Toon posts:

Heeft een voeding koeling nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft een voeding koeling nodig?

Dus is die 80 of 92mm fan verplicht? Ik heb namelijk nog een voeding liggen zonder fan, die had ik er namelijk persoonlijk uitgesloopt voor mijn coolermaster-mod.

Dus iemand??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Kan een auto rijden zonder koelwater? ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

JA!!!
En de fan moet naar buiten gericht worden.

Ik had hem naar binnen laten draaien en mijn voeding werd 65 graden
Toen heb ik hem maar uitgezet

Verwijderd

als je hem maar een paar min. aanzet zal het wel goed gaan.

m.a.w.JA dus....een fan is echt nodig...

• heuveltje
  • Laatst online: 19:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

je kunt het natuurlijk proberen :)
maar weet vrij zeker dat die dingen ZEER heet worden, en dus ook gekoeld moeten worden :)

dat ie naar buiten of naar binnen moet ligt aan een hoop dingen. de atx specificaties zeggen naar binnen, de oudere at naar buiten en dat werkte ook prima ....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

een fan hoeft niet.

Maar waterkoeling dan wel. :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Afhankelijk van het vermogen van de voeding, en het vermogen dat je trekt uit de voeding KAN een voeding zonder fan's draaien..

Zolang de schakeltorren maar niet boven de 125 graden worden!!

Ligt er dus ook aan waarvoor je hem wilt gebruiken!

• Exirion
  • Laatst online: 23:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 09 juli 2001 12:46 schreef Twynn het volgende:
Zolang de schakeltorren maar niet boven de 125 graden worden!!
Inwending misschien 125C, maar uitwendig is dat dan een stuk minder. Een geschakelde voeding kan veel schade aanrichten als ie doorklapt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Heb hier een koeling van een 486 al een weekje ofwat draaien zonder voeding, maar met een 250 watt of hoger zou ik het niet proberen :)

Ik kan met een baybusje ook de voeding van m'n 300 wat op 5 laten lopen ipv 12, maar dan word ie veel te warm en slaat m'n pc vaag vast :)
Zeker nu met m'n tbird erin!

Verwijderd

Topicstarter
beter een fan er weer in plaatsen dus? :)

Verwijderd

Ik ben ook bezig geweest met m'n voeding (p75). M'n fan draait nu op 5 volt. Muisstil (op 12 volt een hoop kabaal) En hij draait nu al 5 dagen. 5 volt, voor een nog kleine airflow.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:29
Op maandag 09 juli 2001 12:54 schreef Flipke het volgende:
Heb hier een koeling van een 486 al een weekje ofwat draaien zonder voeding, maar met een 250 watt of hoger zou ik het niet proberen :)
hmm dat lijkt me sterk hoor :P

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 17:39 schreef Hennie-M het volgende:

[..]

hmm dat lijkt me sterk hoor :P
met een hamster casemod moet dat lukken

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 12:44 schreef heuveltje het volgende:
dat ie naar buiten of naar binnen moet ligt aan een hoop dingen. de atx specificaties zeggen naar binnen, de oudere at naar buiten en dat werkte ook prima ....
naar buiten werkte OOK prima? Sorry maar ik heb nooit een voedingkoeler naar binnen zien blazen! Waarom zou je warme lucht uit je voeding je kast in blazen? Nooit gezien!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 07:45

Tubby

or not to be

Officieel volgende de Atx standaard hoort de voedingsfan naar binnen te blazen (niet dat iemand dat doet ;) ). Maar die koelribben van een voeding worden behoorlijk heet zonder actieve voeding, en als ze te heet worden kan je pc spontaan gaan rebooten.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 09:59

DaRoot

Some say...

Ff wat anders... mijn broertje werkt in de bouw. een beetje bouwvakker/timmerman heeft een bouwradio. Hij nu dus ook. Daar zit een oude Blaupunkt autoradio in (alleen tuner en versterkertje van hooguit 2 x 5 Watt). Deze heb ik gevoed met een pc-voeding, waar de fan ook uit is. Het kastje is verder luchtdicht. We hebben vandaag ff proefgedraaid met de zooi, dat ging goed. Bestaat er de kans dat die voeding zo te heet wordt? Hoop van niet...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op maandag 09 juli 2001 22:34 schreef DaRoot het volgende:
Ff wat anders... mijn broertje werkt in de bouw. een beetje bouwvakker/timmerman heeft een bouwradio. Hij nu dus ook. Daar zit een oude Blaupunkt autoradio in (alleen tuner en versterkertje van hooguit 2 x 5 Watt). Deze heb ik gevoed met een pc-voeding, waar de fan ook uit is. Het kastje is verder luchtdicht. We hebben vandaag ff proefgedraaid met de zooi, dat ging goed. Bestaat er de kans dat die voeding zo te heet wordt? Hoop van niet...
Nee want met een autoradio word ie bijna niet belast.

• VKC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 10:55

VKC

mijn linux router 120@130 pc bevat:
mobo + proc en 16 mb geheugen
2 nic kaarten en
1 videokaart en
1 floppydrive

en draait nu al 1,5 jaar zonder voedings fan!
en voor de processor zit de voedings fan draaiend op 5 volt.

B4K4^NI...

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

zat met hetzelfde probleem...

heb de 12v aansluiting vervangen door de 5v

lijkt te werku :)

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15
Doe 2 koelblokken worden echt heet, zelfs bij mij met mijn voeding open.

Ik zal die fan zeker laten zitten

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 08:52
Ik heb wel wat me gemaakt met die shit dingen (voedingen) en ik denk dat als je een beetje redelijke voeding hebt dan moet ie wel zonder koeling moeten kunnen draaien. Ik praat hier hier wel over AT voedingen en niet ATX. Met ATX is mijn einge ervaring de voeding die ik nu heb en die is gekoeld en wordt nog super heet (300W).
Maar ja wat versta ik onder een goede voeding? Niet zo een die je merkloos uit een kast hebt getrokken ik heb nu ook een AT compu lopen met een kapote koeling (na 5 minuten nokt de fan er gewoon spontaan mee) maar die loopt gewoon 7 dagen achter elkaar door zonder problemen (en dan zet ik heb uit wat dat bespaart weer wat energie :) )
Ik heb deze voeding trouwens uit een oude escom 486, en hij zit nu in een p150@180.

Verwijderd

Voeding zonder koeling????

Bedoel je neit zonder actieve koeling.. Ik bedoel ik gebruik echt geen voeding (in m'n comps) waar totaal geen koeling op zit.

Er zit zo ie zo altijd al een grote heatsink. Dat is dus passieve koeling. En met de huidige stroomvreters moet er wel een luchtstroompje op staan om de warmte af te voeren. Neem bv. een 2 220 V fan's en zet deze in serie.. Bijna geen geluid en toch een aardige airflow.. ;)
Pagina: 1