Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om Niko Home Controller te bedienen met de Amazon Echo?

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-10-2017 10:46)

• botn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 20:39
Wij zullen ook NHC plaatsen in onze verbouwing, en was ook al wat aan het rondzoeken naar alle mogelijke integraties. Het beste (enige) wat ik tot dusver vond, was dat Niko Home Control gelinkt kan worden met OpenHAB, wat dan weer door bvb Alexa kan aangestuurd worden.

PVOutput

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 14:24
Ik veronderstel van niet. Dergelijke domotica-systemen blijven (vaak) trouw aan de in- en outputs die ze zelf verdelen. Ik heb zelf ook NHC in huis en deze ook zelf geprogrammeerd. Ben dus ook zeker vragende partij naar integratie met andere systemen (in mijn geval Apple HomeKit).

Als je wat creatief bent kan je wel bepaalde zaken die niet in het NHC gamma zitten, zelf maken. NHC doet niet meer dat een contact een bepaalde status geven. Ik zeg maar : een regensensor. Eens het contact sluit en deze hangt aan een digitale sensor, kan je daar volgens mij alle kanten mee op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! Momenteel is het dus niet mogelijk (of toch moeilijk) om de home control te bedienen met voice control?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 14:24
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:58:
Bedankt voor de reactie! Momenteel is het dus niet mogelijk (of toch moeilijk) om de home control te bedienen met voice control?
Ik ben zeker geen expert, maar volg het product wel zo vaak ik kan. Bij mijn weten is het tot op vandaag niet mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:34
Ik heb net even bij de Alexa skills gekeken en er staat inderdaad geen Niko skill bij.
Dit is wel in de UK app/skill store, kan zijn dat het voor US of Duitsland anders is.

Wat je nog zou kunnen proberen is, als je Niko installatie bestuurd kan worden met een webinterface, te gaan aansturen via de IFTTT (if this then that) skill. Deze skill zou een webadres moeten kunnen sturen, al heb ik dat zelf nog niet geprobeerd. (ik ga dit wel eerstdaags doen, aangezien ik met mijn Qbus installatie exact hetzelfde probleem heb).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• botn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 20:39
Wij zullen ook NHC plaatsen in onze verbouwing, en was ook al wat aan het rondzoeken naar alle mogelijke integraties. Het beste (enige) wat ik tot dusver vond, was dat Niko Home Control gelinkt kan worden met OpenHAB, wat dan weer door bvb Alexa kan aangestuurd worden.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga aan de slag met OpenHAB, ben benieuwd!

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Succes! De learning curve is wel redelijk groot bij OpenHAB, maar we helpen elkaar graag ;) Het Grote OpenHAB topic - deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-10-2023
.

[ Voor 99% gewijzigd door WingGraph op 26-06-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 08:17
WingGraph schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:18:
Ik werk op de R&D afdeling van Niko voor Home Control.

Ik kan jullie zeggen, dat wij hier al een werkende testopstelling hebben staan met Alexa, en Siri integratie.
Met Google Assistant zijn wij nog bezig.
Kan je dan ook iets meer kwijt over eventuele integraties met Apple HomeKit, Logitech Harmony, .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
.

[ Voor 99% gewijzigd door WingGraph op 26-06-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 08:17
WingGraph schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:31:
[...]

apple homekit, google home en ook IFTTT integratie staat op de backlog, Dus heel toffe vooruitzichten en VEEL mogelijkheden zitten er aan te komen.

Er zouden normaal gezien ook nog dit jaar IP cameras uit moeten komen
Leuk! Ik kijk er alvast naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:59
WingGraph schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:31:
[...]

apple homekit, google home en ook IFTTT integratie staat op de backlog, Dus heel toffe vooruitzichten en VEEL mogelijkheden zitten er aan te komen.

Er zouden normaal gezien ook nog dit jaar IP cameras uit moeten komen
We hebben hier nog een Niko Home Control 1 installatie. Weet je toevallig als voor de integratie met deze systemen een NHC 2 installatie nodig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WingGraph
.

[ Voor 99% gewijzigd door WingGraph op 26-06-2018 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:54
SonnyBBQ schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:17:
[...]

We hebben hier nog een Niko Home Control 1 installatie. Weet je toevallig als voor de integratie met deze systemen een NHC 2 installatie nodig is?
Ik heb zelfs de eerste versie van het nikobus systeem en draaiende met Openhab2 en Alexa. Tis een beetje knutselen in het begin maar als je het eenmaal door hebt werkt het gewoon fantastisch.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WingGraph schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:52:
[...]

Hey,

ja NHC2 is nodig voor deze integraties en ook voor de toekomstige integraties.

Als u een connected controller heeft, dan kan u de software gratis downloaden vanop de niko website. op uw computer of mac.

Via deze weg kan u de upgrade uitvoeren, maar let wel op dat uw volledig plan opnieuw getekend zal moeten worden in de NHC2 software.
Hallo, ik heb twee vraagjes
heb je een idee wanneer de integratie met Google Assistant klaar zou kunnen zijn?
Op de website staat vermeld dat het de bedoeling was dat je uw van de plan nhc1 software automatisch zou kunnen overzetten, gaat deze mogelijkheid er ooit komen of kan ik beter gewoon mezelf opnieuw een paar uurtjes amuseren met alles opnieuw te programmeren?
Bedankt alvast voor de input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwarco
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09 22:40
Ik moet jammer genoeg zeggen dat Niko wel vaker dingen belooft en niet waar maakt! Wij hebben ondertussen 3j een NHC1 en moet zeggen dat ik teleurgesteld ben in de evolutie van het systeem! Nu is de 2 uit, maar eigenlijk kan die niet veel meer ...

Hebben jullie dit al gezien?
https://github.com/kevinbungeneers/nhc-homekit
Als ik wat meer tijd heb ga ik eens aan het knutselen met een RPI denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningskristof
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-09-2021
Voor wie deze thread leest als zoekresultaat naar Google Home integratie.
Ik lees vandaag op deze pagina https://www.niko.eu/nlbe/nieuws/2019/batibouw-2019 dat Niko op Batibouw een partner integratie met Google Home gaat voorstellen. Iets voor in 2019 staat er, ik kijk er naar uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:59
Als je een UK Amazon account hebt (skill enkel daar beschikbaar) en Niko Home Control II (met laatste update) kan je nu je installatie bedienen via Alexa _/-\o_
Pagina: 1