Pc verkiest Intel 630 boven RX 480

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airjinx
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-07-2022
Ik heb sinds een tijdje een pc om te gamen, alles werkte prima tot ik een driver van mijn grafische kaart moest updaten. Driver geüpdatet en klaar is kees ... maar toen begon de miserie. Battlefield begon te haperen, op een gegeven moment kon ik het zelfs niet meer opstarten. Een ander spel kon ik enkel nog op lagere settings spelen.

Via DDU de driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ik ben zelfs eens helemaal vanaf 0 begonnen en Windows opnieuw geïnstalleerd. Allemaal zonder succes.

Nog wat verder gezocht en dan ontdekt dat mijn pc tegenwoordig de RX 480 niet meer gebruikt maar wel de standaard Intel 630. Bij de componenten staat de RX 480 er wel tussen, werkt perfect zegt Windows ...
Ik heb op het internet al bepaalde oplossingen gevonden, maar niets waarmee ik het kan doen werken. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om je pc de ene grafische kaart boven de andere te laten kiezen, maar ik vind het niet.

Heeft iemand de gouden tip voor mij?
Eeuwige dank :)

Beste antwoord (via Airjinx op 11-09-2017 11:23)

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 22:35
In welke kaart zit je monitor?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 22:35
In welke kaart zit je monitor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43
Staan de BIOS/UEFI instellingen wel goed?
Daar staat een instelling bij welke videokaart de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airjinx
Ik had er nog moeten bijzetten dat ik een volledige noob ben als het op pc's aan komt, verder dan een driver verwijderen en installeren kom ik niet, dus om mij te helpen zullen de aanwijzingen op kleuter-niveau moeten zijn :)

Ik zal is kijken of ik het in BIOS vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 11:30

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

zit je monitor wel aangesloten op je videokaart in plaats van op je moederbord?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Er zou ergens in de bios een optie moeten zijn om de igpu (integrated gpu, de Intel 630) uit te schakelen, en als hoofd gpu de dgpu (dedicated gpu, je 480) te gebruiken. Daarnaast is het ook van belang dat je kabel naar je scherm in de 480 zit ipv he moederbord.

De Intel 630 gebruik je toch niet, dus waarom aan laten staan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ParaVince op 11-09-2017 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airjinx
NLBUURMAN schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:13:
zit je monitor wel aangesloten op je videokaart in plaats van op je moederbord?
Wat een ongelofelijk kieken ben ik, dat was het ...
Ik verzet de pc af en toe omdat ik deze ook gebruik om met de fiets op de rollen te rijden, totaal niet op gelet waar mijn kabel juist zat.

Na de foutmelding van de driver heeft de pc lang op dezelfde plaats gestaan en bleef het probleem, dus toen moet het toch iets anders geweest zijn. Dat probleem opgelost en dan zelf een ander gecreëerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Airjinx schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:23:
[...]

Wat een ongelofelijk kieken ben ik, dat was het ...
Ik verzet de pc af en toe omdat ik deze ook gebruik om met de fiets op de rollen te rijden, totaal niet op gelet waar mijn kabel juist zat.

Na de foutmelding van de driver heeft de pc lang op dezelfde plaats gestaan en bleef het probleem, dus toen moet het toch iets anders geweest zijn. Dat probleem opgelost en dan zelf een ander gecreëerd 8)7
Ach, live and learn!
Mooi dat je probleem opgelost is in ieder geval, veel plezier met gamen weer en tot op het battlefield ;)
Pagina: 1