COAX / TV aansluiting werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-04 16:45
IK ben ondertussen al enige tijd aan het verbouwen geweest. Hierbij heb ik o.a. de TV-aansluiting voor langere tijd niet aangesloten gehad en heeft de losse binnenkomende COAX-kabel voor langere tijd beschermd achter een plint gezeten.

Nu ben ik zo ver klaar met de verbouwing dat ik de elektra en data (zo dus ook de TV-aansluiting) aan het aansluiten en monteren ben.

Het originele aansluitpunt van de TV, waar dus de binnenkomende COAX-kabel uit de vloer komt, was totaal niet practisch om een Tv-meubel kwijt te kunnen. Hierop heb ik nieuwe leidingen met inbouwdozen gelegd naar de andere kant van de woonkamer, welke hier weer opgesplitst wordt naar de slaapkamer.

Dus in totaal zouden er 3 aansluitpunten moeten komen. Hiervoor heb ik 2 rijgdozen en 1 einddoos aangeschaft. Deze wilde ik als volgt aansluiten.

1) rijgdoos waar de binnenkomende COAX op aangesloten wordt, een 2e COAX gaat van hier uit naar de andere kant van de woonkamer waar het Tv-meubel staat.
2) rijgdoos naast het Tv-meubel, welke hier weer opgesplitst wordt naar de slaapkamer.
3) einddoos op de slaapkamer

Nummer 1 is op dit moment als enige aangesloten (nummer 2 en 3 dus niet).

Bij het aansluiten van de eerste rijgdoos heb ik de binnenkomende COAX aansluiting opnieuw aangestript, omdat het zichtbare ontblote koper een beetje verweerd leek.

Om deze eerste aangesloten rijgdoos te testen heb ik een COAX-verlengkabel met connectoren tijdelijk door de woonkamer gelegd om het TV-signaal te kunnen testen. Helaas lijk ik hierbij geen signaal te krijgen :/

even een kleine opsomming:
- Enkel de 1e van de 3 aansluitingen is op dit moment aangesloten. Namelijk de eerste rijgdoos waar de binnenkomende COAX-kabel op aangesloten zit.
- Ik heb op dit moment nog geen TV-abonnement. Maar de standaard zenders zoals Ned-1 e.d. zou ik nu toch gewoon moeten door krijgen?

Wie weet wat er hier mogelijk mis zou kunnen zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je geen tv abonnement hebt kan het zijn dat je aanbieder fysiek de stekker eruit heeft getrokken in de wijkverdeelkast. Heeft de tv-aansluiting het uberhaupt ooit gedaan voordat je eraan ging knutselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Pfoeh, dat is eigenlijk best een goede vraag. Ben namelijk heel erg lang bezig geweest (namelijk dik 5 jaar) en heb eigenlijk nooit veel om TV gegeven. Dus kan me eigenlijk niet herinneren of ik het ooit eerder geprobeerd heb om de TV aan te sluiten (geloof eigenlijk van niet nu ik er over na denk).

Ik heb btw een elektrotechnische achtergrond en weet in grote lijnen wel waar ik op moet letten. Al ben ik denk ik wel 10 jaar niet meer met COAX-aansluitingen bezig geweest. Ik heb met deze kennis dan ook nauwkeurig en oplettend die eerste rijgdoos proberen aan te sluiten. Daarbij viel mij wel op dat de binnenkomende COAX kabel wellicht een ietwat dunnere diameter van de binnenkern gehad moet hebben in vergelijking met de nieuw aangelegde COAX-kabel. Dit aangezien de COAX van de binnenkomende aansluiting wel heel erg makkelijk in het contact gleed. De andere COAX op het retourpunt gaf duidelijk wat meer frictie bij het insteken. Dus dacht dat hier wellicht nog een punt van aandacht zou kunnen zitten. Maar als ik die andere rijgdoos er bij neem en naar de contactpunten kijken dan zie ik deze zo dicht op elkaar zitten dat het eigenlijk niet anders kan dan dat de middenkern contact maakt.
Ondanks mijn elektrotechnische achtergrond wil ik niet zeggen dat ik geen fouten gemaakt heb, maar denk wel dat ik erg alert ben geweest bij het aansluiten. En volgens mij zit dat gedeelte wel gewoon goed.

