Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ESP8266 router

Pagina: 1
Acties:

• Joe
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 20:38
Hallo,

Ik heb nu een ESP8266 en wil die rgaag in een 'router' maken, zodat er op school een connectie gelegd kan worden tussen meerdere mensen en er een lokale server voor een game kan worden gedraaid(dus de poorten moeten worden opengezet neem ik aan)
Is dit mogelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GabtWwCUuBGQbSjIV4EkJrGp/thumb.jpg
Een beetje zoiets als dit, niet geheel duidelijk, maar hopelijk snappen jullie het idee!

EDIT: Net een kijkje genomen wat betreft een Raspberry Pi, dit is ook een optie en lijkt mij veel beter, iemand een idee hierover? Gewoon via Raspbian of openwrt erop zetten?

Als dit de verkeerde plaats i, schop het dan even naar de goede!

[ Voor 13% gewijzigd door Joe op 11-09-2017 00:55 . Reden: Toevoeging ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Voor Lan gewoon een switch ertussen en zeker geen inferieur bordje willen inzetten om te routeren.

Overigens. Als ieder verbonden is met wifi van school, zit je dan logischerwijs niet allen op hetzelfde netwerk?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-11 18:09
Die pc die als server gaat dienst doen, zit die nu reeds in het netwerk van de school? En mag je uberhaubt "prutsen" aan het netwerk van de school? Mij lijkt het in ieder geval not done om zo maar poorten open te zetten in het netwerk van een school en verbindingen te leggen naar buiten. Ik kan niet uitmaken of het hier een vraag betreft van een paar leerlingen die zich vervelen tijdens de lessen electronica of van een leraar die iets in elkander wil steken voor zijn klas.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier