Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dood moederbord Gigabyte AORUS AX370 K9

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ben een nieuw systeem aan het bouwen met een Gigabyte AORUS AX370 K9 moederbord. Na het inpluggen van alle kabels krijg ik geen beeld (dus geen BIOS) met de ingebouwde video connectie. Het volgende al geprobeert:

alternatieve bios geactiveerd
CMOS reset
batterijtje eruit een een uurtje laten staan
andere video kaart er in

het moederbord geeft meestal de code A3 (activated all IDE drives) (zit geen IDE drive aan) maar soms ook 0D (die niet in de handleiding staat). Ik krijg een piepje (volgens de handleiding is dan alles goed).

Iemand nog een suggestie voor deze weer naar Alternate terug gaat?

Alle reacties

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:18
Vooral alle connecties even nalopen (power kabels op het mobo) al verwacht ik niet dat dit het is, het is vaak wel de eerste stap die ik neem.

Daarnaast, wat voor ram gebruik je, staat dit op de HCL / QVL? Ryzen kan wat tricky zijn met memory compatibiliteit. Probeer het eens met 1 stick geheugen of met een ander setje geheugen. Ik acht de kans namelijk aanwezig dat het probleem niet zozeer in het mobo zit maar eerder bij het geheugen.

Het zou natuurlijk zonde zijn het bord terug te sturen wanneer blijkt dat het geheugen de oorzaak is ;)

Verwijderd

Topicstarter
De geheugentest lijkt ie wel door te lopen (hoewel de codes te snel gaan om goed te volgen) omdat dat altijd een van de eerste tests is. En omdat ik niet in de BIOS kan valt er natuurlijk ook niet in te stellen.

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:52

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ryzen CPU's hebben geen geïntegreerde GPU. De aansluitingen zitten erop voor de komende APU's van AMD. Heb je al geprobeerd met een losse videokaart?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Om het geheugen uit te sluiten kan je met 1 dimm proberen ,als dat geen post geeft dan zit het toch bij het moederbord vrees ik.
Als hij wel post met 1 dimm is het indd het geheugen.

[ Voor 17% gewijzigd door Speedy-J op 11-09-2017 13:38 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 15:29
JGoeij zegt het al, maar sluit je het scherm toch aan op de videokaart en niet op het moederbord? Met een Ryzen CPU werken de video uitgangen van het moederbord niet.

Een Aorus X370 K9 bestaat niet trouwens, bedoel je de pricewatch: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7?

Verwijderd

Topicstarter
Geloof me, er staat aan alle kanten Aorus op het moederbord.... Ze gebruiken die term niet op de doos.
En ik heb al twee externe grafische kaarten geprobeert. Ahhh ja, in 20 jaar het eerste moederbord dat het niet doet!

• Dennism
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:01:
De geheugentest lijkt ie wel door te lopen (hoewel de codes te snel gaan om goed te volgen) omdat dat altijd een van de eerste tests is. En omdat ik niet in de BIOS kan valt er natuurlijk ook niet in te stellen.
Ik weet niet of Asus dezelfde postcodes hanteert als Gigabyte, maar bij Asus is 0d wel een geheugen issue:
F9(→0d) DRAM Training failed.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je scherm wel ook aangesloten op de videokaart, en niet op het moederbord?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:02:
Geloof me, er staat aan alle kanten Aorus op het moederbord.... Ze gebruiken die term niet op de doos.
En ik heb al twee externe grafische kaarten geprobeert. Ahhh ja, in 20 jaar het eerste moederbord dat het niet doet!
Ik ken dat voorgevoel als er iets kapot is ,ik bouw nml ook al meer dan 20 jaar me eigen pc's.
Dus mobo terug en een nieuwe vragen als het nog binnen de 7 dagen is.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Dennism
Speedy-J schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:38:
[...]

Ik ken dat voorgevoel als er iets kapot is ,ik bouw nml ook al meer dan 20 jaar me eigen pc's.
Dus mobo terug en een nieuwe vragen als het nog binnen de 7 dagen is.
Enigzins off-topic, maar 7 dagen heb je hier in NL niet veel aan in de regel.

Je kan of binnen 14 dagen retourneren en de koop ontbinden (wanneer bij een webwinkel gekocht, wat hier het geval lijkt te zijn).
Of terugsturen als defect voor garantie (conformiteit), er is in Nederland echter geen wetgeving omtrent DoA, dus kies je voor deze optie dan kan het product gewoon opgestuurd worden voor reparatie ook al is het maar een dag oud, direct omruilen is een gunst van de winkelier (sommigen zullen dit doen, anderen weer niet), maar er is in Nederland niet zoiets als het recht op een nieuw product wanneer iets binnen bijv. 7 dagen stuk gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Gebeld met Gigabyte in Duitsland. Het kwam ze blijkbaar niet geheel onbekend voor. Ik stuur het bord naar hun, zij een aan mij (komt morgen) en zij regelen het met Alternate.

Dank voor de suggesties.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat een service. Kudo's!

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ervaring is dat als je direct met de importeur belt en gewoon aardig doet je veel voor elkaar krijgt in Duitsland. In Nederland zijn mijn ervaringen niet zo goed.

Heb wat zitten googlen maar kwam niets tegen dat op mijn probleem leek.

• Dennism
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:09:
Gebeld met Gigabyte in Duitsland. Het kwam ze blijkbaar niet geheel onbekend voor. Ik stuur het bord naar hun, zij een aan mij (komt morgen) en zij regelen het met Alternate.

Dank voor de suggesties.
Als tip, zorg dan wel dat ze het goed regelen met Alternate en dat je dus ook van Alternate een nieuwe factuur krijgt met het serienummer van het nieuwe bord. Stel dat Gigabyte bij een volgend issue minder coulant is en je daardoor toch terug moet vallen op Alternate voor je wettelijke rechten dan sta je later niet echt heel sterk als je met een moederbord aan komt zetten dat een ander serienummer heeft dan op de factuur staat of wanneer je bijv. het spul wil doorverkopen op V&A als je weer gaat upgraden.

Verder natuurlijk een top oplossing en hopelijk werkt het nieuwe bord wel volledig naar tevredenheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 11-09-2017 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw bord, alles opgelost. Gebeld met Alternate (echt prima firma), alles in orde.

Case closed.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:38
Dennism schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:59:
[...]

Enigzins off-topic, maar 7 dagen heb je hier in NL niet veel aan in de regel.

Je kan of binnen 14 dagen retourneren en de koop ontbinden (wanneer bij een webwinkel gekocht, wat hier het geval lijkt te zijn).
Of terugsturen als defect voor garantie (conformiteit), er is in Nederland echter geen wetgeving omtrent DoA, dus kies je voor deze optie dan kan het product gewoon opgestuurd worden voor reparatie ook al is het maar een dag oud, direct omruilen is een gunst van de winkelier (sommigen zullen dit doen, anderen weer niet), maar er is in Nederland niet zoiets als het recht op een nieuw product wanneer iets binnen bijv. 7 dagen stuk gaat.
Dat is toch niet helemaal waar.
Je mag binnen 14 dagen retourneren "zonder opgaaf van reden".
Dus gewoon terugsturen en een nieuwe bestellen.
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:44:
Nieuw bord, alles opgelost. Gebeld met Alternate (echt prima firma), alles in orde.

Case closed.
In dit geval is het keurig netjes opgelost :)

[ Voor 10% gewijzigd door knorde op 14-09-2017 09:04 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Pagina: 1