Toon posts:

Upgrade FM2 platform voor betere game prestaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een tijdje geleden een computer gekocht op gamepc.nl maar ik heb eigelijk al sinds ik hem heb al wat probleempjes, ik kan bijvoorbeeld geen Rocket League, CSGO, spelen ik moet alles op het laagste zetten en alsnog lagt die dan en zelfs simpele browser spelletjes zoals agar.io moet ik op Super low zetten, ik heb hier niet echt heel veel verstand van ofzo ik plaats hieronder allemaal wat ik heb gekocht voor me pc hoop dat julie mij kunnen helpen :X

Behuizing

1 x Sharkoon VG4-W - Rood
4044951016204
Processor

1 x AMD FM2 A8-7600 Quad Core 3,1GHz
AD7600YBI44JA
Koeling

1 x Standaard koeling
Standaard koeling
Moederbord

1 x MSI A68HM Grenade
7891-001R
Geheugen

1 x Crucial 12GB DDR3-1600
CT51264BA160BJ2-12GB
Grafische kaart

1 x Asus R7 240 1GB
90YV0680-M0NA00
Game capture card

1 x Geen game capture card
Geen game capture card
Harde schijf

1 x 240GB SSD Crucial BX200
CT240BX200SSD1
2e Harde schijf

1 x Geen 2e Harde schijf
Geen 2e Harde schijf
Optische drive

1 x DVD Brander / Speler
GH24NSD1
2e optische drive

1 x Geen 2e optische drive
Geen-2e-optische-drive
Cardreader

1 x Geen geheugenkaartlezer
Geen cardreader
Geluidskaart

1 x Standaard geluidskaart
Standaard geluidskaart
Internet

1 x 300 Mbps TP-Link WiFi USB Stick
TL-WN823N
Voeding

1 x 550 Watt Corsair
CP-9020097-EU
Monitor

1 x 22" LG 22M47VQ
22M47VQ
Accessoires

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je specs gaan sowieso aardig door elkaar. Maar als ik het goed zie zijn zowel je processor als grafische kaart niet meer je van het. Weet niet wat je een tijdje geleden noemt, maar zou dit een jaar of vier geleden geweest kunnen zijn?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die website, Gamepc.nl, staat er redelijk om bekend om oude hardware te verkopen voor een veel te hoge prijs. De computer die jij gekocht hebt is tevens geen echte game pc, de videokaart is erg zwak en zal snel moeite krijgen met games.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die probleempjes al sinds het begin eigelijk, en ik heb mijn computer sinds 16-06-16

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Je hebt een processor van 3 jaar oud en ook een lage grafische kaart van 3 jaar oud met maar 1Gb erin.

Behalve je geheugen van 12Gb en je SSD zou ik maar eens gaan kijken voor een ander systeem.
Je geeft aan dat je alles op low moet spelen en dat het dan ook traag is.

Kun je er wel een beter videokaart inzetten maar dat gaat niet echt helpen als je andere onderdelen verouderd zijn.
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 00:25:
ik heb die probleempjes al sinds het begin eigelijk, en ik heb mijn computer sinds 16-06-16
:o

Je hebt dus 1 jaar geleden hardware gekocht die al 3 jaar oud is !!! Op zich is dat niet zo erg voor desktop werk maar dus echt niet meer voor de moderne games. Nou ja de basic spellen niet de grafische nieuwe games. Als je met die reden die PC daar gekocht hebt dan neigt het naar oplichting.

Wat heb je er toen voor betaald (als ik vragen mag)?

[ Voor 42% gewijzigd door Frostbite op 11-09-2017 00:30 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
ahh okee.. vandaar mischien, en als ik der een nieuwe videokaart in doe? ik zat daar wel al voor te kijken die MSI GeForce GTX 1050 Ti Gaming X 4G leek me wel oke maar ik weetniet of dat der zomaar in kan haha

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:42

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

MikeyMan schreef op maandag 11 september 2017 @ 00:21:
Je specs gaan sowieso aardig door elkaar. Maar als ik het goed zie zijn zowel je processor als grafische kaart niet meer je van het. Weet niet wat je een tijdje geleden noemt, maar zou dit een jaar of vier geleden geweest kunnen zijn?
Ik gok 1,5 jaar gezien de SSD. Maar goed, wel weer een typisch voorbeeld van zo'n zaak die mensen "game" PC's aansmeert voor veel te veel geld. Als ik een grof gokje mag doen, een euro of 600-700 voor deze set?

