[Windows 10 64 bit] Installatieproblemen op laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Goedemiddag!

Ik heb een laptopje, een Medion Akoya E2215T. Deze laptop heeft een 64 bit processor (Intel Atom x5-Z8350) en 2gb werkgeheugen. Toen ik 'm ontving stond er Windows 10 Home 32 bit op voor geïnstalleerd.

Nu wil ik deze graag upgraden naar 64 bit. Via de Windows website heb ik een installatie USB gemaakt, maar bij het opstarten van de Windows installatie krijg ik een melding: "Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc". Op mijn desktop PC start de installatie wel.

In de BIOS heb ik:
- Fast boot disabled
- Secure boot disabled
- Secure boot op custom gezet

Ook toen pakte de laptop de installatie USB niet op wanneer ik probeerde vanaf de USB te booten. Na wat hulp kwam ik hier terecht: https://www.technorms.com...erboard-uefi-bios-utility. Ik ben bezig geweest met het Key Management. Alle keys gebackupt en in eerste instantie 'Load Default PK' uitgeschakeld. Vervolgens weer geprobeerd vanaf USB op te starten, maar helaas, geen succes. Later op aanraden van iemand anders alle keys disabled, maar ook zonder resultaat.

Via dit forum http://community.medion.c...ux-installieren/m-p/37427 kwam ik op het volgende:

Secure und Fast Boot deaktivieren, mit RUFUS einen GTP Stick erstellen, Ubuntu x64 drauf, und jetzt kommts:

https://github.com/hirotakaster/baytail-bootia32.efi auf den Stick ins EFI/Boot/ kopieren,
starten, F2, Boot auf USB, F10 speichern, F10, USB auswählen, und NICHT auf try sondern auf install gehen!

Dus het bestand van Github gedownload, op de installatie USB gezet op de juiste locatie, maar opnieuw geen succes.

Kan iemand mij hiermee verder helpen of weet iemand toevallig een oplossing? Zelf kom ik er niet meer uit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom Windows x64?

Welke dwingende reden heb je om je laptopje extra te gaan belasten terwijl je hardwarematig niet trgen de grenzen van Windows x86 aanloopt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
MAX3400 schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:45:
Waarom Windows x64?

Welke dwingende reden heb je om je laptopje extra te gaan belasten terwijl je hardwarematig niet trgen de grenzen van Windows x86 aanloopt?
Er moet 64 bit software op (welke niet zwaar is) en verder wordt de laptop minimaal gebruikt, voornamelijk om gegevens op op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

GrazendeKoe schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:43:
... opstarten van de Windows installatie krijg ik een melding: "Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc"...
Da's toch logisch? De installatie-app is ook 64 bit
Is het nou zo moeilijk om te bedenken dat je het machien moet rebooten en van het installatie medium moet laten opstarten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Brahiewahiewa schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:25:
[...]

Da's toch logisch? De installatie-app is ook 64 bit
Is het nou zo moeilijk om te bedenken dat je het machien moet rebooten en van het installatie medium moet laten opstarten?
Ook toen pakte de laptop de installatie USB niet op wanneer ik probeerde vanaf de USB te booten

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Welke specifiek 64-bit software heb je nodig dan? Meeste 64-bit-only software is dusdanig dat je aan 2GB RAM ook niet genoeg zal hebben.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1