Whatsapp reservekopie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een reservekopie van mijn whatsapp maken, maar ik krijg de melding: ''Kan reservekopie niet voltooien. Log in met een ander iCloud-account vanuit de instellingen van uw iPhone.'' Het probleem is dat ik bij mijn instellingen het iCloud-account niet kan veranderen, dat staat op een vast e-mailadres. Iemand die mij kan helpen?
...

iPhone 4, iOS 7

Ik heb geprobeerd een back-up te maken van de hele iPhone, maar daar zit whatsapp helaas niet bij. Ik zou niet weten wat ik nog kan proberen. Hulp wordt erg gewaardeerd. :)
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salamanderr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 11:32
Staat de iCloud drive wel aan? Probeer anders even uit te loggen en weer in te loggen. Ik had voorheen dat iCloud constant blijf laden (bijwerken...) in Instellingen. Toen ik uitlogde en weer inlogde ging het wel goed.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de iCloud drive aanzetten? Ik heb 'uitgelogd op alle browsers' via de pc maar op mijn iPhone staat 'ie nog gewoon ingelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 10:20
Als je een ander iCloud account wilt inloggen. Ga je naar instellingen.
Helemaal bovenin vind je jou naam terug. Druk daarop scroll helemaal naar beneden en klik op log uit?

Je zou jezelf altijd moeten kunnen afmelden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even met Apple Support gebeld, en het schijnt dat die reservekopie functie alleen werkt bij iOS 8 of hoger. Een iPhone 4 kan niet hoger dan 7 dus daar ligt het probleem. Weet iemand andere manieren om mijn Whatsapp gesprekken over te zetten naar mijn pc en (eventueel) later terug te zetten op mijn nieuwe telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:27

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:30:
Ik heb even met Apple Support gebeld, en het schijnt dat die reservekopie functie alleen werkt bij iOS 8 of hoger. Een iPhone 4 kan niet hoger dan 7 dus daar ligt het probleem. Weet iemand andere manieren om mijn Whatsapp gesprekken over te zetten naar mijn pc en (eventueel) later terug te zetten op mijn nieuwe telefoon?
Gisteren heb ik nog een reservekopie gemaakt van mijn iPhone via iTunes en daar zat whatsapp gewoon bij incl. geschiedenis. Dat was dan weliswaar een iPhone SE met iOS 10, maar geen idee of dat uitmaakt in deze kwestie.

I reject your reality and substitute my own

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je via instellingen -> iCloud? Want dan zie ik een lijst met apps, waaronder Safari, mail, notities, etc., maar helaas geen Whatsapp. Onder die lijst staat 'opslag en reservekopie', op die manier lukt het mij wel. Als Whatsapp er bij jou ook niet tussen staat kan ik het wel proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Of heb jij het via iTunes op je pc gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:57

SuBBaSS

-has Ryzen

Reservekopie naar icloud zetten staat (indien de versie voor ios 7 het ondersteunt) doe je in whatsapp zelf:
- Ga naar het beginscherm in whatsapp, klik op het tandwieltje rechtsonder, klik op chats en dan reservekopie.

Edit: of ik begrijp/lees het helemaal verkeerd en is dat juist hetgeen niet goed gaat?

[ Voor 20% gewijzigd door SuBBaSS op 13-09-2017 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat lukt nou juist niet. Maar een reservekopie via iTunes op de pc moet dus ook kunnen?
Pagina: 1