Op het moment ben ik in het bezit van een de Shure SE215's maar ben op zoek naar een upgrade voor thuis.
Ik zoek een?
Goede koptelefoon voor thuis en heel soms voor in het OV. Het zou dus ook fijn zijn als ze draagbaar waren.
Wat is je budget?
Het maximale wat ik wil uitgeven is 200-240. Hier moet eventueel al een portable amp bij zitten
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zelf luister ik veel Hip-hop en House. Ook gaan ze gebruikt worden tijdens het gamen. Ik hou wel van aardig wat bass, maar ze moeten niet zoveel bass hebben als bijvoorbeeld Beats koptelefoons.
Wat heb je zelf al gevonden?
ATH-M50X: Hier lees ik veel wisselende reviews over. De een zegt dat ze nog nooit beter hebben gehad en de ander zegt dat je juist overrated zijn.
Pros: Verwisselbare kabel, inklapbaar, 38 Ohm.
Cons: Plastic bouwkwaliteit, leather earpads (worden snel warm) en de geluidskwaliteit.
DT-770:
Pros: Bouwkwaliteit mooi neutraal geluid, beschikbaar in 80 en 250 Ohm, geweldig comfort.
Cons: Geen verwisselbare kabel, amp nodig, geen geweldige bass.
DT-990 Pro
Pros: Meer bass als de DT-770
Cons: Vereist een amp,
Beyerdynamic Custom One Pro
Pros: Geen amp nodig, goede bass en afneembare kabel.
Cons: Minder goed geluid als de andere Beyerdynamics?
Als amp zit ik te kijken naar een Topping NX1/2 maar weet echt niet waar ik moet beginnen met kijken.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik denk te snappen dat hoe meer Ohm een koptelefoon vergt, hoe moeilijker het is om hem aan te drijven. Ik snap echter nog niet wat het precieze verschil is tussen 80 Ohm en 250 Ohm met betrekking tot de geluidskwaliteit
Alvast bedankt voor alle antwoorden
Ik zoek een?
Goede koptelefoon voor thuis en heel soms voor in het OV. Het zou dus ook fijn zijn als ze draagbaar waren.
Wat is je budget?
Het maximale wat ik wil uitgeven is 200-240. Hier moet eventueel al een portable amp bij zitten
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zelf luister ik veel Hip-hop en House. Ook gaan ze gebruikt worden tijdens het gamen. Ik hou wel van aardig wat bass, maar ze moeten niet zoveel bass hebben als bijvoorbeeld Beats koptelefoons.
Wat heb je zelf al gevonden?
ATH-M50X: Hier lees ik veel wisselende reviews over. De een zegt dat ze nog nooit beter hebben gehad en de ander zegt dat je juist overrated zijn.
Pros: Verwisselbare kabel, inklapbaar, 38 Ohm.
Cons: Plastic bouwkwaliteit, leather earpads (worden snel warm) en de geluidskwaliteit.
DT-770:
Pros: Bouwkwaliteit mooi neutraal geluid, beschikbaar in 80 en 250 Ohm, geweldig comfort.
Cons: Geen verwisselbare kabel, amp nodig, geen geweldige bass.
DT-990 Pro
Pros: Meer bass als de DT-770
Cons: Vereist een amp,
Beyerdynamic Custom One Pro
Pros: Geen amp nodig, goede bass en afneembare kabel.
Cons: Minder goed geluid als de andere Beyerdynamics?
Als amp zit ik te kijken naar een Topping NX1/2 maar weet echt niet waar ik moet beginnen met kijken.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik denk te snappen dat hoe meer Ohm een koptelefoon vergt, hoe moeilijker het is om hem aan te drijven. Ik snap echter nog niet wat het precieze verschil is tussen 80 Ohm en 250 Ohm met betrekking tot de geluidskwaliteit
Alvast bedankt voor alle antwoorden