Dus dat de stekker er fysiek gewoon uitligt in de verdeelkast zou wellicht eens heel goed kunnen. Want volgens mij zou ik nu anders gewoon signaal moeten hebben. :(

Zijn er mogelijkheden om dit uit te testen?

[ Voor 6% gewijzigd door Rockel83 op 11-09-2017 00:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 00:41
Rockel83 schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:53:
Dus in totaal zouden er 3 aansluitpunten moeten komen. Hiervoor heb ik 2 rijgdozen en 1 einddoos aangeschaft. Deze wilde ik als volgt aansluiten.

1) rijgdoos waar de binnenkomende COAX op aangesloten wordt, een 2e COAX gaat van hier uit naar de andere kant van de woonkamer waar het Tv-meubel staat.
2) rijgdoos naast het Tv-meubel, welke hier weer opgesplitst wordt naar de slaapkamer.
3) einddoos op de slaapkamer
Geen rijgdozen gebruiken maar een sternetwerk aanleggen. Rijgdozen kennen een demping van 5 t/m 25dB. Afhankelijk van het type dat je gebruikt. Deze demping is enorm hoog. Daarnaast hebben de slechtere rijgdozen de eigenschap enorm veel ruis te genereren en niet geheel signaal dicht te zijn waardoor je uit eindelijk een niet werkende installatie krijgt.

Daarnaast zal de eerste de beste Ziggo monteur de eerst rijgdoos vervangen en een AOP plaatsen in de vorm van een AOP of einddoos.

In de huidige tijd leg je een coax netwerk als ster systeem aan. Niet als rijgsysteem. Tenzij je een flinke versterker ophangt en deze netjes af laat regelen en je rijgdozen van hoge kwaliteit zijn en perfect aangesloten. De kans is hier zeer groot dat je kosten gemaakt hebt voor een situatie die niet goed gaat werken.
Nummer 1 is op dit moment als enige aangesloten (nummer 2 en 3 dus niet).

Bij het aansluiten van de eerste rijgdoos heb ik de binnenkomende COAX aansluiting opnieuw aangestript, omdat het zichtbare ontblote koper een beetje verweerd leek.

Om deze eerste aangesloten rijgdoos te testen heb ik een COAX-verlengkabel met connectoren tijdelijk door de woonkamer gelegd om het TV-signaal te kunnen testen. Helaas lijk ik hierbij geen signaal te krijgen :/

even een kleine opsomming:
- Enkel de 1e van de 3 aansluitingen is op dit moment aangesloten. Namelijk de eerste rijgdoos waar de binnenkomende COAX-kabel op aangesloten zit.
- Ik heb op dit moment nog geen TV-abonnement. Maar de standaard zenders zoals Ned-1 e.d. zou ik nu toch gewoon moeten door krijgen?

Wie weet wat er hier mogelijk mis zou kunnen zijn?
Als je geen tv abonnement hebt heb je ook geen signaal. Je zult wel een werkende aansluiting moeten hebben waarvoor je betaald. Neemt niet weg dat zoals eerder gezegd de rijgdoos een dusdanig hoge uitgangs-demping heeft dat er simpelweg geen signaal uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 08-05 08:33

OgWok

U.N.C.L.E.

MediaZoo schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:57:
[...]

............. . .

Als je geen tv abonnement hebt heb je ook geen signaal. Je zult wel een werkende aansluiting moeten hebben waarvoor je betaald. Neemt niet weg dat zoals eerder gezegd de rijgdoos een dusdanig hoge uitgangs-demping heeft dat er simpelweg geen signaal uitkomt.
Heb bij mij thuis geen Ziggo abonnement, maar heb wel analoog signaal op de COAX muuraansluiting. Een paar zenders zijn niet best, maar er is signaal.

