch staan in overweging.

Voor maximum prestaties haal je mijn inziens het meeste uit de SSD.
Zorg dat deze nvme pci ssd is van bijv. samsung. Zorg ook dat je moederbord dit heeft. lees en schrijf 3500 en 2100 MB/s.

Zelf heb ik een

i7700k
aorus gigabyte gaming 7 x270 (onboard nvme, creative sound)
16GB G.Skill Trident Z F4-3200C14D-16GTZ
samsung 960 pro 500gb
EVGA GTX1080 FTW
Custom waterkoeling van CPU en VGA.
en nog meer.

Verder belangrijk om op te merken dat het nog niet mogelijk is om 4k games op max kwaliteit.
Ook belangrijk dat Intel en AMD beide mooie producten hebben.
Qua games neig ik meer naar de Intel omdat deze net wat beter in games draaien.
Ga je nou ook veel multicore applicaties gebruiken en wat minder in games dan kun je beter naar AMD.
Ik zeg niet dat AMD slecht werkt in games, helemaal niet maar ik vind Intel net wat beter werken.

• ParaDroid2
JohanNL schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:02:

Kost iets meer maar is het denk ik zeker waard omdat de betrouwbaarheid/kwaliteit beter is en de hogere energie-efficiëntie.
Kwaliteit/betrouwbaarheid is vergelijkbaar, het kleine beetje extra efficiëntie is de meerprijs ook niet waard. De Focus Plus Gold is wel het overwegen waard.
goovy75 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:09:
Zorg dat deze nvme pci ssd is van bijv. samsung. Zorg ook dat je moederbord dit heeft. lees en schrijf 3500 en 2100 MB/s.
En daar merk je dus helemaal niets van in een gamesysteem en is dus de meerprijs van 80 euro niet waard.

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-11 13:47
Je kan nog zo'n 40 euro besparen op je ram zonder dat je er op achteruit gaat: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 of een 3200Mhz set pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Op wat voor resolutie wil je sowieso gaan spelen? Voor 4k is die 1080Ti wel aan te raden, maar als je niet verder dan Full-HD gaat is het ontzettende overkill.

• KDL

KDL

xX-DrAgOnFly-Xx schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:09:

Met andermans advies bedoelde ik dat diegene ook zijn eigen vragen etc heeft en het dan misschien vervelend vind als ik als Noob er steeds tussendoor kom met vragen of opmerkingen.
Als je dus had geklikt had je wel door dat 'diegene' niet bestaat.

Dit is een advies wat maandelijks door tweakers (community icm redactie) wordt gegeven.

• goovy75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-08 20:15
ParaDroid2 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:21:

En daar merk je dus helemaal niets van in een gamesysteem en is dus de meerprijs van 80 euro niet waard.
Zeker tegenwoordig met alle resoluties die geinstalleerd worden en bestanden van 50GB (GTA V enz. enz.) en groter merkt je dit juist wel.
Bovendien start je pc ook sneller op.
Het is bewezen dat een SSD je systeem en je gameperformance en FPS verhoogt.

• ParaDroid2
Een SSD wel, een NVMe SSD daarentegen heeft voor een gamesysteem geen enkele meerwaarde.

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Wat ParaDroid2 zegt klopt, een NVMe SSD heeft geen enkele extra waarde. Je kan dan beter gewoon een 2e of grotere SSD kopen i.p.v. die NVMe SSD kan je OS en games op twee SSDs zetten én heb je meer ruimte.
theman36 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:39:
[...]

Je kan nog zo'n 40 euro besparen op je ram zonder dat je er op achteruit gaat: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 of een 3200Mhz set pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
TS heeft volgens mij bewust voor de RGB variant gekozen, vandaar dat ik dat ook maar zo heb gelaten. Past ook in zijn build met die mooie tempered glass 570X ;)
xX-DrAgOnFly-Xx schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:13:
[...]

Zo die case is zeker een beauty! Ik heb de witte variant erop gezet!

Die aio laat ik maar voor wat het is. Dat is wel een goede volgens mij.
De X62 is de beste AIO op de markt op dit moment, ziet er ook echt mooi uit maar een aantal maanden terug waren er nog een aantal klachten over de stabiliteit van de NZXT CAM software dat is eigenlijk het enige. Blijft alsnog een keuze natuurlijk, en de H115i is ook prima.

