Overstappen Ziggo - T-Mobilethuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lantalume
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik ben van plan om over te stappen van Ziggo naar T-Mobilethuis. Mn Abo vind ik met 80 euro eigenlijk aan de veel te hoge kant. Dit is mede door Fox Sports Eredivisie. 17.50 bij Ziggo. Gratis bij T-Mobile (Eredivisie 1). Ben gaan kijken of het goedkoper kan en vond dit in T-Mobilethuis. Maar ik twijfel hevig.

Wat ik heb bij Ziggo:
150Mb Down
15Mb Up

Wat ik krijg bij T-Mobile:
50Mb Down
5Mb Up
492m van de wijkcentrale

Het scheel ruim 35 euro in de maand.

De vraag is of T-Mobilethuis niet gaat tegenvallen. HD-kwaliteit op mn 55inch TV, FIFA en BF op de PS4, Netflix.Internet op verschillende laptops en tablets. En dat wellicht gecombineerd.

Uiteraard contact met Ziggo gehad die willen me graag houden om komen nu met interessante kortingen voor 40Mb / 4 Mb Internet.

In de toekomst wil ik wellicht met Powerline gaan werken om zodoende overal in huis internet en TV te kunnen bewerkstelligen. Dat gaat niet zo handig met Coax. Bovendien zit er combikorting voor T-Mobile aan te komen. Wellicht ook erg interessant.

Heb flink gegoogled maar word er niet veel wijzer van. Het wordt juist verwarrender. En dadelijk eenmaal veranderd dan zit ik er een jaar aan vast. Wat denken jullie van bovenstaand verhaal?

Beste antwoord (via rens-br op 12-09-2017 16:26)

• Lantalume
Besloten bij Ziggo te blijven. Kreeg een mooi aanbod, waardoor het verschil te verwaarlozen is. (Fox half jaar gratis, 6 maanden 20 euro korting en nieuwe modem).

Bedankt allen voor jullie vriendelijke en zeer nuttige reacties!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Lantalume gezien de snelheid gaat dit dus om het xDSL abo van T-Mobile en niet het glasvezel abo, klopt dat?

Je zou in ieder geval even op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search kunnen kijken om te zien welke snelheid je zou kunnen halen. Wellicht haal je 50/5 niet.

Verder even los van het abo zou ik geen Powerline gebruiken. Dat is vaak niet stabiel en je snelheden gaan over het algemeen drastisch naar beneden.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 11-09-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lantalume
Klopt. Gaat om xDSL. Glasvezel niet beschikbaar hier.

Wat: Koper
Beschikbaar: Ja
Distributiepunt(en): MDF

Technologie: Internet Snelheid
Koper/DSL: 55 Mbit/s
Bonded: Koper/DSL: -
-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Die 55 Mb ga je niet halen. Ga eens na bij de buren hoeveel DSL ze daar krijgen, dan weet je wat je kan verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:52
xDSL kan wel degelijk 55mbit doen hoor. Gezien hij 55 kan ontvangen volgens Fourstack op z'n adres denk ik dat het allemaal wel goed zit.

Wat is er mis van het 40/4 aanbod van Ziggo? Dat lijkt me makkelijker, flexibeler, niks ombouwen en is zeer waarschijnlijk ook voldoende. 1 TV stream plus 1 Netflix stream + een paar games en een lading smartphones moet prima kunnen op 40mbit/s.
Hoeveel scheelt het nou echt?

Is Telfort (==KPN) niet goedkoper? What about NLE?
In de toekomst wil ik wellicht met Powerline gaan werken om zodoende overal in huis internet en TV te kunnen bewerkstelligen. Dat gaat niet zo handig met Coax.
Internet is geen enkel probleem, ook niet bij Ziggo. Naast dat Powerline best wel een rukoplossing is an-sich :P
Ook TV over powerline heeft soms zo z'n haken en ogen. Is dat überhaupt echt wat je wil? Is een Ziggo Go app in andere kamers, ofwel een T-Mobile chromecast app (als die bestaat?) of een KPN Interactieve TV-app niet veel makkelijker (en bovendien goedkoper, want geen tuner)?
Bovendien zit er combikorting voor T-Mobile aan te komen. Wellicht ook erg interessant.
Dat roepen ze al een jaar, en er komt maar niks :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lantalume
Richh schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:27:
xDSL kan wel degelijk 55mbit doen hoor. Gezien hij 55 kan ontvangen volgens Fourstack op z'n adres denk ik dat het allemaal wel goed zit.