@Rockel83 : zou eerst eens kijken waar de kabel je huis binnenkomt of je daar beeld hebt.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Heb je de kabel van punt naar punt getest?
Als je geen meter hebt ervoor kan dit helpen: voor een tientje...
https://www.google.nl/sea...=opera&q=Cablexpert+NCT-1
Een ster systeem is ook meteen een goede basis voor een retour opzet als je digitale signalen via de kabel krijgt vd provider..
Bij een doos doorlus systeem kan dat bijna nooit (zonder problemen).

[ Voor 2% gewijzigd door route99 op 11-09-2017 09:40 . Reden: fout woord vervangen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Pfoeh dat is inderdaad even vervelend...

Zoals al eerder aangegeven geef ik eigenlijk niets om TV, en ik zit dan op het moment ook niet te wachten om een TV abonnement af te sluiten.
Dus ik dacht ik leg wel alvast ledige leidingen en bekabeling en sluit het geheel gewoon netjes aan zodat ik hier in de toekomst niet meer aan hoefde te klooien, mocht ik wel TV willen.

Ik was in ieder geval in de veronderstelling dat ik de paar standaard zenders wel zou moeten ontvangen met de coax aansluitingen zoals ik die nog ken. Ik had er dan ook even geen erg in dat het met eventuele digitale TV wel eens anders kon zijn.

Een ster aansluiting gaat me ook niet lukken in de hoedanigheid dat nu de (nieuwe) COAX kabels liggen, dit omdat ik dan minimaal nog een extra COAX door een 5/8 buis moet halen, en dat gaat hem niet worden.

Misschien moet ik mij hier weer ergens over in zien te lezen en alles maar meteen op huidige maatstaven aansluiten. Heb nu allemaal COAX-kabels uit de dozen komen, en dat wil ik toch wel netjes hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iVoidstep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 17:51
Probeer het met een rechtstreekse kabel tussen AOP en apparaat. Kan namelijk inderdaad ook zijn dat je fysiek niet bent aangesloten. Soms gebeurd het wel eens dat het fysiek afsluiten niet gebeurt en dan kan je inderdaad alsnog een signaal ontvangen. Dit is alleen niet in alle gevallen zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Idd als je het nu niet meteen goed doet... krijg je later spijt, het wordt toch later vooral digitaal.

Heb hier een flinke versterker achter de vidoerecorder uitgang (vermoedelijk een richting (tja... het zit er al > 25j), waardoor ik hier met passieve splitters overal kan komen (tientallen meters coax), zelfs op zolder nog goed beeld.
Ook hier moet ik dus een keer aan de bak... alles digi gaat nu via UTP/wifi, analoge TV via coax.. Als de oude TV's het op de andere locaties het een keer begeven... dan maar eens veranderen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-05 12:23

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik gok ook dat de kabelaar gewoon het signaal dicht heeft gezet. Dan ontvang je inderdaad niets...

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:30
De kabelaar haalt meestal niet direct bij opzeggen van het abonnement de stekker uit de verdeelkast. Het digitale deel kunnen ze vanaf hun kant wel makkelijk stop zetten maar het analoge deel niet.
Om de kabel fysiek af te sluiten wordt er normaal gesproken geen monteur aangestuurd, maar als er toevallig een keer een monteur in de buurt is/in die wijkverdeler moet dan wordt wel direct alles even gecheckt en aan/afgesloten.
Bij een aansluiting die niet actief is en actief moet worden sturen ze vanaf de kabelaar wel direct een monteur aan ;)
En aangezien TS aangeeft al 5jaar bezig te zijn geweest is de kans heel erg groot dat zijn aansluiting dus wel fysiek is afgesloten.