• Randleman
De NZXT Kraken X62 is inderdaad de beste aio op dit moment. En de CAM software is prima nu na de laatste updates :). Heb zelf de kraken niet maar gebruik de CAM software i.c.m. een HUE+ en NZXT Aer RGB fans.

Verder ben ik het eens met @DarkBlaze en @ParaDroid2 dat een NVMe SSD geen toegevoegde waarde heeft voor een game systeem.

Verwijderd

Ik wil even tussendoor iets anders aankaarten en wel: Is het nou zo dat (gezien bijvoorbeeld de TT & OP) dat een High end PC voor gamen boven de € 2000,+ in de basis overkill is of zie ik dat fout?

En opvolgend: Tot welk bedrag kan je dan wel overkill noemen en eigenlijk weggegooid geld voor een High end/top game pc waar je pak'm beet 3 jaar alles nog in maximum setting kunt spelen aan games?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2017 16:21 ]

• xX-DrAgOnFly-Xx
JohanNL schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:02:

En natuurlijk even wachten tot dat de i7 8700k er is. :)

En mocht je nog geen koelpasta hebben zou ik deze nemen voor je build:
pricewatch: Gelid Solutions GC-Extreme Thermal Compound

Dit is een van de beste al niet de beste van de niet geleidende koelpasta's die je kunt krijgen.
Eventueel kun je de processor ook nog "delidden" als je de beste temperaturen wilt voor je processor.
Randleman schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:47:
De NZXT Kraken X62 is inderdaad de beste aio op dit moment. En de CAM software is prima nu na de laatste updates :). Heb zelf de kraken niet maar gebruik de CAM software i.c.m. een HUE+ en NZXT Aer RGB fans.

Verder ben ik het eens met @DarkBlaze en @ParaDroid2 dat een NVMe SSD geen toegevoegde waarde heeft voor een game systeem.
Thx voor je reactie! Ik heb de 650watt gekozen en je koelpasta! Ik zal ook even naar die NZXT rgb gaan kijken en waarschijnlijk toevoegen.
goovy75 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:09:
[...]

[...]

Duurdere moederborden hoeven niet persee het beste zijn. Wat ze wel vaak hebben is meer ruimte voor overclocken(meerdere fase voeding) en extra's zoals bijvoorbeeld nvme pci ssd m2 ondersteuning.

[...]

Dit is lastig je hebt niet alleen de mhz snelheden je hebt ook de cas waarden. Als je moet kiezen voor een 3000 cl19 of een 2800 cl15 zou ik voor de 2800 gaan als het prijsverschil waard is.

[...]

Voor kasten heb je functionaliteit en prestatie. Wil je showen met een raampje en je custom watercooling zien dan is bijv. de obsidian 900d een leuke(maar ook prijzig). Zoek wat testen met coolperformance, installatiegemak(bijv. schroeven of klikken van hdd's)en performance. Ook qua ruimte voor alles.

[...]

Bij duurdere moederborden zitten vaak wel goede geluidskaarten in van bijv. creative. Je moet geen studio kwaliteit verwachten.

Ik zal eens kijken wat er op mijn gekozen moederbord zit. Thx voor de tip

[...]

Het is leuker om het zelf te doen en je leert je eigen systeempje ook beter kennen. Je weet bijv. op welke aansluiting een hdd zit of je kan zelf troubleshooten. Je bent anders erg afhankelijk van diegene die het installeert.
Het beste is om het samen met iemand te doen die er verstand van heeft en tijdens opbouw jou de dingen uitlegt en wat je wel en niet moet doen.

Ik heb gekozen om het te laten doen. Ik vertrouw mezelf nog niet voldoende om met deze prijzen te gaan "knutselen" ;)

[...]

Ik neem alle die in de pricewatch staan in overweging.

Zoals andere tweakers ook zeiden zou die nvme weinig verschil gaan maken dus die laat ik dan ook nu zoals die is.

Zelf heb ik een

i7700k
aorus gigabyte gaming 7 x270 (onboard nvme, creative sound)
16GB G.Skill Trident Z F4-3200C14D-16GTZ
samsung 960 pro 500gb
EVGA GTX1080 FTW
Custom waterkoeling van CPU en VGA.
en nog meer.