Hoe dan ook, je CPU is op zijn best middelmatig, en je GPU is ook niet echt geschikt om games mee te spelen. Ik denk dat je met een 1050(Ti) toch al heel dicht op de max van de CPU zit met de games die je speelt, als je daar nu al niet aan zit.

1 RAM DIMM is zeer sub-optimaal, daar je met 2 RAM modules simpel gezegd 2x zo snel data van en naar het RAM kan brengen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
om precies te zijn € 623,00
met monitor :S

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt trouwens voor die snelle antwoorden :) . maar zouden julie mij aanraden om dan een nieuwe computer tekopen?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 00:32:
Bedankt trouwens voor die snelle antwoorden. maar zouden julie mij aanraden om dan een nieuwe computer tekopen?
Ik schrik van dat bedrag. De waarde van je hardware toen was al veel lager dan wat je ervoor betaald hebt.

Nieuwe PC ligt eraan wat je budget is. Misschien is voor jou een upgradesetje wel wat en dan met een nieuwe losse grafische kaart beter dan een compleet nieuw systeem.

Wat wil je eraan uitgeven?

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
van de prijzen weet ik niet zo heel veel dus ik zeg 400? om hem dan beter temaken

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:08

Racing_Reporter

Contentmaker

M'n / mijn*.

Als je bijna opnieuw moet beginnen, is dat wel erg bescheiden, die 400.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 00:29:
om precies te zijn € 623,00
met monitor :S
Zeg 520 euro zonder monitor dus, maar stel dat we 600 euro aanhouden:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 104,95€ 104,95
1ASRock AB350M Pro4€ 77,75€ 77,75
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 176,90€ 176,90
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 75,95€ 75,95
1Corsair VS450€ 36,91€ 36,91
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,16€ 93,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 592,57

In principe kan je de SSD, voeding en kast opnieuw gebruiken, dan moet je dus nog 430 euro bijleggen voor een PC die de games die je wil spelen makkelijk aan kan. Volgens mij heb ik "langzaam" RAM gekozen, maar goed, tel daar nog een tientje bij voor een 3000Mhz setje.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 104,95€ 104,95
1ASRock AB350M Pro4€ 77,75€ 77,75
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 176,90€ 176,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 75,95€ 75,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 435,55

[ Voor 22% gewijzigd door Kuusj op 11-09-2017 00:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt.. en stel voor ik zou dat setje kopen zou gameplays recorden dan ook mogelijk zijn of heeft dat daar niet echt iets mee temaken

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 00:42:
heel erg bedankt.. en stel voor ik zou dat setje kopen zou gameplays recorden dan ook mogelijk zijn of heeft dat daar niet echt iets mee temaken
Als het goed is kan dat dan met je videokaart (GeForce Experience), al weet ik niet welke daar minimaal voor nodig is. Als de CPU over een jaar of 2 te langzaam gaat worden kan je hem nog altijd overclocken, een voordeeltje bij AMD tegenover Intel :D

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Bedankt voor alle tijd allemaal:)

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 14:45

KDL

Er is ook een best buy guide bij tweakers die je kunt raadplegen, nu of de volgende keer.. altijd up to date info voor elk budget wat wils

Voor nu is een upgrade wel voldoende denk ik zo @kuusj98 heeft je al een goede tip gegeven..

@Verwijderd
De onderdelen die je vervangt kun je natuurlijk proberen door te verkopen.. als het meezit is de upgrade meteen ook goedkoper hierdoor

[ Voor 24% gewijzigd door KDL op 11-09-2017 00:54 ]

Verwijderd

kuusj98 schreef op maandag 11 september 2017 @ 00:45:
[...]

Als het goed is kan dat dan met je videokaart (GeForce Experience), al weet ik niet welke daar minimaal voor nodig is. Als de CPU over een jaar of 2 te langzaam gaat worden kan je hem nog altijd overclocken, een voordeeltje bij AMD tegenover Intel :D
ehhhh intel kan je ook gewoon overclocken hoor... Mijn i5-6600k draait echt niet op stock snelheden ;)
Daarnaast:
simpele browser spelletjes zoals agar.io moet ik op Super low zetten

dat zal met elke pc moeten kunnen bijna, dus ik vermoed naast de oudere hardware, ook een driver conflict/software conflict.

