please help me ik wil raid over een uurtje gaan kopen en heb twee schrijven een van maxtor 20gb en een van wd 30gb werkt raid hierop>>>.alvast bedankt>
het beste is dat je 2 dezelde schijven neemt
dus zelfde merk en zelfde groote
de kans is groot dat met 2 verschillende het niet werkt. dus dat ene zich aanpoast aan de ander qua grootte
dus zelfde merk en zelfde groote
de kans is groot dat met 2 verschillende het niet werkt. dus dat ene zich aanpoast aan de ander qua grootte
Wat ik er van weet: het kan wel met 2 verschillende schijven, maar het wordt ten zeerste aanbevolen om 2 identieke te hebben.
Ze kunnen gewoon niet garanderen dat het werkt.
Ze kunnen gewoon niet garanderen dat het werkt.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Verwijderd
Werkt dus gewoon wel, maar je moet wel rekenen dat ie de groote van de kleinste schijf aanneemt, dus 2x 20 gb. ben je 10gb kwijt. maar dat had je hierboven al gelezen!

Als voorbeeld, ik heb hier 2x 30gb ibm en als 2e 1x 12 en 1x 8 gb samen dus 16
Als voorbeeld, ik heb hier 2x 30gb ibm en als 2e 1x 12 en 1x 8 gb samen dus 16
RAID werkt wel, maar:
Totale opslag = 2x de kleinste schijf (je bent dus 10 GB kwijt).
Maximale snelheid = 2x de langzaamste schijf (bij een groot snelheidsverschil is je RAID waarschijnlijk langzamer dan de snelste enkele schijf).
Oftewel: gebruik nu maar gewoon 2 dezelfde schijven...
Totale opslag = 2x de kleinste schijf (je bent dus 10 GB kwijt).
Maximale snelheid = 2x de langzaamste schijf (bij een groot snelheidsverschil is je RAID waarschijnlijk langzamer dan de snelste enkele schijf).
Oftewel: gebruik nu maar gewoon 2 dezelfde schijven...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
oke tmxx mates ga nu naar comptechworld en 2x256 mb geheugen hallen en over een tijdje als ik mijn vakantie baan geld binnen hebbeb ga ik twee ibm's hallen 60gb.
tnxx voor het advies
tnxx voor het advies
[Zeikmodues]Op maandag 09 juli 2001 12:51 schreef ajax4ever het volgende:
oke tmxx mates ga nu naar comptechworld en 2x256 mb geheugen hallen en over een tijdje als ik mijn vakantie baan geld binnen hebbeb ga ik twee ibm's hallen 60gb.
tnxx voor het advies
Mmmmm waar zijn die geheugen hallen en IBM hallen precies.
[/Zeikmodus]
And The Only One
Verwijderd
Op maandag 09 juli 2001 14:20 schreef Diamon het volgende:
[..]
[Zeikmodues]
Mmmmm waar zijn die geheugen hallen en IBM hallen precies.
[/Zeikmodus]
Sorry, misschien een stomme vraag.. maar ik snap iets niet. Stel je hebt een 20GB en een 40GB harddisk en je maakt hiermee bijv. een RAID0-config. Dan heb je dus 2x 20GB en hou je nog 20 GB over. Waarom kun je van die laatste 20GB dan geen non-RAID partitie oid. maken?
#
Pagina: 1