Auto verkopen; waar terecht voor beste deal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 11:08
Ik overweeg mijn in 2010 nieuw aangeschafte auto te verkopen. Waar kan ik terecht voor de beste deal?

Zelfonderzoek heeft volgende opgeleverd:

huidige waarde volgens ANWB site is €5600 en ANWB biedt ook de mogelijkheid auto's te verkopen. Echter, deze waarde schijnt niet te worden gebruikt bij deze verkoopdienst. Ligt (behoorlijk) lager wat een beetje vreemd is.

over een andere verkoop mogelijkheid, ikwilvanmijnautoaf.nl hoor ik geen beste verhalen. Je krijgt een waarde voorgeschoteld op de website, je gaat daarmee naar een garage en... er wordt veel minder geboden.

ik heb mijn auto gekocht bij een officiële Ford dealer; bieden zij de beste inruilwaarde als ik daar een andere auto koop?

ivm een verhuizing woon ik niet meer in de buurt van die Ford garage maar heb nu een garage waar ik al jaren het onderhoud laat doen. Deze garage heeft ook auto's in de verkoop en ik heb wel goede ervaringen met deze garage. Is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:13
Privé verkopen a la Marktplaats of een andere dienst zal je het meeste opleveren.
Echter gaat dat ook gepaard met geduld, talloze onzin biedingen negeren en de mogelijkheid dat kopers niet op komen dagen om wat voor reden dan ook.

Dat die diensten een lagere inruil prijs hanteren is natuurlijk omdat ze zelf ook wat willen verdienen.
Ook inruilen bij een dealer waar je vervolgens zelf weer wat terugkoopt zal de prijs drukken tenzij je echt flink gaat bijleggen op je nieuwe auto. (Lees: een veel duurdere koopt >30k verschil).

Als je de tijd hebt en de afspraken zo maakt met eventuele kopers dat het je niet teveel tijd kost als ze niet op komen dagen zou ik dat kanaal eerst proberen (Marktplaats etc.) .

Als je echt haast hebt en niet op 100 hoeft te kijken, en geen gezeik wilt, lekker inruilen bij de koop van een nieuwe en goed onderhandelen.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 11-09-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je noemt zo ongeveer alle opties en een waarde. Deze waarde is, waarschijnlijk, "retail" oftewel als jij een dergelijke auto zelf wil aankopen als particulier.

De geboden waarden liggen vaak een stuk lager; iemand moet marge maken hierop en jij bent dat helaas niet. Grote kans dat een ANWB of andere handelaar ergens tussen de 3500 en 4300 voor de auto zullen geven (gokje).

Wat stond er op de offerte van de Ford-dealer; neem aan dat je meer terugkrijgt voor jouw huidige auto als je een Mondeo van 45K koopt dan een Fiesta van 14K? Wat bood jouw huidige garage in de buurt voor de auto; zij kennen jouw auto het beste qua onderhoud en kunnen hierdoor een preciezer (hoger of lager) bod uitbrengen.

In alle gevallen: boter bij de vis! Vrijwaringsbewijs ter plekke!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-05 14:07
Mijn ouders gingen voor een nieuwe Seat, voor de huidige Seat een offerte op gevraagd en Seat wilde hier 8K voor geven. Dit vonden zij iets te weinig en van een Ford waren zij ook wel gecharmeerd, het zelfde gedaan bij ford NL en zij gaven er 12K voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Particulier verkopen levert altijd het meeste op. Het kost alleen meer moeite en soms wat gezeur, als je daar geen zin in hebt lekker inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dashlane schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:16:
Mijn ouders gingen voor een nieuwe Seat, voor de huidige Seat een offerte op gevraagd en Seat wilde hier 8K voor geven. Dit vonden zij iets te weinig en van een Ford waren zij ook wel gecharmeerd, het zelfde gedaan bij ford NL en zij gaven er 12K voor.
In wezen geeft de dealer korting op de nieuwe auto via de hoge inruilprijs. Deels verdienen ze dat terug met de werkplaats ,denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:42

-tom-562

Oliesjeik

Particuliere verkoop levert het meeste op. Daar krijg je dus de beste deal, als je er wat tijd en moeite in wilt steken.
Sites als ANWB en ikwilvanmijnautoaf.nl zullen nooit de waarde geven die hun opgeven op hun site na het invullen van een kenteken. Hun moeten ook gewoon geld verdienen, en sowieso is het onzin om zomaar een bedrag te noemen :'), waarde van een auto is van zoveel factoren afhankelijk...

