Wordpress theme gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Hallo iedereen,

Na allerhande platformen (Wordpress, Joomla, Drupal, Wix etc.) te hebben vergeleken, heb ik uiteindelijk besloten om wordpress te gaan gebruiken voor mijn website. Dit wordt een zeer basic website met als onderwerp mijn voornaamste hobby: stand-up comedy. Qua inhoud zal de website beperkt zijn tot een bio, speeldata, media (foto's en een paar kortje filmpjes) en een contact pagina.

Het aanbod qua premium wp themes lijkt wel oneindig en voorlopig beperk ik mij dan ook enkel tot themeforest. Daar staan zéér mooie en geavanceerde themes op maar het 'probleem' is dat ik eigenlijk een erg simpele website wil terwill die themes (de demo's althans) toch vaak erg fancy ogen. Hét voorbeeld van wat ik zoek qua website, is de website van de Belgische cartoonist Jeroom. Qua menustructuur etc. is dat volledig wat ik zoek - zowel de desktop versie als de mobiele versie.

Heb het even nagekeken en Jeroom zijn website is gemaakt met Drupal dus als er voor Drupal zulke themes bestaan, dan hoop ik dat die voor Wordpress ook zeker bestaan.

Mijn vraag aan jullie: is er iemand die mij een wordpress theme kan aanraden waarmee ik een gelijkaardige website zou kunnen maken? De theme die ik reeds gevonden heb en voorlopig het best in de buurt komt, is de Bigbang theme.

Maar ik ben benieuwd of jullie mij misschien nog iets beters kunnen aanraden. :)

Alvast bedankt & een prettige dag gewenst iedereen!

Groeten,
B.T.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montesquieu
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-08-2022
Ten eerste, het Bigbang thema zou ik zeker niet aanraden. Het thema is vrij oud, wat in het algemeen zorgt voor minder support, functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en up-to-date designs.

Wat dacht je van iets moderners, zoals dit thema (bekijk bijvoorbeeld deze pagina), of iets fellers (of een andere demo van dit thema).

Sowieso zou ik kijken naar een recent thema (max 2/3 jaar oud), het aantal verkopen en recensies, de pagebuilder, de aanpasbaarheid en de snelheid/vloeiendheid van het thema.

Als je er niet uitkomt zou ik voor één van de best verkopende thema's gaan. Daar zit altijd wel een demo bij die aan jouw wensen voldoet.

Veel succes!