Mijn vraag
In onze huidige Nextcloud (Owncloud, hoe je het maar wilt noemen) lopen we tegen het probleem aan dat we synchronisatie problemen krijgen wanneer twee gebruikers tegelijk werken in een bepaalde map. (Is een bekend probleem in de manier hoe we dit hebben geïmplementeerd).
Om toch gebruik te kunnen maken van dit product zijn we aan het kijken voor een client dat een Webdav schijf kan koppelen als een netwerkschijf, alleen is het een behoorlijke zoektocht naar het juiste pakket.
Het pakket moet:
- Makkelijk gekoppeld kunnen worden
- Automatisch disconnecten wanneer de gebruiker offline is, dit om verlies van bestanden te voorkomen.
(of een soort van offline-modus)
- Gebruikersvriendelijk zijn
- Een acceptabele prijs hebben
Tijdens onze zoektocht hebben we verschillende applicaties geprobeerd (Webdrive, Mountain Duck).
Helaas hebben we geen applicatie gevonden die goed omgaat met een gebruiker die zijn internet verbinding verbreekt, dit is in onze situatie super belangrijk.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Nextcloud
- Koppeling naar een fileserver (niet de Nextcloud zelf)
- Terminal server
- Windows
- OSX
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- WebDrive, Mountain Duck
- Windows, helaas krijg je dan steeds vervelende meldingen bij het openen van bestanden
Iets met authenticatie en Windows
Heeft iemand ervaring met een Webdav client waar je bovenstaande kan uitvoeren?
Super bedankt alvast!
In onze huidige Nextcloud (Owncloud, hoe je het maar wilt noemen) lopen we tegen het probleem aan dat we synchronisatie problemen krijgen wanneer twee gebruikers tegelijk werken in een bepaalde map. (Is een bekend probleem in de manier hoe we dit hebben geïmplementeerd).
Om toch gebruik te kunnen maken van dit product zijn we aan het kijken voor een client dat een Webdav schijf kan koppelen als een netwerkschijf, alleen is het een behoorlijke zoektocht naar het juiste pakket.
Het pakket moet:
- Makkelijk gekoppeld kunnen worden
- Automatisch disconnecten wanneer de gebruiker offline is, dit om verlies van bestanden te voorkomen.
(of een soort van offline-modus)
- Gebruikersvriendelijk zijn
- Een acceptabele prijs hebben
Tijdens onze zoektocht hebben we verschillende applicaties geprobeerd (Webdrive, Mountain Duck).
Helaas hebben we geen applicatie gevonden die goed omgaat met een gebruiker die zijn internet verbinding verbreekt, dit is in onze situatie super belangrijk.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Nextcloud
- Koppeling naar een fileserver (niet de Nextcloud zelf)
- Terminal server
- Windows
- OSX
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- WebDrive, Mountain Duck
- Windows, helaas krijg je dan steeds vervelende meldingen bij het openen van bestanden
Heeft iemand ervaring met een Webdav client waar je bovenstaande kan uitvoeren?
Super bedankt alvast!