Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

op zoek naar advies voor een snelle desktop

Pagina: 1
Acties:

• mrtimberme
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-01-2018
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik soepel foto's kunnen bewerken. Daarnaast moet het ook nog mogelijk te zijn om een games te spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 800 en 1100 euro mag het systeem kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, er zijn geen componenten die ik al heb.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wil graag een snel systeem, waarmee ik de komende jaren vooruit kan met het bewerken van foto's

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Maar begrijp uit de reviews dat de AMD ryzen het erg goed doet en betaalbaar is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen meer

Ga je overklokken?
Nee, niet perse!

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht dat jullie een goed advies over een desktop waarmee ik jaren vooruit kan en de diverse onderdelen goed met elkaar werken.

Hieronder vinden jullie een overzicht van onderdelen die ik zelf bij alternate "pc-builder" bij elkaar heb geklikt.
Graag hoor ik van jullie of dit klopt of dat ik de helemaal mis zit.

Componenten Totaalprijs

MSI B350 PC MATE, socket AM4 moederbord € 109,-*
AMD Ryzen 5 1600X, 3,6 GHz (4,0 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor € 242, 90*
MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G, Gra sche kaart € 149,- *
Sharkoon VG4-W, Tower-behuizing € 37, 99*
Sharkoon WPM600 Bronze, 600 Watt voeding € 59, 90*
Samsung 850 EVO, 500 GB SSD € 169, 90*
WD Red, 2 TB Harde schijf € 84, 90*
Microsoft Windows 10 Home 64bit, Software € 89,- *

Subtotaal € 1.105, 48*

Ik kijk uit naar jullie reacties :)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
Een WD Blue HDD is goedkoper en er eigenlijk niet minder om. Een 600 watt voeding is nergens voor nodig. Die behuizing kan, al heb ik zelf een haat relatie met sharkoon. Hun budget kasten zijn slecht afgewerkt naar mijn ervaring en hun duurdere kasten zijn dan wel weer prima, maar wel ondergeschikt aan de concurrentie.

Ook mis ik de RAM in je lijstje.
Windows hoeft niet zo duur. Een download key kan ook.

Ik zou het samengevat zo doen
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 221,75€ 221,75
1MSI B350M PRO-VDH€ 84,-€ 84,-
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 161,99€ 161,99
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 65,-€ 65,-
1Fractal Design Define Mini C€ 73,95€ 73,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 9,95€ 9,95
1Arctic Freezer 33€ 27,85€ 27,85
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 139,50€ 139,50
1Seasonic G-series 450 watt€ 61,-€ 61,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,95€ 144,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 989,94

Assembleren kun je zelf wel denk ik ?
Als je dit niet kunt (raad ik je aan het jezelf aan te leren met youtube ;) ) Kun je ook even kijken of je alles bij Azerty kunt bestellen. Zij doen aan assemblage. Als je er tegenaanloopt dat azerty een bepaald product niet heeft, kun je met behulp van eigen onderzoek en dit topic equivalenten zoeken die azerty wel levert. Je kan bij hen gewoon assemblage inclusief bios update en windows installatie bij je producten in je winkelmandje stoppen en dan komt het goed. Je mag dus helemaal zelf verzinnen hoe je je pc wil, in plaats van keuze menuutjes te gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door youridv1 op 12-09-2017 13:17 ]

• mrtimberme
Hi Youridv1,

Dank je wel voor je opsomming. Assembleren zal ik samen met iemand doen die dit al een aantal keren heeft gedaan of ik ga voor je aanbeveling en dit bij azerty afnemen.
Ik ben blij met je input betreft behuizing. Denk je met deze configuratie dat ik voorlopig vooruit kan met fotobewerking de komende jaren?

[ Voor 12% gewijzigd door mrtimberme op 12-09-2017 18:43 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
Ik denk dat je nog een hele tijd vooruit zal kunnen met deze build. Als je gebruik maakt van Adobe Photoshop of gelijkwaardige software kan de GPU ook gebruikt worden om te assisteren bij het rekenwerk dat bij photoshoppen komt kijken. Daarnaast is de R5 1600X een erg sterke processor die gemiddeld gezien bijna gelijk presteert aan een i7 7700 in creative applicaties zoals photoshop en video editting maar kost aardig wat minder.
Ook is socket AM4 erg upgrade vriendelijk. AMD heeft namelijk vermeld dat ze dit socket nog een lange tijd gaan gebruiken. Tot 2022 geloof ik. Dat betekent dat als je binnen nu en 5 jaar met veel zwaardere of andere applicaties gaat werken, of gewoon een nog sneller systeem wilt, je dan een gloednieuwe processor kunt kopen zonder dat daar een nieuw moederbord bij komt kijken. Budget vriendelijk dus.

