Dell inspiron 15 5567 - Windows 10 - flikkerend scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb sinds een week de Dell insprion 15 5567. De eerste dag, met de clean install, had ik geen enkel probleem. Sinds ik mijn laptop gereed heb gemaakt voor mijn studie begint het scherm steeds vaker te flikkeren. Dit begint pas zodra de laptop volledig is opgestart. Hoe los ik dit op of sluit ik uit wat dit veroorzaakt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Bitdefender
Dashlane
Office 2016
Notepad++
Firefox

Edit: ik heb al deze programma's ook op mijn asus k53sv met Windows 10, dit geeft geen problemen!

Alle drivers zijn up-to-date

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bios update
GPU driver update
Tests vanuit dell site
Windows updates
Onboard gpu gebruiken ipv dedicated

Ik ga straks nog kijken wat het effect is van het opstarten in veilige modus

[ Voor 6% gewijzigd door init op 11-09-2017 16:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Sluit je laptop eens aan op een tv of monitor en kijk als hij nog steeds knippert.
Kan zijn dat het beeldscherm gewoon stuck is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Ik heb 1 uur geleden de driver van AMD verwijdert en opnieuw geinstalleerd met alleen de essentiele software (drivers). Na nog een herstart heb ik tot dusver nog geen flitsend scherm gehad. Ik kan alleen nog steeds niet kiezen voor het gebruiken van alleen de dedicated GPU, maar dit schijnt een bug in de driver software van AMD te zijn, waardoor ik CCC niet kan gebruiken?
coolbvrobin schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:01:
Sluit je laptop eens aan op een tv of monitor en kijk als hij nog steeds knippert.
Kan zijn dat het beeldscherm gewoon stuck is
Als het scherm nu niet flitst, betekend dit naar mijn idee dat het scherm niet het probleem is? Anders was hij wel door blijven flitsen lijkt me, ondanks de aanpassing?

[ Voor 36% gewijzigd door init op 11-09-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Zou heel goed kunnen ja. is ff afwachten dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Ik heb er vandaag weer last van gehad. Vond dit op een Dell forum:

""There are many ways to fix the brightness auto adjusting.One would be update your video drivers, then right click on the battery icon on the bottom right corner.Click on 'desktop mode battery charge' then 'battery status'and uncheck 'enable dell intelligent display'.

Next you can go into 'power options' change dell to 'balanced(recommended). Click change plan settings, change advanced power settings,scroll down to 'display' and click it open.From there click on 'enable adaptive brightness' and set both too off.Restart the laptop if needed.That has been the only way i have figured out how to fix the problem on my dell inspiron 15 7000 laptop."

Quoted from sarah023 in another post.
This completely solved my issue."

Deze modus had ik nog aan staan. Natuurlijk nu uitgezet en gebruik gemaakt van de standaard Windows energie instellingen! Eens zien wat er nu gebeurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Ik blijf het probleem houden, ik ga vandaag contact zoeken met Dell voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-05-2024
init schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:27:
Ik blijf het probleem houden, ik ga vandaag contact zoeken met Dell voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD007
Hi Nanostylez, hoe is je probleem uiteindelijk opgelost? Ik heb nl. hetzelfde voor, heb dezelfde stappen doorlopen en uiteindelijk Dell gebeld voor een oplossing. Zij schuiven het probleem door naar Windows en vice versa. Ik ben dus vooralsnog niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk het product terug gestuurd naar Dell en mijn geld terug gekregen. Helaas heb ik nooit een oplossing kunnen vinden voor het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD007
Dank voor je snelle reactie! Jammer dat er geen oplossing kwam. Ik ga dan maar dezelfde stappen zetten...al is mijn garantietermijn ondertussen wel verlopen.
Pagina: 1