Verder belangrijk om op te merken dat het nog niet mogelijk is om 4k games op max kwaliteit.
Ook belangrijk dat Intel en AMD beide mooie producten hebben.
Qua games neig ik meer naar de Intel omdat deze net wat beter in games draaien.
Ga je nou ook veel multicore applicaties gebruiken en wat minder in games dan kun je beter naar AMD.
Ik zeg niet dat AMD slecht werkt in games, helemaal niet maar ik vind Intel net wat beter werken.
Nieuwe Intel it is :)
kgd92 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:50:
Op wat voor resolutie wil je sowieso gaan spelen? Voor 4k is die 1080Ti wel aan te raden, maar als je niet verder dan Full-HD gaat is het ontzettende overkill.
Ik wil die 1080Ti om dat in de toekomst te kunnen doen. Voor dat beetje verschil op het totaal bedrag wil ik daar gewoon het beste van het beste voor.
KDL schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:53:
[...]

Als je dus had geklikt had je wel door dat 'diegene' niet bestaat.

Dit is een advies wat maandelijks door tweakers (community icm redactie) wordt gegeven.
Je punt is duidelijk. Toch heb ik nog geen seconde spijt van mijn eigen topic. Ik raak nu soms het overzicht al kwijt. Maar ik zal aan Browdy doorgeven dat je dit hebt aangehaald. ;)
Randleman schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:47:

Goed om te weten dat ik me daar dan niet druk over hoef te maken! Ik zal de kraken zo eens bekijken en waarschijnlijk toevoegen aan het lijstje.

• ParaDroid2
Maar wacht even, je gaat nu een 1080Ti aan een 1080p scherm hangen?

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
goovy75 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:07:
[...]

Zeker tegenwoordig met alle resoluties die geinstalleerd worden en bestanden van 50GB (GTA V enz. enz.) en groter merkt je dit juist wel.
Bovendien start je pc ook sneller op.
Het is bewezen dat een SSD je systeem en je gameperformance en FPS verhoogt.
Het is helemaal niet bewezen dat een SSD je écht meer fps geeft.
Met een SSD ipv een HDD laden je games alleen aanzienlijk sneller, wat al een voordeel opzich is.
Voor de Fps moet je het echt niet ( willen ) doen, in de meeste games geeft het je 0% extra.

Daarnaast wat men hier soms vergeet is dat de HDD's ook niet stil hebben gestaan.
De nieuwste HDD's kunnen ook wel 150MB/s doen, wat een kwart is van wat ordinaire sata SSD's doen.
Alleen de reactiesnelheid zijn ze nog steeds slecht in.

In vino veritas, in aqua sanitas

• xX-DrAgOnFly-Xx
ParaDroid2 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:27:
Maar wacht even, je gaat nu een 1080Ti aan een 1080p scherm hangen?
Nee.. Ik wilde voor de Asus pg348q gaan. Ik had het eerst niet in de lijst staan omdat het puur om de build ging maar nu er wat vragen over komen heb ik hem erbij gezet.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart€ 1.129,-€ 1.129,-
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 155,05€ 155,05
1Seasonic Focus Plus 650 Platinum€ 113,93€ 113,93
1Gelid Solutions GC-Extreme Thermal Compound€ 7,95€ 7,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.236,94

• Randleman
Jeetje, kon ik maar even 3K stuk slaan op een nieuwe build :D

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Platinum voeding is overkill, pak lekker de 650W variant van de corsair rmx serie of de bitfenix whisper serie. Zijn stillere voedingen met net zo'n goede kwaliteit en als je hem niet 24/7 belast ga je het verschil tussen 80+gold en 80+platinum echt niet merken. Tijd waarin je het verschil terug verdient is aanzienlijk langer dan het huidige prijsverschil.

Voor 1440p is een 1070 zat om alles te kunnen spelen. 1080 zou ook nog kunnen. Een 1080ti is flinke overkill als je niet op 4k wil spelen, kun je beter nu een wat goedkopere kaart kopen en over 2 jaar upgraden.

