Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Aankoopadvies] Camera voor zaalvoetbal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Maxi888
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 02-03 14:46
Nogmaals een topic over een camera die ik zoek om voornamelijk voetbalwedstrijden/trucjes mee te filmen. Ik heb al geprobeerd te zoeken naar camera's maar kom er echt niet uit, zo veel begrippen waarvan ik niets begrijp. Het liefst ben ik zelf weinig bezig met alle instellingen van de camera.

Wat is je beschikbare budget?
- Maximaal 400 euro

Heb je al objectieven in je bezit en zo ja, welke?
- Nee

Koop je de camera met een specifiek doel, zoals architectuur, zaalsport, theater, vogels, insecten? (Je hoeft het dus niet te specificeren als je aan vakantie-, landschaps- en/of andere huis, tuin en keukenfotografie gaat doen.)
- Ja, ik wil mijn zaalvoetbalwedstrijden filmen en later eventueel bewerken tot samenvattingen en dergelijke, eventueel ook voor op youtube. Daarnaast vind ik het belangrijk om hem mee op reis te nemen of gewoon überhaupt mee te kunnen nemen op uitstapjes, een kleine/lichte camera heeft dus mijn voorkeur. Een camera die zowel binnen als buiten mooie beelden kan maken is ook belangrijk. Bij de zaalvoetbalwedstrijden zou ik hem het liefst langs de zijlijn zetten terwijl ik zelf speel, in dat geval moet hij het hele veld kunnen filmen en is een breed beeld zeer, zeer belangrijk.

Vind je filmen met deze camera erg belangrijk (plus eventuele belangrijke opties tijdens het filmen)?
- Ja dat is zelfs de belangrijkste reden om hem te kopen, foto's zal ik daarnaast ook nemen maar dat is van minder belang.

Is AF tijdens Live View absolute noodzaak?
- Ik ben een complete leek op het gebied van camera's, daarom zou ik het echt niet weten. Ik neem aan dat autofocus vooral handig is bij bewegende beelden, wat op zich wel het geval is bij sport, dus dan zou het wel belangrijk zijn, maar verder heb ik geen idee wat AF precies inhoudt.

Overige wensen aan de camera (minimale resolutie, grootte LCD, aantal instelwieltjes, bouwkwaliteit, type geheugenkaart, beschikbaarheid grip, grotere camera of juist een compact model etc.)?
- Vind het belangrijk dat hij niet te snel vol zit met geheugen, anderhalf uur filmen zou hij aan moeten kunnen.

Gewenst bereik? (zie ook het kopje Kitlenzen)
- Niet heel ver weg.

Ik hoop dat jullie mij hier toch kunnen helpen ondanks de vage formulering van mijn wensen, ik weet zelf ook niet precies waar ik naar op zoek ben.

Toch nog één camera gevonden:

reviews: Canon EOS M10: minimalistische instapsysteemcamera

Ik snap echter te weinig van de review en de specificaties om na te kunnen gaan of deze plus- en minpunten goed bij mijn wensen aansluiten. Uiterlijk, grootte en prijs staan me echter wel aan.

Alle reacties

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-12 16:04

Koeitje

Back-up tiems now?

GoPro?

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Tip koop een tweede hands camera voor weinig geld met vooral veel groothoek. Je wilt tenslotte het hele veld kunnen filmen. Ga daar mee aan de gang en merk zelf eerst eens wat je problemen zijn waar je tegenaan loopt.
Een statische camera die filmt is echt dodelijk saai, een samenvatting van een voetbalwedstrijd maken is heel veel werk en kost tijd. Een uur speeltijd kost om te beginnen 1 uur het geheel terugkijken en leuke momenten noteren, dan deze knippen en achter elkaar zetten. trimmen (de scenes verder inkorten) commentaar en muziek erbij. Om het vervolgens te kunnen uploaden.
Doe je dit niet, zullen de kijkers afhaken en wegblijven. Succes probeer het desnoods maar eens buiten met een geleende camera.
Er zijn vele GoPro's verkocht aan mensen met grootse plannen, die nu in de kast liggen want het kost veel tijd.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• MindcrimeNL
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-10 09:04
Let op dat de meeste camera's, soms afhankelijk van de gekozen beeldformaat (en grootte van je SD kaart), een maximale continue opname hebben van 15/30/60 minuten. Andere reden kan bescherming zijn omdat ze dan te warm worden.

Will je full HD of 4K opnemen? Met een Panasonic uit de DMC-TZ serie (TZ30 t/m TZ100) kom je al een heel eind met je behoeftes. De TZ90 en TZ100 zit waarschijnlijk nog boven je budget, maar de andere zijn waarschijnlijk al ondere de 400 EUR

• Vanoverdegrens
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 01:51
Hoe/waar gaat die kamera neergezet worden, zodat ie niet door een bal aan diggelen wordt geschoten?

gezocht: Panasonic GM5

• psyBSD
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-12 17:14

psyBSD

Hates 0x00 bytes

quote:
Vanoverdegrens schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:57:
Hoe/waar gaat die kamera neergezet worden, zodat ie niet door een bal aan diggelen wordt geschoten?
Daarom moet je er twee kopen :+

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True