@Rockel83 je kan normaal gesproken TS9 of Koka799 kabel prima dubbel uitgevoerd door een 5/8" buis halen mits er niet teveel bochten in zitten. Het zal wel even wat moeite kosten en doe dit aub met 2 personen, 1 kabel trekken en 1 invoeren en kabelglijmiddel erbij gebruiken ;)
En probeer vanaf je sterpunt direct de kabel in 1 stuk naar je bovenverdieping te leggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Annuk op 11-09-2017 11:45 ]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Annuk schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:44:
De kabelaar haalt meestal niet direct bij opzeggen van het abonnement de stekker uit de verdeelkast. Het digitale deel kunnen ze vanaf hun kant wel makkelijk stop zetten maar het analoge deel niet.
Om de kabel fysiek af te sluiten wordt er normaal gesproken geen monteur aangestuurd, maar als er toevallig een keer een monteur in de buurt is/in die wijkverdeler moet dan wordt wel direct alles even gecheckt en aan/afgesloten.
Bij een aansluiting die niet actief is en actief moet worden sturen ze vanaf de kabelaar wel direct een monteur aan ;)
En aangezien TS aangeeft al 5jaar bezig te zijn geweest is de kans heel erg groot dat zijn aansluiting dus wel fysiek is afgesloten.

@Rockel83 je kan normaal gesproken TS9 of Koka799 kabel prima dubbel uitgevoerd door een 5/8" buis halen mits er niet teveel bochten in zitten. Het zal wel even wat moeite kosten en doe dit aub met 2 personen, 1 kabel trekken en 1 invoeren en kabelglijmiddel erbij gebruiken ;)
En probeer vanaf je sterpunt direct de kabel in 1 stuk naar je bovenverdieping te leggen.
Ow ok! Ik was namelijk in de veronderstelling dat een aantal zenders zoals b.v. NED 1,2 & 3 ten alle tijden te ontvangen waren via het aansluitpunt. Of is dat weer iets van vroeger toevallig? :P
Een tijdje geleden zijn ze wel volop bezig geweest aan de verdeelkasten hier in de wijk. Maar kan goed zijn wat hier meerdere mensen beamen, dat de aansluiting er dan al langere tijd uit heeft gelegen.

Gezien de diameter van een 5/8 buis was ik ook wel in de veronderstelling dat er wel 2 COAX-kabels doorheen zouden moeten kunnen. Maar gezien de kabel welke ik gebruikt heb was ik al blij dat ik er al 1 kabel doorheen gekregen heb. Had er naar boven zelfs nog een UTP bijgetrokken willen hebben, welke een stukje dunner is. Maar dat zou al niet gelukt zijn. Kreeg een enkele COAX nu al maar amper door de doorvoerstukken en tules. En daarbij hebben we met 2 man ingevoerd en doorgetrokken. Ik was niet op de hoogte van kabelglijmiddel, maar had zelf als alternatief groene zeep gebruikt om het doorglijden te bevorderen.

Misschien dat ik maar beter kan kijken welke spulletjes ik nog allemaal terug kan sturen, en dat ik mij gewoon even moet gaan verdiepen/ inlezen in de nieuwere digitale TV aansluitingen. Anders blijf ik maar aan het klooien denk ik :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Neen, je haalt nu alles door elkaar... :'(
Als je een minimalistisch pakket neemt... dan krijg je altijd NED 1,2 & 3... en zo, dat ligt vast in de wet.
In de wet staat ook vast dat je die NED 1,2 & 3 via de air kunt ontvangen.... alleen dan heb je een Digitenne kastje nodig om deze zgn Free to Air zenders te kunnen ontvangen.. dit deel gaat nooit via de kabel ... Free to Air zenders immers ... _/-\o_

Dat Free to Air pakket van Digitenne is dus landelijk zonder smartcard te ontvangen...

[ Voor 10% gewijzigd door route99 op 11-09-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
route99 schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:51:
Neen, je haalt nu alles door elkaar... :'(
Als je een minimalistisch pakket neemt... dan krijg je altijd NED 1,2 & 3... en zo, dat ligt vast in de wet.
In de wet staat ook vast dat je die NED 1,2 & 3 via de air kunt ontvangen.... alleen dan heb je een Digitenne kastje nodig om deze zgn Free to Air zenders te kunnen ontvangen.. dit deel gaat nooit via de kabel ... Free to Air zenders immers ... _/-\o_
Ow daar heb je dus daadwerkelijk wel een pakket voor nodig om deze zenders te kunnen ontvangen? :P Kun je nagaan hoeveel ik altijd TV heb gekeken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Yep.....