• xX-DrAgOnFly-Xx
Randleman schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:26:
Jeetje, kon ik maar even 3K stuk slaan op een nieuwe build :D
Nu geloof me.. Dit is niet even stuk slaan hoor haha heb er hard voor gewerkt en gespaard en eindelijk is het nu zover.. Het was of dit of een nieuwe tv met ps4 :)

Ik kan dan ook echt niet wachten tot alles staat! (en werkt!)
kgd92 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:00:
Platinum voeding is overkill, pak lekker de 650W variant van de corsair rmx serie of de bitfenix whisper serie. Zijn stillere voedingen met net zo'n goede kwaliteit en als je hem niet 24/7 belast ga je het verschil tussen 80+gold en 80+platinum echt niet merken. Tijd waarin je het verschil terug verdient is aanzienlijk langer dan het huidige prijsverschil.

Voor 1440p is een 1070 zat om alles te kunnen spelen. 1080 zou ook nog kunnen. Een 1080ti is flinke overkill als je niet op 4k wil spelen, kun je beter nu een wat goedkopere kaart kopen en over 2 jaar upgraden.
Als ik naar de fps kijk lijkt het wel degelijk uit te maken als in deze videokaart overclock en dan op 1440p ga spelen..

Mocht het niet uit maken dan hou ik alsnog deze videokaart aan. De pc setup moet gewoon echt de top zijn. De monitor heb ik een voorkeur voor maar nog lang niet zoveel tijd in gestoken als het uitzoeken van de pc setup.

Toch bedankt voor je tip!

• Randleman
xX-DrAgOnFly-Xx schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:27:
[...]

Nu geloof me.. Dit is niet even stuk slaan hoor haha heb er hard voor gewerkt en gespaard en eindelijk is het nu zover.. Het was of dit of een nieuwe tv met ps4 :)

Ik kan dan ook echt niet wachten tot alles staat! (en werkt!)
[...]

Als ik naar de fps kijk lijkt het wel degelijk uit te maken als in deze videokaart overclock en dan op 1440p ga spelen..

Mocht het niet uit maken dan hou ik alsnog deze videokaart aan. De pc setup moet gewoon echt de top zijn. De monitor heb ik een voorkeur voor maar nog lang niet zoveel tijd in gestoken als het uitzoeken van de pc setup.

Toch bedankt voor je tip!
Ahh heel veel plezier dan ;). Ik ben wat betreft net zo ongeduldig maar even wachten tot de 8700K is het echt waard. En inderdaad neem de 550/650W variant van de Corsair RMx serie :)

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:57
xX-DrAgOnFly-Xx schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:27:
[...]

Een 4k tv van pakweg 1000 euro + een playstation 4 pro wat 300 euro kost , is wel een stuk goedkoper dan zomaar 1200 euro voor een beeldscherm en 2000 voor pc :D

nog even terug naar het topic ,

de gekozen videokaart die voor die prijs er staat is pre-order bij de winkel.
de 2e winkel is 845 ,maar ook niet beschikbaar. ( 8 dagen )
en azerty als 3e komt gelijk uit op 849.
50 euro meer .

pricewatch: Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

deze is voor 783 bij alternate nu nog in vooraad:)

[ Voor 32% gewijzigd door dfbt op 12-09-2017 18:56 ]

• xX-DrAgOnFly-Xx
Randleman schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:32:
[...]

Ahh heel veel plezier dan ;). Ik ben wat betreft net zo ongeduldig maar even wachten tot de 8700K is het echt waard. En inderdaad neem de 550/650W variant van de Corsair RMx serie :)
Thx! Ik hou jullie op de hoogte met een mooi fotootje als alles staat. Ik zal die corsair straks ook even veranderen. 8)7
dfbt schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:49:
[...]

Een 4k tv van pakweg 1000 euro + een playstation 4 pro wat 300 euro kost , is wel een stuk goedkoper dan zomaar 1200 euro voor een beeldscherm en 2000 voor pc :D

nog even terug naar het topic ,

de gekozen videokaart die voor die prijs er staat is pre-order bij de winkel.
de 2e winkel is 845 ,maar ook niet beschikbaar. ( 8 dagen )
en azerty als 3e komt gelijk uit op 849.
50 euro meer .

pricewatch: Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

deze is voor 783 bij alternate nu nog in vooraad:)
Als het om een een 4k tv zou gaan had ik je helemaal gelijk gegeven. Maar spaar al ene hele tijd voor de oled lijn (nieuwe serie) en die zijn nu nog te duur voor het verschil met een gewone 4k vind ik. Dus bedacht ik me dat ik een relatief goedkope 4k 65inch ging kopen en van de rest van het geld een dikke game setup ging bouwen.

