Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router achter modem, poorten openzetten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Podracer77
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-11 03:11
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort verhuisd naar een andere kamer en nu is het zo dat ons internet niet via mijn kamer binnenkomt op een MediaAccess ding van tele2 en daar op heb ik weer een ethernet kabel in een van de LAN poorten aangesloten en die weer op de WAN poort van mijn eigen D-link dir-842 aangesloten om zo toch een eigen netwerkje op mijn kamer op te kunnen zetten voor mijn RPi en mijn server.
Alleen is het mij nog niet gelukt om een poort goed open te zetten om zo bijvoorbeel mijn RPi vanaf de buitenwereld te kunnen bereiken.
Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Of kijk ik gewoon volledig langs de instellingen van de MediaAccess?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Podracer77 op 15-09-2017 21:54)

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18
D4NG3R schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:26:
[...]

Je gaf aan dat er al een kabel lag, mieter die 2e router er uit en plaats daar de switch?
Maar dan heeft hij slechte wifi vanwege de afstand en het 2.4Ghz netwerk.

De route gebruiken als acces point is dan het beste denk ik.

@Podracer77
Kijk ook even hier voor de instellingen:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Home Assistant configuratie

Alle reacties

Verwijderd

Je moet dus twee keer port forwarding doen. Eerst op de MediaAccess box, en daarna ook nog op de D-Link.

Maar wat is er mis om je RPi en server gewoon in het MediaAccess netwerk te doen? Wat voor ECHT voordeel haal je bij een apart netwerk?

• Podracer77
Ja ik heb dus op de MediaAccess geforward op port 22 naar mijn router en op die router heb ik aangegeven dat het door moet naar mijn RPi als poort 22 wordt getriggered.

Nou de MediaAccess staat op de kamer van een huisgenoot, en daar kan ik dus niet naar binnen wanneer ik dat wil of wat dan ook daar maar neer zetten.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:20
Aansluiten op een LAN-poort van je D-Link en deze instellen als access point met een vast IP.
Dan regelt de Tele2 box je IP adressen, of je stelt eventueel vaste IP adressen in voor je apparaten.
Dan hoef je portforwards alleen in te stellen in de Tele2-box.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:49

D4NG3R

kiwi

:)

Kan je misschien iets beter uitschetsen wat de situatie nu precies is? Je werkt momenteel met een dubbele NAT, iets wat zeker als het extern benaderd moet gaan worden niet bepaald prettig is.

Is er bijvoorbeeld een goede reden dat de server en RPi een eigen netwerk moeten hebben? Word de router van Tele2 gebruikt als AP of zitten er nog andere apparaten op aangesloten buiten jouw router? Wat is er uberhaupt veranderd aan de situatie buiten dat je server en RPi nu niet meer direct in de router van Tele2 geplugged zijn? Dat laatste zou je zo kunnen oplossen met een goedkope switch en een enkele kabel (die er al ligt).

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 11-09-2017 22:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Proxi
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-11 22:43
Misschien is het handiger om een 4-poorts gigabit-switchje te kopen voor in je kamer. Kun je je forwarding op de MediaAccess doen en heb je toch genoeg poorten beschikbaar voor je Pi en server.

EDIT: Sorry, ik zie net dat D4NG3R hetzelfde suggereerde.

[ Voor 13% gewijzigd door Proxi op 11-09-2017 22:49 ]

• Podracer77
Excuus voor de afwezigheid. Ik heb er gister geen tijd voor gehad, maar ik zal vanavond de dhcp server uitzetten zodat de IP adressen vanaf de MediaAccess komen.

Een switch zou inderdaad handig zijn, alleen staat die MediaAccess nog al ver weg en heeft deze ook alleen een 2.4 Ghz draadloos netwerk.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:49

D4NG3R

kiwi

:)

Podracer77 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:15:

Een switch zou inderdaad handig zijn, alleen staat die MediaAccess nog al ver weg en heeft deze ook alleen een 2.4 Ghz draadloos netwerk.
Je gaf aan dat er al een kabel lag, mieter die 2e router er uit en plaats daar de switch?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • Beste antwoord

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18
D4NG3R schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:26:
[...]

Maar dan heeft hij slechte wifi vanwege de afstand en het 2.4Ghz netwerk.

De route gebruiken als acces point is dan het beste denk ik.

@Podracer77
Kijk ook even hier voor de instellingen:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Home Assistant configuratie

• Podracer77
Bedankt TheFes, met die guide is het gelukt!
Het enige wat ik dus heb gedaan is een ethernet kabel van de MediaAccess op een LAN poort van mijn router aansluiten en de dhcp server op mijn router uitzetten.

Ik had gister geen tijd meer om naar het port forwarding te kijken, maar ik ga er vanuit dat dat niet zo moeilijk zal zijn.

Heel erg bedankt!
Pagina: 1