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:13:
[...]

ehhhh intel kan je ook gewoon overclocken hoor... Mijn i5-6600k draait echt niet op stock snelheden ;)
Daarnaast:
simpele browser spelletjes zoals agar.io moet ik op Super low zetten

dat zal met elke pc moeten kunnen bijna, dus ik vermoed naast de oudere hardware, ook een driver conflict/software conflict.
Ware het niet dat jou 6600K bijna 2,5x zo veel kost als de Ryzen 3 1200, en dat ze in feite bijna gelijk staan qua performance (disclaimer: jajaja, IPC iets minder en stock zijn de clocks wat lager). Daarnaast vergeet je dat CPU's bij Intel alleen unlocked (baseclock OC'ing gaat wel op normale CPU's maar dan kom je niet verder dan 50-100Mhz) zijn als er een -K of -X achter staat. Dat zijn dus onder andere de:
pricewatch: Intel Core i3-7350K Boxed (2C/4T)
pricewatch: Intel Core i5-7600K Boxed (4C/4T)
pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed (4C/8T)
pricewatch: Intel Core i7-7800X (Boxed) (6C/12T)

Dan nog een leuk detail is dat je bij Intel een Zxxx moederbord nodig hebt om te kunnen overclocken, terwijl dat bij AMD met een 'mid-range' B350 bord ook al kan. 'Vroegah' ten tijde van AM3+ kon je een FX 8-core overclocken op een bord van 40 euro als je dat wilde, met alle gevolgen van dien :+

• Tvermeulen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02 01:52
Eén kleine vraag: weet je zeker dat de monitorkabel in je videokaart zit en niet in je moederbord?

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-02 16:49
Je AMD FM2 A8-7600 heeft een Radeon R7 als interne GPU. Je hebt hiernaast nog een losse Radeon R7 240. Zoals je op de volgende site kunt zien presteren ze beide erg vergelijkbaar:

https://www.videocardbenc...Radeon+R7+A8-7600&id=3007
https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=radeon+r7+240

Als ik jou was zou ik mij verdiepen in dual graphics, ook wel bekend als hybrid crossfire. Als dit nog niet gebruikt word kun je een aardige performance boost verwachten.

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-02 03:16
Als zelfs een spelletje zoals Agar.io met moeite draait vraag ik me af of je wel alle (juiste) drivers hebt geïnstalleerd.

Verwijderd

kuusj98 schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:37:
[...]

Ware het niet dat jou 6600K bijna 2,5x zo veel kost als de Ryzen 3 1200, en dat ze in feite bijna gelijk staan qua performance (disclaimer: jajaja, IPC iets minder en stock zijn de clocks wat lager). Daarnaast vergeet je dat CPU's bij Intel alleen unlocked (baseclock OC'ing gaat wel op normale CPU's maar dan kom je niet verder dan 50-100Mhz) zijn als er een -K of -X achter staat. Dat zijn dus onder andere de:
pricewatch: Intel Core i3-7350K Boxed (2C/4T)
pricewatch: Intel Core i5-7600K Boxed (4C/4T)
pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed (4C/8T)
pricewatch: Intel Core i7-7800X (Boxed) (6C/12T)

Dan nog een leuk detail is dat je bij Intel een Zxxx moederbord nodig hebt om te kunnen overclocken, terwijl dat bij AMD met een 'mid-range' B350 bord ook al kan. 'Vroegah' ten tijde van AM3+ kon je een FX 8-core overclocken op een bord van 40 euro als je dat wilde, met alle gevolgen van dien :+
Tjah, dat je er meer voor nodig hebt, maakt het nog niet onmogelijk. Feitelijk verspreid je dus onjuiste informatie dat je met intel niet kan overclocken. Dat kan wel, maar je hebt idd een K serie nodig en een bepaalde type moederbord, neemt niet weg dat het dus wel kan ;) dat was mijn punt.

Ben ook zeker geen intel fanboy verder. :)

Verwijderd

ShakerNL schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:58:
Als zelfs een spelletje zoals Agar.io met moeite draait vraag ik me af of je wel alle (juiste) drivers hebt geïnstalleerd.
Dit dus. Een browserspelletjes zo simpel als dat? ( als je het niet kent, google dan even, tis echt heel simpel )
Dit moet bijna wel een software conflict/driver issue zijn aangezien je op je telefoon nog agar.io kan spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel de juiste drivers geïnstalleerd en ik heb net me monitor kabel geprobeerd om in me moederbord te doen maar dan krijg ik geen beeld misschien is daar wat mis mee?