Ter info:
Op Marktplaats kun je zulke Digitenne ontvangers spotgoedkoop kopen, zorg wel dat er een antenne bij zit.

Dan kun je dus 1 zender tegelijk zien, want het signaal gaat via de SCART aansluiting, althans bij de KPN kastjes
Je kunt ook nog een vd regionale zenders naar keuze ontvangen...
Je kunt er met deze super simpele opzet geen totaal zender pakket zelf opbouwen... daar komt meer voor kijken (maar kan wel...)

[ Voor 13% gewijzigd door route99 op 11-09-2017 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
Rockel83 schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:55:
[...]

Ow daar heb je dus daadwerkelijk wel een pakket voor nodig om deze zenders te kunnen ontvangen? :P Kun je nagaan hoeveel ik altijd TV heb gekeken 8)7
Wat inderdaad @route99 zegt met free-to-air en als je een wel werkende kabelaansluiting hebt (ziggo o.i.d.) dan kan je digitaal wel gratis naar NL 1/2/3 kijken maar de commerciële zenders ben je een smartcard dan voor nodig.
Analoog worden "alle" kanalen nog wel doorgegeven voor zolang het nog duurt (het schijnt dat t.z.t. alle analoge tv kanalen eruit gaan om alles digitaal door te gaan geven en zo dus meer bandbreedte is voor internet/digitale tv).

Maar allicht is jou verbinding dus volledig afgesloten in de wijkverdeler. Als je weinig waarde hecht aan TV maar je wilt wel internet (en je hebt geen beschikking tot glas in je woning) kan je ook een internet only abbo nemen, dan heb je internet van ziggo + de analoge kanalen, dan kan je evt. wel ff x rustig het NOS nieuws kijken op je tv als je dat zou willen.
En later kan je altijd nog overgaan op internet + digitale tv als je dat zou willen.

edit:
Wat voor kabel heb je exact gebruikt dan voor je installatie? En heb je gewone 5/8" buis gebruikt of flex buis? En hoeveel (scherpe) bochten zitten erin?

[ Voor 6% gewijzigd door Annuk op 11-09-2017 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Annuk schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:20:
[...]

Maar allicht is jou verbinding dus volledig afgesloten in de wijkverdeler. Als je weinig waarde hecht aan TV maar je wilt wel internet (en je hebt geen beschikking tot glas in je woning) kan je ook een internet only abbo nemen, dan heb je internet van ziggo + de analoge kanalen, dan kan je evt. wel ff x rustig het NOS nieuws kijken op je tv als je dat zou willen.
En later kan je altijd nog overgaan op internet + digitale tv als je dat zou willen.
Dat is wellicht wel een goede opzet ja.
Moet ik nu alleen nog even kijken hoe ik e.e.a. het beste kan gaan aansluiten. Denk dat het verstandig is om maar meteen een toekomstige overstap naar digitale TV in acht te nemen en hier alvast de installatie op voor te bereiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
Rockel83 schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:28:
[...]

Dat is wellicht wel een goede opzet ja.
Moet ik nu alleen nog even kijken hoe ik e.e.a. het beste kan gaan aansluiten. Denk dat het verstandig is om maar meteen een toekomstige overstap naar digitale TV in acht te nemen en hier alvast de installatie op voor te bereiden.
Check ff de edit boven dit bericht ;)

Maar zorg in ieder geval dat je inkomende aansluiting volledig aan de eisen voldoet van de kabelaar, en dus een goed AOP is.
Als deze binnen komt in de woonkamer kan je kijken of je het plaatst in een inbouwdoos.
Uit mijn hoofd gebruik je daar een Braun Telecom btv 1IEC-NL voor (is een 1 gats doos) als AOP, daarna kan je of direct een versterker ingaan en vanaf daar verdelen of een opsteeksplitter gebruiken voor scheiding naar internet/tv.

