Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 17:51
Wij zoeken een?
DAB+ radio met accu, met een zeer hoog WAF (Wife Accept Factor) of zoals zij zegt. "klik en aan". Bluetooth box en app op telefoon is al teveel moeite 8)7

FM bereik voor sommige zenders is binnen en buitenhuis dubieus vandaar de DAB+
Met Accu aangezien de radio veel in de tuin word gebruikt.

Wat is je budget?
Genoeg, €300,00 was bespreekbaar, Maar eigenlijk zoek ik iets rond de €150,00

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals gezegd, in de tuin maar ook voorlopig in de keuken.

We hebben op dit moment een Altec Lantsing iMT 702 was het meissie ooit helemaal blij mee(zeker toen ze nog een ipod had). Maar de accu is nu echt echt dood (ja je kan een vervangende accu kopen.)
Ding was echt niet kapot te krijgen, minstens 20 regenbuien overleeft en met 30 graden in de kas deed hij het niet meer maar na een uurtje in de schaduw wilde hij best wel weer spelen.

Enige eis die ik heb is dat hij Spotify en/of internet radio heeft.

Wat heb je zelf al gevonden?
Oef, ken je dat bomen en bos verhaal?

Goede keuze leek deze: Pure Pop Maxi Bluetooth a €130,00 en er moet dan nog een accu pack in voor €45,00

Maar ik wilde zelf het geluid checken, blijkt dat de Media Markt rotterdam helemaal geen DAB+ radio heeft staan (Vriendin is zelf geweest)

Dan ga je reviews lezen, op "What the HiFi" kom je dan tegen "Some treble concerns" "It can sound small-scale and tentative"
Dus...

Maar wat moet je dan kopen volgens "What the HiFi"
Nou:
een Robert Stream93i
Alleen voor €300,00 moet je ook nog een accu pack bij kopen. :F

Dan kijk ik toch even wat ze schrijven over onze oude Altec Lantsing iMT 702 nou...
Sounds muddled at best
low frequencies prone to rattling and distortion

Oké wij hebben dus geen Hifi oren.

Maar een vriend van ons heeft deze:
PerfectPro RockBox 2

Dat vinden mijn oren niet fijn, veel te laag? of juist geen correct treble, ik weet het niet maar is niet best.

Nog even hier een review van gezocht maar naast deze review van de RockBox 2 vibrator :+ :+ :+ :+ kon ik niets vinden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat te doen, negeer de reviews? Koop de Pure POP en terug sturen (vind ik een beetje sneu) als het niet best is?
Of laat haar een €350 kostende radio in de regen achter laten?

Hebben jullie nog een advies voor een andere DAB+ accu radio?

Waar hebben ze, Regio Rotterdam, een grote selectie DAB+ radio's? waar we kunnen luisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door BroederM op 11-09-2017 20:03 ]

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:39
De ruark audio r1 zit dan wel boven budget (iig met de accu en evt draagtas), maar scoort uitmuntend (ik moet de eerste negatieve/gematigde review nog tegenkomen). Wellicht toch eens het bekijken waard.

Als je van een uitdaging houdt, zou je ook zelf een kistradio in elkaar kunnen zetten, daar is een apart topic voor hier op tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Weet je zeker of je binnenshuis DAB+ bereik hebt?. Op mijn vorige werk wilden we op kantoor ook een DAB+ radio zetten, echter eerst een geleend waarna we er achterkwamen dat dit bereik veel slechter was.(uiteindelijk gaan streamen, nieuwe sysop had daar geen issues mee)

Heb zelf in huis ook een matig DAB+ bereik overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 17:51
Tortelli schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:55:
Weet je zeker of je binnenshuis DAB+ bereik hebt?. Op mijn vorige werk wilden we op kantoor ook een DAB+ radio zetten, echter eerst een geleend waarna we er achterkwamen dat dit bereik veel slechter was.(uiteindelijk gaan streamen, nieuwe sysop had daar geen issues mee)

Heb zelf in huis ook een matig DAB+ bereik overigens.
DAB+ in huis is aanwezig en in de tuin ook, heb ik met die "afschuwelijke RockBox2 getest.
LA-384 schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:55:
De ruark audio r1 zit dan wel boven budget (iig met de accu en evt draagtas), maar scoort uitmuntend (ik moet de eerste negatieve/gematigde review nog tegenkomen). Wellicht toch eens het bekijken waard.

Als je van een uitdaging houdt, zou je ook zelf een kistradio in elkaar kunnen zetten, daar is een apart topic voor hier op tweakers.
Tsja, de Ruark R1 is wederom 370 in de regen met een beetje pech. En geloof toch in stereo geluid.

En een Kist radio heeft zeker zijn allure maar ik twijfel of ik dit "klein" genoeg kan maken.

My life is in 2D, How about yours?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:20

DjVe

Hatsaflats!

De Teufel Boomster 2017 voldoet ook. Die zou je met een goede korting wel rond de 300 moeten kunnen krijgen. Ik heb zelf het 2016 model en dat ding klinkt echt waanzinnig goed. Gaat ook lang mee met een acculading. Het 2016 model is echter niet voorzien van DAB+, maar de 2017 versie dus wel.
Pagina: 1