Photoshop is ook niet erg RAM intensief, al kan 3D rendering dat wel zijn, dus met 16GB RAM ga je nog een tijd kunnen doen. Ook is er later nog de optie om te verdubbelen maar 32GB RAM. Let wel dat door deze verdubbeling de snelheid van je RAM wellicht omlaag moet. Dit omdat grotere hoeveelheden RAM makkelijker onstabiel worden. Er is duurder RAM verkrijgbaar dat hier minder last van heeft, maar dat is wel duur spul pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-16GVR

Het is met Ryzen processors overigens handig om je RAM handmatig op de juiste snelheid te zetten indien de automatische functie niet stabiel is. (Hoe nieuwer je bios, hoe groter de kans dat de automatische functie werkt) Je moet dan handmatig de zogenaamde "RAM Timings" en voltages goed zetten in je bios. Timings en het DRAM Voltage staan achterop je RAM geprint. Er is verder nog 1 voltage, het SoC voltage, het algemene advies is dit op 1,1 volt te zetten als dit bijvoorbeeld op 1,0 of "auto" staat en je ram instabiel is.
Schrik maar niet te veel van het idee dat je handmatig je RAM "goed moet zetten" het is echt maar een kwestie van de juiste vakjes vinden in je BIOS, waarvan alle timings en waarschijnlijk ook het DRAM vakje in hetzelfde lijstje opgesomd staan en daar een getalletje in te voeren. Biossen hebben ook gewoon een reset to default knop voor als je toch iets fout hebt gedaan en je kunt zelfs twee pinnetjes op het moederbord met elkaar verbinden met een schroevendraaier in het geval dat je PC niet meer volledig opstart doordat je ramsnelheid of timings niet goed staan. Je bios zet dan alles terug op default en je pc start rustig weer op en vraagt je om in de bios de schijf aan te vinken waarop hij naar Windows moet zoeken. Je vriend heeft vast wel eens eerder met een bios gewerkt als hij vaker pc's heeft gebouwd, dus hij weet de weg vast wel.
(Als je hem laat assembleren en testen door azerty doen ze ook dit RAM gedeelte voor je)

Verder is de kast gewoon een persoonlijke favoriet van mij dus als je er een vindt die je mooier vindt kun je mbv reviews gewoon uitzoeken of die aan je wensen voldoet.
De Define Mini C is een favoriet van mij omdat hij compact, goed geventileerd, minimalistisch qua uiterlijk, geluidsdempend en ruim mbt bekabeling is. Ook is de behuizing van alle nodige features voorzien, zonder overkill. Er zit bijvoorbeeld geen 7 hoge stapel van hardeschijf lades in, maar heeft plek voor 2 3.5 inch HDD's en 3 2,5 inch SSD/HDD's voldoende for your average consumer. Helemaal sinds je HDD's tegenwoordig gewoon in 4TB kunt krijgen zonder meer geld per GB te betalen dan bij een 2TB HDD.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Prima build met aanvulling van @youridv1

Wat ik nog zou willen aanvullen is dat je het beste een kast uit kiest die jezelf het mooist vind.
Maak eventueel als je er niet uit komt een top 3 van die jij het mooist vind zodat ik of andere Tweakers de doorslag kunnen geven op andere aspecten.
Een computer kast is namelijk niet zomaar '' outdated '', je kunt je kast gewoon telkens opnieuw voorzien van hardware van de toekomst.
Om de 5 - 10 jaar zul je wel je ventilatoren moeten smeren of vervangen maar voor de rest is het min of meer wel een investering voor de toekomst.

In vino veritas, in aqua sanitas

• mrtimberme
Hi JohanNL, dank je wel voor je reactie.
Inmiddels heb ik de volgende "wish" list gemaakt op basis van het advies van youridv1

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 221,75€ 221,75
1Asus Prime B350M-A€ 78,-€ 78,-
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 161,99€ 161,99
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 65,-€ 65,-
1Fractal Design Define S€ 77,50€ 77,50
1Arctic Freezer 33€ 27,85€ 27,85
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 139,50€ 139,50
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 50,-€ 50,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,95€ 144,95
Bekijk collectie
Importeer producten