Heb zelf vanaf het AOP een kabel naar een versterker liggen en vanaf daar verdeeld door het huis en naar het modem van Ziggo, hiervoor heb ik een Technetix FRA-752 gebruikt, het modem zit op de 0dB versterking uitgang, en op de de lichtst versterkte aansluiting de aansluiting in de woonkamer, en op aansluiting 3 een kabel naar de bovenverdieping waar nog weer een splitter op zit en dan naar 2 einddozen toe gaat.

Edit:
Voor exacte materialen e.d. kan je het beste denk ik even informeren bij @MediaZoo, die kan je exact vertellen wat je nodig bent :)

[ Voor 5% gewijzigd door Annuk op 11-09-2017 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Yep.... maar let wel op Ziggo verstopt zijn zaken nogal...lees dit je krijgt dan 25Mbit/s down en 2Mbit/s up.
Ga je via hun voordeur betaal je meer (met iets meer snelheid als je dat belangrijk vindt) dan via een Google link naar een maar iets kleiner pakket...

Edit: soms kun je via een vergelijkingssite nog goedkoper uit zijn.. ook met Ziggo.. Bij Telfort scheelt dat ca 2 euro per maand...

Je betaalt altijd het basis TV/Radio pakket erbij... je moet daar vaak de voorwaarden voor opzoeken ipv dat het meteen erbij staat...
Met het kleinste pakket betaal je: 12.50+18.70=31.20 euro, TV, internet + bellen (dat bellen kun je ook niet gebruiken maar het zit er wel bij.
Het vergelijk onderin met de KPN is dus toch bedrog....
Dat totaal bedrag moet dus 368.40 euro zijn.... Dus het voordeel is maar 99.60 euro ipv 318 euro......Schande, volksverlakkerij.... :( Dat scheelt wel een slok op een borrel....
TV erbij kost bij KPN een tientje extra, dat vermelden ze ook niet...dat maakt het verschil dan wel weer groter... ze vergelijken dus appels met peren.. want bij Ziggo kun je geen internet krijgen zonder TV abbo....

Telfort is dan een redelijk voordelige met 42.50 voor TV/Internet/bellen. 50/5 Mb/s. Toch 6.50 euro goedkoper dan de moeder KPN. Heb hier Telfort internet, meestal OK, weinig echte storingen.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fge73a/1111111111111111111500895753071_Small.png

Prijzen uit september, maar dan heb je wel een idee welke opties er zijn... alles is een paar euroo duurder geworden....
Dus als je het precies wilt weten moet je ev en bij Ziggo de laatste (dag...)prijs checken...

Basic TV + Tientje: 18,70 + 10 = 28,70
- 40 zenders + 2HD ("Kabel TV")
- 25mbit/s

Play start + Tientje: 24.95 + 10 = 34.95
- 70+ zenders ("Play start")
- 25mbit/s

Voordeelpakket: 39.95
- 44 zenders (25 HD) (Niet bestaand los)
- 40mbit/s

Basic pakket: 39.95
- 25mbit/s

AiO Start: 45,95
- 40mbit/s

[ Voor 7% gewijzigd door route99 op 11-09-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Annuk schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:20:

edit:
Wat voor kabel heb je exact gebruikt dan voor je installatie? En heb je gewone 5/8" buis gebruikt of flex buis? En hoeveel (scherpe) bochten zitten erin?
Koka 799 zie ik nu, die had je in een voorgaande bericht ook al genoemd zie ik.
Ik heb inderdaad normale 5/8 buis aangelegd. En heb de bochten zo ruim mogelijk gebogen. Zo ver ik het me kan herinneren zitten er toch al snel 4 bochten in een leiding, Waarvan 2 haakse en 2 flauwe. In de leiding naar boven misschien 1 of 2 meer. Maar nogmaals, de bochten welke ik zelf gebogen heb, heb ik zo ruim mogelijk proberen te buigen (lang niet zo scherp als de kant en klare bochten bij de bouwmarkt), wetende dat ik deze voor data/coax wilde gebruiken. Wel heb ik bij 1 inbouwdoos een opsplitsing gemaakt met een dubbele tule. waarna ik zelfs met 3/4 buis verder omlaag ga naar een andere inbouwdoos. Hier pasten namelijk wel 2 coax kabels door, maar dat was ook de bedoeling, vandaar al voor de zekerheid de 3/4.

