Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies ultrabook voor max. €1.500

Pagina: 1
Acties:

• FunkyDude
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-06 10:04
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop gebruiken om veel op internet te surfen, films te kijken en veel met officeapplicaties te werken voor mijn studie, waar ik tevens veel voor moet modelleren.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik een trouwe Windows gebruiker blijf, of dat ik overga op MacOS. Ik hou persoonlijk erg van nieuwe dingen ontdekken en ik gebruik Windows al sinds ik mijn eerste computer had. Ik kijk er nu naar uit om een nieuw systeem te leren kennen en voor mijn studie is het handig als ik thuis ben in beide systemen. Het is echter geen must, en ik twijfel om zo veel geld uit te geven voor relatief slechte hardware in die prijsklasse.

Wat is je budget?
Maximaal €1.500.- Ik ben voornamelijk opzoek naar de beste prijs/kwaliteit verhouding dus goedkoper is niet altijd beter (klinkt dat logisch? :P )

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik heb tot nu toe altijd een 15,6 inch laptop gehad en die vind ik nu toch echt te lomp worden om elke keer mee naar school en werk te sjouwen. Daarnaast vind ik het heel belangrijk dat de accuduur goed is zodat ik er minstens een werkdag (7 á 8 uur) mee kan doen zonder op te laden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik ben al een tijdje opzoek, maar het aanbod is erg groot en de verschillen erg klein dus ik ben zelf het overzicht een beetje kwijt geraakt. Waar ik in ieder geval interesse in heb zijn de ultrabooks van Asus in de zenbook series en de Macbook Pro 2016/2017

Asus
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV004T
pricewatch: Asus ZenBook UX410UA-GV230T
Dell
pricewatch: Dell XPS 13 9360-KX17J (eigenlijk buiten mijn budget, maar als het echt de beste ultrabook op de markt is zoals die vaak wordt genoemd, ben ik bereid om nog even door te sparen)
Macbook Pro
pricewatch: Apple MacBook Pro 2017 13,3" 128GB ssd Spacegrijs (Qwerty)
Lenovo
pricewatch: Lenovo IdeaPad 720S-13IKB 81A8005FMH

Daarnaast zou ik graag een verlicht toetsenbord hebben dat fijn tikt. Mijn huidige laptop heeft het ook en sindsdien kan ik niet meer zonder...
En last but not least: de laptop moet met normaal gebruik ten minste 3 jaar mee kunnen gaan voordat die aftakelt (betrouwbaar zijn dus).

Ik ben misschien een beetje kieskeurig, maar voor dat geld heb ik liever geen spijt van mijn aankoop :)

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven voor jullie advies!

Bij voorbaat dank!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De genoemde Asus systemen hebben een 14" scherm. De Dell XPS, de Apple en de Lenevo een 13" scherm. Op ons werk hebben we 14" Dell Latitudes met Full HD scherm. De oudere garde (waar ik mezelf ook zo langzamerhand onder schaar) vinden full HD op 14" al behoorlijk klein. Op 13" zal dat nog sterker zijn. Kortom, boven een bepaalde leeftijd, waar een leesbril nog (net) niet nodig is, is dit een punt wat je mee mag nemen in je overwegingen.

Realiseer je ook dat de XPS 15 weliswaar een 15" scherm heeft, maar de bezels zijn zoveel kleiner geworden, dat de laptop net zo groot is als een 14" van een paar jaar terug.

Een laptop met 3 jaar garantie gaat doorgaans ook zo lang mee :-). Voor het bedrag wat je in je hoofd heb, moet dat zeker lukken. Zakelijke laptops zijn vaak wel iets steviger (dus ipv een Ideapad een T-serie). Of dat voor de XPS ook geldt (ipv daarvan liever een Latitude) weet ik niet, daar ik de XPS nooit in mijn handen heb gehad.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ik zelf ben nogal gecharmeerd van de 720S.. Ik zag dat er ook een i7 versie is:

https://www.laptopshop.nl...20s-13ikb-81a80052mh.html

Maar zou misschien nog eerder voor de Yoga 720 gaan.. super mooi ding:
pricewatch: Lenovo Yoga 720-13 80X60048MH

• FunkyDude
kdekker schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:15:
De genoemde Asus systemen hebben een 14" scherm. De Dell XPS, de Apple en de Lenevo een 13" scherm. Op ons werk hebben we 14" Dell Latitudes met Full HD scherm. De oudere garde (waar ik mezelf ook zo langzamerhand onder schaar) vinden full HD op 14" al behoorlijk klein. Op 13" zal dat nog sterker zijn. Kortom, boven een bepaalde leeftijd, waar een leesbril nog (net) niet nodig is, is dit een punt wat je mee mag nemen in je overwegingen.

Realiseer je ook dat de XPS 15 weliswaar een 15" scherm heeft, maar de bezels zijn zoveel kleiner geworden, dat de laptop net zo groot is als een 14" van een paar jaar terug.

Een laptop met 3 jaar garantie gaat doorgaans ook zo lang mee :-). Voor het bedrag wat je in je hoofd heb, moet dat zeker lukken. Zakelijke laptops zijn vaak wel iets steviger (dus ipv een Ideapad een T-serie). Of dat voor de XPS ook geldt (ipv daarvan liever een Latitude) weet ik niet, daar ik de XPS nooit in mijn handen heb gehad.
Gelukkig mankeert er nu nog niks aan mijn ogen en vind ik FHD schermen bij kleine laptops over het algemeen geen probleem.
En inderdaad, een 15 inch scherm in een 14 inch verpakking zou ook een interessante keuze zijn. Ik ga mij erin verdiepen, bedankt!