[ Voor 54% gewijzigd door -tom-562 op 11-09-2017 12:05 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:32
-tom-562 schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:04:
Particuliere verkoop levert het meeste op. Daar krijg je dus de beste deal, als je er wat tijd en moeite in wilt steken.
Sites als ANWB en ikwilvanmijnautoaf.nl zullen nooit de waarde geven die hun opgeven op hun site na het invullen van een kenteken. Hun moeten ook gewoon geld verdienen, en sowieso is het onzin om zomaar een bedrag te noemen :'), waarde van een auto is van zoveel factoren afhankelijk...
Ik begrijp de terughoudende attitude, maar zo dramatisch is het echt niet. Ik heb de meeste site geprobeerd, en vaak kwam er inderdaad een (te) laag bedrag uit. Ik heb wel hele volledige foto's en beschrijving meegeleverd, waarbij ieder schade puntje zichtbaar was (dit waren twee al gevulde krasjes). Beschrijving bevatte ook alle opties.

Via ANWB bieden ze hem aan bij verschillende handelaren die gaan bieden, hoogste bod krijg je te zien en kun je hem verkopen. Ik heb hem daar zelf verkocht, na ~2 weken op Marktplaats/Autoscout/nog zo'n site waarbij alle boden ruim 2 tot 4k lager waren. Zolang je niet zaken verstopt en volledig bent hebben ze geen poot om op te staan en staat het bod gewoon. Hun verhaal is ook erg logisch - ze krijgen vaak wagens aangeboden met 1 mooie foto, en dan komen ze aanrijden en ligt er een grasmaaier motor in - ieder verhaal heeft 2 kanten.

Maar over het algemeen, zeker bij de wat lagere bedragen, particulier of inruil. Inruil is een stukje dat de dealer als "korting" kan meenemen. Tip: probeer inruil discussie te beperken tot nadat je een prijs hebt overeengekomen in de eerste onderhandelingen. Anders worden deze twee direct gecombineerd en krijg je mogelijk minder korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Let op dat dit gewoon in de marge zit,
Als je niets in te ruilen hebt, dan kan er opeens ook zomaar een paar K meer van de prijs af.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Denk je echt dat je meer inruil hebt gekregen? Waarschijnlijk lag er een stuk meer onderhandelingsruimte bij die Ford auto dan bij die Seat auto waardoor zij meer korting op de auto geven en die dan maar vermomd hebben als extra inruilwaarde.

De vanaf prijzen hebben altijd ruimte voor onderhandeling, de ene keer is het "gratis" accessoires, de andere keer geld terug en de andere keer extra inruil op alles wat rolt, van voetbal tot Seat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dit weekend geinformeerd naar de aankoop van een A-segment auto van rond de 9K. Van de 'meeneemprijs' kon met veel pijn en moeite nog 150 euro af. Maar uit goed ingelichte bron weet ik dat in dat segment ze sowieso bijna niets aan zo'n auto verdienen, ook niet al ze nieuw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beste TS,

Heb je al geïnformeerd bij een garage of de Ford dealer ?
Ben je van plan een splinternieuwe auto aan te schaffen ?
(budget ?)
Als dat een voorraadmodel betreft, kun je goed onderhandelen, mits jouw auto in nette staat is.
Op een A-1 occasion van Ford kun je ook wel een leuke prijs afmaken. Reken maar als er €11.900 gevraagd wordt, dat je het wel voor 10K krijgt zonder inruil. (even via kentekencheck kijken hoe lang de auto bij het bedrijf staat) dat kun je verrekenen, of het jou loont je auto zelf te verkopen. De waarde online is moeilijk weer te geven, dat is globaal en zo weet je ongeveer wat je auto waard is. En dan je verwachting wat jij/jullie dachten...

Succes ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
be3a18 schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:03:
over een andere verkoop mogelijkheid, ikwilvanmijnautoaf.nl hoor ik geen beste verhalen. Je krijgt een waarde voorgeschoteld op de website, je gaat daarmee naar een garage en... er wordt veel minder geboden.
In principe zou je hier geen last van moeten hebben als je de informatie over je auto goed aanlevert. Elk verzwegen of onduidelijk punt zal een handelaar aangrijpen om te onderhandelen dat de auto niet zo is zoals die aangeboden was. Overigens kan je dit in kwadraat verwachten als je hem zelf via Marktplaats wilt gaan verkopen..

Bij inruil lijk je meestal de beste deal te krijgen, maar ik zou goed aangeven dat ze inruil en korting los halen van elkaar en eerlijk aangeven dat je andere mogelijkheid tot verkopen van je huidige auto overweegt. Sommige verkopers zitten namelijk helemaal niet te wachten op inruil en bieden het enkel als service, waarvoor je gewoon betaald als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
"De beste deal" bij inruil krijg je alleen als je bereid bent weg te lopen: kijk bij verschillende dealers, zie wat ze bieden, en kies de beste deal.
Er is geen magische oplossing om zonder te vergelijken de beste deal te krijgen. Wel de makkelijkste deal trouwens.
Pagina: 1