Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LodanMax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:21

LodanMax

Systeembeheerder

Topicstarter
Mijn vraag:
Wij gebruiken op het werk Adobe Acrobat Reader voor het openen van PDF's (vrij logisch). Echter maken onze werkvoorbereiders enorm grote PDF's die zij zelf niet meer kunnen openen.

Tijdens het openen krijgen zij een error (zie foto hieronder), echter als zij deze PDF naar ons sturen (systeembeheer) krijgen wij deze wel geopend. Het probleem alleen is: dit draait op een RDS server.
tekst gaat door onder de foto
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GwwWsfSl.png

Het vreemde echter is: Log ik in op hun fysieke machine met mijn RDS account, krijg ik de PDF niet geopend. Logt de medewerker in met zijn RDS account op mijn desktop, dan krijgt hij de PDF wel geopend.
Simpelweg is het zo:
Medewerker op PC1 naar RDS > Opent niet
Sysadmin op PC1 naar RDS > Opent niet
Medewerker op PC2 naar RDS > Opent wel
Sysadmin op PC2 naar RDS > Opent wel

Dit ondanks dat de RDS server waar wij beiden op werken gelijk blijft.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows Server 2012R2 - Adobe Acrobat Reader DC (2015) MUI
Windows 10 (build 1703) - Adobe Acrobat Reader DC 2017.012.20093

Beide fysieke PC's hebben een i7 4790 processor met 8GB RAM maar werken desondanks op een RDS server.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Instellingen van Adobe Reader op de RDS server vergeleken en gelijk gemaakt. geen resultaat.
Fysieke PC is hardwarematig gelijkwaardig maar zou technisch gezien geen verschil mogen maken.
...

Dit is een probleem wat al een tijdje speelt binnen de organisatie. Mijn leidinggevende heeft de RDS omgeving opgezet om juist van dit soort problemen af te zijn, dat elke machine alles gewoon kan draaien.

Please consider the environment before posting on the internet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Zet hardware acceleratie van Adobe reader eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LodanMax

LodanMax

Systeembeheerder

Topicstarter
belrpr schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:53:
Zet hardware acceleratie van Adobe reader eens uit.
2D hardware acceleratie is niet beschikbaar ivm ontbreken van videokaart in beide PC's en RDS server.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bJWCAhkl.png

Helaas werkt dus ook dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Fysieke PC is hardwarematig gelijkwaardig maar zou technisch gezien geen verschil mogen maken.
Ga maar eens heeeeeel goed policies, DLL's en andere kleine "teringvinkjes" nalopen. Zoals je in de startpost al zet: het probleem is alleen als je van PC1 inlogt (ongeacht de user) maar niet als je van PC2 inlogt (ongeacht de user).

Zonder direct te weten hoe jouw machines erbij staan maar geen 2 PC's zijn gelijk.

Trouwens, RDS? Bied je een published desktop of published apps aan?

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 12-09-2017 08:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LodanMax

LodanMax

Systeembeheerder

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:19:
[...]

Ga maar eens heeeeeel goed policies, DLL's en andere kleine "teringvinkjes" nalopen. Zoals je in de startpost al zet: het probleem is alleen als je van PC1 inlogt (ongeacht de user) maar niet als je van PC2 inlogt (ongeacht de user).

Zonder direct te weten hoe jouw machines erbij staan maar geen 2 PC's zijn gelijk.

Trouwens, RDS? Bied je een published desktop of published apps aan?
Published Desktops.

Maar als je dit op een published desktop uitvoert, zouden lokale instellingen geen verschil mogen maken.
Zodra ik via een RDS sessie inlog, hoort hij de instellingen van de virtuele desktop aan te houden. (zou immers ook logisch zijn: verbind ik met mijn eigen desktop, dan krijg ik hardware acceleratie wel omdat mijn eigen privé PC wel een externe videokaart heeft.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LodanMax schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:11:
[...]

Maar als je dit op een published desktop uitvoert, zouden lokale instellingen geen verschil mogen maken.
Oh? Want hieronder staat...
Zodra ik via een RDS sessie inlog, hoort hij de instellingen van de virtuele desktop aan te houden. (zou immers ook logisch zijn: verbind ik met mijn eigen desktop, dan krijg ik hardware acceleratie wel omdat mijn eigen privé PC wel een externe videokaart heeft.)
Dus je dwingt geen policies af hieromtrent. Oftewel; afhankelijk van de client en bijbehorende hardware & software, krijg je een andere RDS-beleving. Dat lijkt me absoluut onwenselijk maar zal ongetwijfeld in het globaal functioneel & technisch design op werk bij jou wel zijn toegestaan?

En je hebt het over client-side hardware acceleration. Er vindt dus offloading plaats over WAN/LAN en dus zijn jouw client-machines het issue. Zoals ik in mijn vorige post al zei (en je zelf in de startpost): voor beide users werkt het niet op PC1 maar wel op PC2. Er is dus 100% zeker een verschil tussen beide machines!

Je kan nog verder proberen; log eens in met user3 en user4 op PC1 en PC2? Kan je nog verder deductief kijken of het dus aan PC1 ligt of dat toevalligerwijs user4 op PC1 wel de PDF kan openen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1