Wat betreft de videokaart.. Tof dat je het even voor me had uitgezocht! Maar gezien ik nog moet wachten op de Intel (medio oktober) moet ik ter zijner tijd kijken waar de beschikbaarheid is.

• dfbt
xX-DrAgOnFly-Xx schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:08:
[...]

Als het om een een 4k tv zou gaan had ik je helemaal gelijk gegeven. Maar spaar al ene hele tijd voor de oled lijn (nieuwe serie) en die zijn nu nog te duur voor het verschil met een gewone 4k vind ik. Dus bedacht ik me dat ik een relatief goedkope 4k 65inch ging kopen en van de rest van het geld een dikke game setup ging bouwen.

Wat betreft de videokaart.. Tof dat je het even voor me had uitgezocht! Maar gezien ik nog moet wachten op de Intel (medio oktober) moet ik ter zijner tijd kijken waar de beschikbaarheid is.
ah oke, ja die oled krengen zijn inderdaad nog duur :D
Een AMD 1700x ryzen build lijkt je niks? of wil je puur intel?

• xX-DrAgOnFly-Xx
dfbt schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:10:
[...]

ah oke, ja die oled krengen zijn inderdaad nog duur :D
Een AMD 1700x ryzen build lijkt je niks? of wil je puur intel?
Ja ga inderdaad voor de Intel gezien de prestaties tegenover ryzen. En ja prijzen oled zijn echt nog niet leuk.. Tv wordt al mega snel goedkoper dus die stel ik nog even uit.

• dfbt
xX-DrAgOnFly-Xx schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:26:
[...]

Ja ga inderdaad voor de Intel gezien de prestaties tegenover ryzen. En ja prijzen oled zijn echt nog niet leuk.. Tv wordt al mega snel goedkoper dus die stel ik nog even uit.
over welke prestaties heb jij het dan ??

• xX-DrAgOnFly-Xx
dfbt schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:35:
[...]

In het begin van dit topic hebben we het erover gehad.

• xX-DrAgOnFly-Xx
dfbt schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:35:
[...]

Ik heb net het andere draadje gelezen over de high end game pc en daar gaan ze inderdaad voor een ryzen. Ik ben de weg even kwijt hoor pf lastig gedoe! Wat zou jou voorkeur zijn en waarom? Is die ryzen nou beter qua prestaties dan de 7700k of niet? En hoe staat die tegenover die nieuwe Intel i7-8700k?

Volgens mij scheelt het qua prijs niet heel veel op het totaal of ik nou voor een Intel of ryzen ga.

Verwijderd

Het is voornamelijk bij de Ryzen 5 vs i5 waar AMD het beter doet. Zie ook:
YouTube: Ryzen 5 1600/ 1600X vs Core i5 7600K Review: It's an AMD Win!

Ga je Ryzen 7 met een i7 7700k vergelijken wint de i7 het zo goed als altijd, maar dat is voornamelijk op 1080p. Ga je naar 4k dan maakt het geen drol uit omdat dan de videokaart de bottleneck is. Nu zou je kunnen zeggen dat als je over een paar jaar wilt upgraden naar een sterkere kaart die 4k met gemak aan kan de i7 7700k beter gaat presteren op die resolutie, omdat dan de videokaart niet meer de bottleneck is, maar er meer op de CPU wordt geleund omdat de CPU harder moet werken om de videokaart bij te houden. Echter gaan games ook steeds beter om met meerdere threads, het wordt namelijk steeds moeilijker om met de huidige technieken een betere IPC te creëren voor CPU's, dus zowel voor CPU als voor game developers zijn meerdere threads een logische oplossing.

Wil je op 1080p 144Hz of wellicht 1440p 144Hz gaan gamen, pak een i7 7700k, maar op 4k is het om het even aangezien het in de toekomst dus beide kanten op kan gaan (al is betere ondersteuning voor meerdere threads wel aannemelijker) is een Ryzen 7 in dit geval een logischere keuze.

Maar goed een i7 7700k is nu dus sowieso geen goede koop omdat de 8700k voor de deur staat en dat gaat waarschijnlijk wel de beste keuze zijn voor gaming, ook op dat 4k scenario van hierboven over een paar jaar. De (goede) reviews gaan uitwijzen of dit daadwerkelijk zo is.
Pagina: 1