Toon posts:

EFS Versleuteling Ellende

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb dit weekend mijn laptop geherinstalleerd. Voordat ik dit deed, heb ik alle gegevens naar mijn externe Harde schijf overgezet. Bij het herinstalleren van Windows 7 heb ik er voor gekozen om de oude bestanden te bewaren, en deze zijn dus opgeslagen in de windows,old map.

Je raad het al, na het installeren kon ik sommige bestanden niet meer openen omdat deze versleuteld waren. De sleutel is niet gebackuped. Eerst dacht ik dat ik mijn bestanden als verloren beschouwd konden worden. Echter dit lijkt niet helemaal het geval.

Ik heb namelijk het programma Advanced EFS DATA recovery gedownload (Trail versie). Bij deze versie wordt slechts 500kb vrij gegeven.Echter versleutelde txt bestandjes zijn wel ontsleuteld en kan ik weer gewoon openen. Hierdoor is bewezen dat ik toch een deel van mijn data terug kan halen, mits je maar de volledige versie van het programma koopt. Ik kwam er hierbij achter dat het programma namelijk data haalt uit de Windows.old map.

Nu is mijn vraag, stel ik zou de windows.old weer terugzetten als huidig systeem, is het dan weer mogelijk om de versleutelde bestanden te openen? De User is dan weer dezelfde User als destijds, toch?

Alvast bedankt voor de tijd en moeite.

Alle reacties

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
EFS werkt met certificaten, je zou eens onder de gebruiker / document onder windows.old kunnen kijken of je daar een file met extensie .pfx ziet.

Die zou je kunnen importeren en dan zou je weer bij je bestanden moeten kunnen.

Kun je ook zien welke data uit de windows.old map gehaald wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een .pfx file gevonden en de bestanden ontsleuteld!