Europese toestellen of Grijze parallelimport?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelrip
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-03-2021
Goedemiddag,

Ik ben van plan een Samsung S-8 of Nokia 8 aan te schaffen. Zie bij de diverse on-lineshops grote verschillen in aankoopprijs van over € 100,-

Je leest ook dat deze goedkopere shops veel grijze parallelmarkt toestellen verkopen die vanuit de Europese markt worden betrokken en niet voor NL bestemd zijn. Dus zonder CSG PHN (NL)code.

Vraag is of je onnodige risico's loopt bij het kopen van deze toestellen bij updates en aanspraak op garantie en service
of dat je beter € 100 meer kunt uitgeven voor een toestel dat voor de NL markt is bestemd. Ook bij inruil lees je dat originele NL toestellen meer waard zijn dan die van de parallelmarkt...

Vast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
Je zit vnml met 4 dingen:
- branding van buitenlandse telco
- dus ook updates van buitenlandse telco
- garantie direct via fabrikant niet altijd mogelijk
- kortingsacties zijn alleen geldig via officiele distributie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelrip
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-03-2021
Dank JGC

Maar is het een risico om dit te nemen waard of ben ik een van de velen die dat doen en het risico willen lopen? De updates van bijvoorbeeld een Duits toestel komen dan voor die toestellen als ik het goed begrijp, maar met taalinstellingen heeft dit niets te maken toch?

groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
Heeft niks met de taalinstellingen te maken, die stel je 1x in en daarna blijft het zo staan. Voorbeeldje is mijn eigen S4 Mini. Dat ding heb ik destijds bij BelSimpel gekocht, kwam met O2 branding. Samsung is slecht met updates voor oudere toestellen, maar voor dit oude ding brengen ze nog wel beveiligingsupdates uit. Via auto-update ga je ze niet krijgen, want O2 moet hun aanpassingen erin verwerken en dan vrijgeven, iets wat ze gewoon niet doen. Misschien dat zoiets in recovery mode kan met een officiële gedownloade Samsung ROM, maar voor een leek is zoiets niet te doen.

Verder heeft Samsung vrij vaak kortingsacties, cashback op een splinternieuw uitgebracht toestel. Je kunt 100 euro besparen op aanschaf, maar als je daarna vervolgens een cashback van 100 euro misloopt had je net zogoed een officieel toestel kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

We hebben een Nokia Lumia 830 in NL gekocht... zonder dat er vermeld werd dat het geïmporteerd was (uit België...). Toestel werkt vrijwel perfect, updgrade van Win8.1 naar Win10 probleemloos gedaan, non-brandend want simlock vrij gekocht.

Je loopt echter tegen een probleem aan: NL-alert zal niet werken... immers een Belgische (dit geval) firmware... In principe zou dat om te flashen zijn./.. dat hebben we nog niet gedaan.
Ook Amber alert zal dan wel niet werken en meer van dit soort (toekomstige?) diensten.
Vind je dat erg?
In Win10 kun je gewoon een QWERTY keyboard instellen, dus in dit geval geen AZERTY....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit over leveringen gaat, schopje van AND naar TPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Ik heb diverse keren toestellen gekocht van Belsimpel. Mijn vorige was Baltisch en deze Portugees. Beide samsung. Zet je gewoon op "nederlands". Beiden krijgen gewoon updates. Paar keer per jaar flinke die die echt tijd installeert.
Ik zou wel altijd een EU toestel verlangen. Binnen de EU moeten die vrij te gebruiken zijn en heb je gelijke aanspraken.
Daarbij zijn veel toestellen in diverse regionale varianten. Aziatisce missen vaak belangrijke frequentiebanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 10:04
*oeps verkeerde topic*

Mag verwijderd worden.

[ Voor 88% gewijzigd door Incognitum op 12-09-2017 21:28 ]

Pagina: 1