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-02 03:16
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:26:
ik heb net me monitor kabel geprobeerd om in me moederbord te doen maar dan krijg ik geen beeld misschien is daar wat mis mee?
Dat werkt alleen als je geen videokaart gebruikt en gebruik wil maken van onboard video.

Verwijderd

Topicstarter
en als ik bijvoorbeeld de GeForce GTX 1050 Ti GAMING X 4G ga kopen, zou het dan mijn computer iets verbeteren dat ik wel gewoon de spellen kan spelen die ik wil spelen of kan die der niet zomaar in

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jammer dat de keuze van TS wordt afgekraakt. als niet wetende heeft hij gedacht een degelijk systeem te kopen voor +- €700,-.

Sluit me verder aan bij @kuusj98

Ik denk ook niet dat TS in staat is aanpassingen te doen in BIOS.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:05:
[...]

Tjah, dat je er meer voor nodig hebt, maakt het nog niet onmogelijk. Feitelijk verspreid je dus onjuiste informatie dat je met intel niet kan overclocken. Dat kan wel, maar je hebt idd een K serie nodig en een bepaalde type moederbord, neemt niet weg dat het dus wel kan ;) dat was mijn punt.

Ben ook zeker geen intel fanboy verder. :)
Dan interpreteer je mijn bericht verkeerd, ik kijk in dit geval niet naar CPU's die buiten budget liggen, want wat heeft dat voor nut? En bij CPU's van 100€ heeft Intel geen unlocked CPU's, simpel zat :)

En ik ben geen AMD en geen Intel fanboy, ik ben iemand die beide bezit en tevreden is met beide.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hackus schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:43:
Jammer dat de keuze van TS wordt afgekraakt. als niet wetende heeft hij gedacht een degelijk systeem te kopen voor +- €700,-.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? De specs van de pc zijn nou eenmaal niet goed genoeg voor de games die hij wil spelen. Zeker als je meeneemt wat ervoor betaald is, en wanneer het systeem gekocht is, kun je niet anders dan zeggen dat het de benaming "game pc" niet waard is geweest.

Verwijderd

Topicstarter
en als ik bijvoorbeeld de GeForce GTX 1050 Ti GAMING X 4G ga kopen, zou het dan mijn computer iets verbeteren dat ik wel gewoon de spellen kan spelen die ik wil spelen of kan die der niet zomaar in

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat het niet overhoudt, maar je kunt het allicht proberen. Nieuwe gfx heb je sowieso nodig

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MikeyMan schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:43:
[...]

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? De specs van de pc zijn nou eenmaal niet goed genoeg voor de games die hij wil spelen. Zeker als je meeneemt wat ervoor betaald is, en wanneer het systeem gekocht is, kun je niet anders dan zeggen dat het de benaming "game pc" niet waard is geweest.
Er hoort een quote aan Frostbite bij, dat is niet gelukt zie ik nu. Ik was op mijn iPhone actief eerder vandaag.

TS blijkt dus niet goed op de hoogte eo te zijn geïnformeerd door de shop, die dit als Game set verkopen.
Of het vorig jaar 1.5/2 jaar oud was maakt niet uit, in Frostbite zijn ogen zelfs 3 jaar met smilie.

@TS, ik zou iemand zoeken die voor jou een pc kan bouwen uit hier geadviseerde onderdelen.

Moederbord, processor en videokaart staan dan sowieso ter vervanging. voeding van 2 jaar oud en het scherm kun je naar wens ook later upgraden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-02 19:16
@Verwijderd 400€ voor een(non-game) systeem (excl monitor) is niet een hele dure prijs.

Een upgrade van je videokaart kan zoizo geen kwaad, ookal voldoet een 1050ti 4gb zou ik toch kijken naar een betere kaart( 1060 -->rx480) je wilt niet over een jaar weer met een bak ellende zitten.

Je cpu is verouderd (klopt) maar je zou er nog prima spelen mee kunnen spelen. ( misschien niet op ultra)

Spaar aankomend jaar voor een upgrade voor je cpu ( doe geen half werk ) en zorg dat je dan een RYZEN 1700 of een i5/i7 (7gen) kan veroorloven .

Reken rond de 600€

Dan heeft je systeem meer toekomst , perspectief . En kan je weer poos vooruit

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Titel veranderd naar iets inhoudels en move naar aankoopsectie.
Pagina: 1