Wat is er mis van het 40/4 aanbod van Ziggo? Dat lijkt me makkelijker, flexibeler, niks ombouwen en is zeer waarschijnlijk ook voldoende. 1 TV stream plus 1 Netflix stream + een paar games en een lading smartphones moet prima kunnen op 40mbit/s.
Hoeveel scheelt het nou echt?
Het is ongeveer even duur. Alleen FOX Eredivisie scheelt wel 17,50 per maand. Bekijk mijn club toch alleen als ze uitspelen en dan kom ze vrijwel altijd op FOX1. Ziggo bood me o.a. een half jaar gratis Eredivisie Live ;)
Is Telfort (==KPN) niet goedkoper? What about NLE?
Ontloopt elkaar niet veel. T-Mobile was vooral interessant vanwege toekomstige combikorting. Maar bereep al dat dit al een jaar beloofd word.
Internet is geen enkel probleem, ook niet bij Ziggo. Naast dat Powerline best wel een rukoplossing is an-sich :P
Ook TV over powerline heeft soms zo z'n haken en ogen. Is dat überhaupt echt wat je wil? Is een Ziggo Go app in andere kamers, ofwel een T-Mobile chromecast app (als die bestaat?) of een KPN Interactieve TV-app niet veel makkelijker (en bovendien goedkoper, want geen tuner)?
Hmm zo te lezen is Powerline dus ook niet de oplossing. Ziggo GO is een goed alternatief inderdaad. Alleen mn al wat oude SmartTV boven heeft dat niet. Kan dat eventueeel via Chromecast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Lantalume schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:06:
Kan dat eventueeel via Chromecast?
Dat werkt perfect via een Chromecast. :) Zowel met de T-Mobile Thuis app als met de Ziggo Go app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:52
Lantalume schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:06:
Alleen FOX Eredivisie scheelt wel 17,50 per maand.
Op dit moment :) volgens mij verschillen die prijzen van jaar tot jaar en bij KPN krijg je het gratis als je een smartphoneabo bij ze hebt toch?

Maargoed, overstappen voor 12x €17,50 + een paar tientjes cashback is opzich wel de moeite waard. Je kan het proberen als het verschil groot genoeg is. Ik zie verder weinig voordelen, maar ook weinig nadelen ;)
Hmm zo te lezen is Powerline dus ook niet de oplossing. Ziggo GO is een goed alternatief inderdaad. Alleen mn al wat oude SmartTV boven heeft dat niet. Kan dat eventueeel via Chromecast?
Ken sowieso geen smart tv's met Ziggo Go, dat moet je via smartphones en Chromecast doen inderdaad. Kan prima ;)
Voor FOX heb je wellicht wel een smart tv app.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 11-09-2017 18:20 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bel eens met Ziggo, en je wordt snel teruggebeld door klantenbehoud met een mooie aanbieding.
(vaak als je een nieuw jaarcontract afsluit)

Als je geen Glas hebt, zou ik blijven bij Ziggo !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:15
jeroen3 schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:18:
Die 55 Mb ga je niet halen. Ga eens na bij de buren hoeveel DSL ze daar krijgen, dan weet je wat je kan verwachten.
Deels juist, deels onjuist.

Tegenwoordig haalt DSL veel vaker de beloofde snelheid. Wij hebben een 40/4 abonnement over DSL en halen 50/10. (ook 55Mbit vanuit de centrale)

http://www.speedtest.net/my-result/i/2248578908

Ja, er zijn gebieden waar het nog prut is. Maar DSL == altijd bagger is echt niet meer waar. Met geluk zelfs stabieler en een lagere latency dan kabelinternet.
Hackus schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:04:

Als je geen Glas hebt, zou ik blijven bij Ziggo !
Indien snel DSL beschikbaar is, zou ik zeker eens gaan kijken, indien je tv weinig boeit (zoals ik). DSL is over het algemeen stabiel en afhankelijk van provider nog stabieler dan Ziggo ook.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 11-09-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

krakendmodem schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:42:
[...]

Deels juist, deels onjuist.

Tegenwoordig haalt DSL veel vaker de beloofde snelheid. Wij hebben een 40/4 abonnement over DSL en halen 50/10. (ook 55Mbit vanuit de centrale)

http://www.speedtest.net/my-result/i/2248578908

Ja, er zijn gebieden waar het nog prut is. Maar DSL == altijd bagger is echt niet meer waar. Met geluk zelfs stabieler en een lagere latency dan kabelinternet.

[...]

Indien snel DSL beschikbaar is, zou ik zeker eens gaan kijken, indien je tv weinig boeit (zoals ik). DSL is over het algemeen stabiel en afhankelijk van provider nog stabieler dan Ziggo ook.
Mijn reactie is aan TS, als je 500m van kast af woont haal je deze snelheid waarschijnlijk niet. Beeld van TV is prima en de snelheid haal je ook, en vaak zelfs hoger als geadverteerd is
aan krakendmodem; mobiel lees ik reacties vaak anders als op 24inch :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 11-09-2017 20:30 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Hackus schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:47:
[...]

Mijn reactie is aan TS, als je 500m van af woont haal je deze snelheid waarschijnlijk niet. Beeld van TV is prima en de snelheid haal je ook, en vaak zelfs hoger als geadverteerd is
Ik woon bijna 600 meter van de wijkcentrale en haal de 50Mbit nog. Sterker nog, als KPN geen cap op de lijn had staan kon ik zelfs de 80Mbit aantikken.

50Mbit met 500 meter is dus zeker wel te krijgen. Het was ook meer een aanvulling op je bericht ;)

Nu ben ik nog rechtstreeks aangesloten op een oude wijkcentrale. Indien je op een straatkast bent aangesloten haal je zelfs 100/30Mbit op 500 meter.

[ Voor 18% gewijzigd door krakendmodem op 11-09-2017 20:25 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Lantalume
Besloten bij Ziggo te blijven. Kreeg een mooi aanbod, waardoor het verschil te verwaarlozen is. (Fox half jaar gratis, 6 maanden 20 euro korting en nieuwe modem).

Bedankt allen voor jullie vriendelijke en zeer nuttige reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:55
Even een reactie op iedereen die roept en denkt dat het dramatisch is wanneer je verder dan een halve meter van de wijkcentrale af zit en je afhankelijk bent van xDSL:

Ik haal 'gewoon' 100mbit down (oké, oké, 98,5 ongeveer) en 33mbit up. Dit met een Tele2 xDSL lijntje. Afstand tot de centrale? 2361 meter om precies te zijn. Yep, dikke 2 kilometer. Vooruit, het gaat hier dan ook om een VDSL lijn, maar hey, het gaat als een raket. Voor zover ik mij het laten vertellen - correct me if I'm wrong - komt dit omdat VDSL vanuit de straatkasten wordt geleverd en niet meer vanuit de wijkcentrale.

Zoals @krakendmodem dus al zei: xDSL =! altijd baggertraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
marti28 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:21:
Even een reactie op iedereen die roept en denkt dat het dramatisch is wanneer je verder dan een halve meter van de wijkcentrale af zit en je afhankelijk bent van xDSL:

Ik haal 'gewoon' 100mbit down (oké, oké, 98,5 ongeveer) en 33mbit up. Dit met een Tele2 xDSL lijntje. Afstand tot de centrale? 2361 meter om precies te zijn. Yep, dikke 2 kilometer. Vooruit, het gaat hier dan ook om een VDSL lijn, maar hey, het gaat als een raket. Voor zover ik mij het laten vertellen - correct me if I'm wrong - komt dit omdat VDSL vanuit de straatkasten wordt geleverd en niet meer vanuit de wijkcentrale.

Zoals @krakendmodem dus al zei: xDSL =! altijd baggertraag.
VDSL komt ook uit de wijkcentrale.

VDSL vanuit wijkcentrale is Max 50Mbit down en 10Mb up.

Vectoring VDSL kom uit je wijkkast en die doet 100/30Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

krakendmodem schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:24:
[...]

VDSL komt ook uit de wijkcentrale.

VDSL vanuit wijkcentrale is Max 50Mbit down en 10Mb up.

Vectoring VDSL kom uit je wijkkast en die doet 100/30Mb
Fourstack geeft hier sinds vrijdag (ein-de-lijk!) 148mbit als max aan ipv de 11mbit die het was. Is dat dan ook VVDSL? Alleen XS4all wil zo ver gaan.

74 Mbit is er zonder vectoring mogelijk volgens Fourstack, dit is ook de snelheid waar T-Mobile/Telfort/Fiber tot willen gaan. Heb nu een aanvraag bij T-Mobile lopen voor 50/5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Heineken schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:31:
[...]

Fourstack geeft hier sinds vrijdag (ein-de-lijk!) 148mbit als max aan ipv de 11mbit die het was. Is dat dan ook VVDSL? Alleen XS4all wil zo ver gaan.

74 Mbit is er zonder vectoring mogelijk volgens Fourstack, dit is ook de snelheid waar T-Mobile/Telfort/Fiber tot willen gaan. Heb nu een aanvraag bij T-Mobile lopen voor 50/5.
Dat is inderdaad vectoring. Alleen haal je wel wat door elkaar

148Mbit is namelijk alleen leverbaar met pairbonding. Op een enkele lijn haal je 74Mbit en dat is ook vectoring.

Indien er SDF op netco-fpi-info.fourstack.nl staat, dan zit je op een wijkkast.

[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 12-09-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Aja, die haalde ik inderdaad door elkaar. Dank!
Pagina: 1