• FunkyDude
Cinemaskoop schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:41:
Ik zelf ben nogal gecharmeerd van de 720S.. Ik zag dat er ook een i7 versie is:

https://www.laptopshop.nl...20s-13ikb-81a80052mh.html

Maar zou misschien nog eerder voor de Yoga 720 gaan.. super mooi ding:
pricewatch: Lenovo Yoga 720-13 80X60048MH
Ja de 720S is een mooi ding. Helaas hoor ik geen goede dingen over Lenovo wat betreft customerservice. Ik ben zelf een Lenovo gebruiker en heb tot nu toe geen problemen gehad, maar dat is toch iets wat mij dwars zit.
Is een i7 niet een beetje overkill en heeft het geen invloed op de accuduur?

Verwijderd

Toevallig ben ik ook op zoek naar een dergelijke laptop voor dit budget. Toevallig zag ik op de website van Dell dat er nog een aanbieding is tot 14 september op de XPS 15:

http://www.dell.com/nl-nl...15/spd/xps-15-9560-laptop

Ik heb me continu gefocust op een 13' model vanwege de mobiliteit. Maar deze is vergelijkbaar met een 14' model qua afmetingen en is toch wel echt een krachtpatser. Misschien goed om te overwegen.

• FunkyDude
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:10:
Toevallig ben ik ook op zoek naar een dergelijke laptop voor dit budget. Toevallig zag ik op de website van Dell dat er nog een aanbieding is tot 14 september op de XPS 15:

http://www.dell.com/nl-nl...15/spd/xps-15-9560-laptop

Ik heb me continu gefocust op een 13' model vanwege de mobiliteit. Maar deze is vergelijkbaar met een 14' model qua afmetingen en is toch wel echt een krachtpatser. Misschien goed om te overwegen.
Ja de XPS 15 voldoet aan al mijn eisen. Ik ben alleen aan het twijfelen of de specs niet een beetje overkill zullen zijn voor mijn gebruik en de prijs die daarmee gepaard gaat. Voor ongeveer 1000 euro zijn er ultrabooks die ook voldoen aan mijn eisen. Keuzes, keuzes, keuzes... Het blijft lastig.
Gelukkig scheelt de aanbieding maar 30 euro dus er is niet per se haast bij :)

Verwijderd

brunogabeler schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:59:
[...]

Ja de XPS 15 voldoet aan al mijn eisen. Ik ben alleen aan het twijfelen of de specs niet een beetje overkill zullen zijn voor mijn gebruik en de prijs die daarmee gepaard gaat. Voor ongeveer 1000 euro zijn er ultrabooks die ook voldoen aan mijn eisen. Keuzes, keuzes, keuzes... Het blijft lastig.
Gelukkig scheelt de aanbieding maar 30 euro dus er is niet per se haast bij :)
Begrijpelijk. Ik heb altijd liever wat meer 'rek' in mijn hardware dan later tegen de feiten aan te lopen. Scheelt de actieprijs maar € 30,00? Dit komt namelijk rechtsreeks van de Dell-website af:

Marktprijs € 1.828,01
Totale besparingen € 179,00
Prijs van Dell € 1.649,01

• FunkyDude
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:07:
[...]

Begrijpelijk. Ik heb altijd liever wat meer 'rek' in mijn hardware dan later tegen de feiten aan te lopen. Scheelt de actieprijs maar € 30,00? Dit komt namelijk rechtsreeks van de Dell-website af:

Marktprijs € 1.828,01
Totale besparingen € 179,00
Prijs van Dell € 1.649,01
Oh, je hebt gelijk. Ik keek verkeerd. Het is inderdaad €180, maar ik ga 'm niet bestellen voor 14 september dus dan maakt het niet zo veel uit haha.
En wat betreft 'rek', tegenwoordig is het niet meer zo moeilijk om RAM of HDD/SSD te vervangen in een laptop. Ik ben me er van bewust dat dit niet bij alle laptops kan, maar vaak is dit wel een optie (volgens mij is Asus daar makkelijk in).

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
heb je al gekeken welke software je nodig hebt voor je modelleren?
Draait die software ook op macOS of moet je dan gaan werken met parallels of dergelijke programma's om windows te kunnen draaien.

...

• FunkyDude
koentjuh1987 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:52:
heb je al gekeken welke software je nodig hebt voor je modelleren?
Draait die software ook op macOS of moet je dan gaan werken met parallels of dergelijke programma's om windows te kunnen draaien.
JA, de software is ook beschikbaar voor MacOS. Heb genoeg klasgenoten met een Macbook die alles kunnen wat ik ook kan. Het lastige is dat ik niet weet of ik bij Windows blijf vanwege de relatief goedkope hardware en de upgrades, of dat ik extra geld uitgeef voor een Macbook waar ik weer helemaal opnieuw kan beginnen met ontdekken (wat ik leuk vind)en wat een betrouwbare computer is voor de aankomende 3-5 jaar. :|
Pagina: 1