Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HumanoidCylon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-08 18:26
Sinsds een aantal weken heb ik (weer) problemen met het opladen van mijn Nexus 6p over netstroom. Het is al een drama om de telefoon uberhaupt te laten opladen, en als het al lukt om de smartphone te laten upladen, dan duurt dit tergend langzaam. Over een tijdsbestek van 8 uur laad er dan ook maar 60% op.
Het opladen via de PC gaat allemaal prima, echter duurt het opladen daar ook langer en dat is natuurlijk niet wenselijk als je even snel wilt opladen.

Het leek eerst aan een update te liggen van Android omdat ik dit al eerder heb gehad. Dit probleem was toen uiteindelijk weer verholpen. Geeni dee wat daar de oorzaak van was.
Het leek dus een aantal weken goed te gaan maar nu begint hetzelfde weer opnieuw.

Ik gebruik gewoon de standaard oplader, en bijbehorende kabel, die is meegeleverd met het toestel. Ik heb een andere kabel gebruikt, deze heeft hetzelfde probleem.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Ik heb mijn smartphone al meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen maar ook dat mag niet baten.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2lm6jhz.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@HumanoidCylon heb je ook al een andere oplader geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HumanoidCylon
rens-br schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:28:
@HumanoidCylon heb je ook al een andere oplader geprobeerd?
Nee, dat niet.. Maar dat komt omdat het een pain in the ass is om een nieuwe te vinden vanuit Google zelf. Ik heb zelf tot nu toe geen oplader kunnen vinden die vanuit Google zelf gelevert wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@HumanoidCylon zou opzich niet uit mogen maken. Elke telefoonlader die 5V/2A doet kun je gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HumanoidCylon
rens-br schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:33:
@HumanoidCylon zou opzich niet uit mogen maken. Elke telefoonlader die 5V/2A doet kun je gebruiken.
Kan jij mij aangeven welke ik het beste kan kopen?
Huawei Snellader 2A AP32 + USB-C Datakabel
of
Huawei Super Charge Thuislader 5A + USB-C Datakabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@HumanoidCylon volgens mij ondersteund de Nexus 6p geen snelladen (hier Super Charge genoemd), dus zou ik voor de eerste gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 15:35
Heb hetzelfde gehad met m'n fabriekslader, kabel was gewoon prima. Uiteindelijk bij het blokje van de 5x uitgekomen, aangezien de officiële van de 6p niet te vinden was.

Met dit blokje geeft de telefoon ook "snel laden" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HumanoidCylon
rens-br schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:11:
@HumanoidCylon volgens mij ondersteund de Nexus 6p geen snelladen (hier Super Charge genoemd), dus zou ik voor de eerste gaan.
Ik zou het ook echt niet weten. Ik vroeg het omdat wanneer de smartphone via de computer oplaad er staat aangegeven: 'charging slowly' en via netstroom 'charger rapidly'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:51
HumanoidCylon schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:33:
[...]

Ik zou het ook echt niet weten. Ik vroeg het omdat wanneer de smartphone via de computer oplaad er staat aangegeven: 'charging slowly' en via netstroom 'charger rapidly'.
Lees deze review eens door over het laden, (eerste reactie) missc heb je hem 2de hands en een verkeerde kabel?
reviews: Huawei Nexus 6P: groot, stoer en high-end

en hier een lijst met verkoop punten voor de lader en kabel https://docs.google.com/s...ew?sle=true#gid=0&vpid=A2

[ Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 11-09-2017 10:41 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HumanoidCylon
mell33 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:38:
[...]

Lees deze review eens door over het laden, (eerste reactie) missc heb je hem 2de hands en een verkeerde kabel?
reviews: Huawei Nexus 6P: groot, stoer en high-end

en hier een lijst met verkoop punten voor de lader en kabel https://docs.google.com/s...ew?sle=true#gid=0&vpid=A2
Dank je wel voor de link!

Mijn smartphone is niet 2e hands. Daarbij zijn alle kabels die ik heb afkomstig van Google.
Helaas biedt Google deze denk ik niet meer aan.. Er wordt al tijden aangegeven dat de producten niet meer beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:42
HumanoidCylon schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:53:
[...]

Dank je wel voor de link!

Mijn smartphone is niet 2e hands. Daarbij zijn alle kabels die ik heb afkomstig van Google.
Helaas biedt Google deze denk ik niet meer aan.. Er wordt al tijden aangegeven dat de producten niet meer beschikbaar zijn.
Maakt niet uit welke lader je neemt. Elke lader kan zolang deze maar 5 volt is. Ampère maakt niet uit echter zal hij met 2Ampere wel sneller laden dan met 1Ampere.
Pagina: 1