2 maal coax gaat bij mijn installatie echt niet worden vrees ik :-(
Al moet ik wel zeggen dat ik provisorisch een trekoog aan de kabel getaped heb met ducktape en een stuk VD draad zodat de kracht op de mantel blijft en ik de middenkern niet zou kunnen kapot trekken. Dit maakt het eerste gedeelte natuurlijk wel net iets dikker.

edit:
De hoek waar de COAX aansluiting binnenkomt, was de hoek waar de vorige bewoners het Tv-meubel hadden staan. Denk vanwege de aansluiting die hier van origine zat, maar deze is onpraktisch vanwege de geringe ruimte en tuindeuren welke hier vlak naast zitten. Het eigenlijke idee was om deze aansluiting te behouden (vandaar 1 van de rijgdozen) zodat ik het ten alle tijden zou kunnen omgooien mocht ik dat willen. Maar als ik deze binnenkomende kabel gewoon oplas naar de nieuwe kabel welke naar de andere kant van de woonkamer gaat, kan ik vanaf hier een parallelschakeling (ster) maken vanaf een eventuele coax versterker naar boven. Denk dat ik er dan wel ben zonder dat ik 2 draden in 1 leiding moet persen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Rockel83 op 11-09-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
route99 schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:58:
Yep.... maar let wel op Ziggo verstopt zijn zaken nogal...lees dit je krijgt dan 25Mbit/s down en 2Mbit/s up.
Ga je via hun voordeur betaal je meer (met iets meer snelheid als je dat belangrijk vindt) dan via een Google link naar een maar iets kleiner pakket...

Edit: soms kun je via een vergelijkingssite nog goedkoper uit zijn.. ook met Ziggo.. Bij Telfort scheelt dat ca 2 euro per maand...

Je betaalt altijd het basis TV/Radio pakket erbij... je moet daar vaak de voorwaarden voor opzoeken ipv dat het meteen erbij staat...
Met het kleinste pakket betaal je: 12.50+18.70=31.20 euro, TV, internet + bellen (dat bellen kun je ook niet gebruiken maar het zit er wel bij.
Het vergelijk onderin met de KPN is dus toch bedrog....
Dat totaal bedrag moet dus 368.40 euro zijn.... Dus het voordeel is maar 99.60 euro ipv 318 euro......Schande, volksverlakkerij.... :( Dat scheelt wel een slok op een borrel....
TV erbij kost bij KPN een tientje extra, dat vermelden ze ook niet...dat maakt het verschil dan wel weer groter... ze vergelijken dus appels met peren.. want bij Ziggo kun je geen internet krijgen zonder TV abbo....

Telfort is dan een redelijk voordelige met 42.50 voor TV/Internet/bellen. 50/5 Mb/s. Toch 6.50 euro goedkoper dan de moeder KPN. Heb hier Telfort internet, meestal OK, weinig echte storingen.

[afbeelding]

Prijzen uit september, maar dan heb je wel een idee welke opties er zijn... alles is een paar euroo duurder geworden....
Dus als je het precies wilt weten moet je ev en bij Ziggo de laatste (dag...)prijs checken...

Basic TV + Tientje: 18,70 + 10 = 28,70
- 40 zenders + 2HD ("Kabel TV")
- 25mbit/s

Play start + Tientje: 24.95 + 10 = 34.95
- 25mbit/s

Voordeelpakket: 39.95
- 44 zenders (25 HD) (Niet bestaand los)
- 40mbit/s

Basic pakket: 39.95
- 25mbit/s

AiO Start: 45,95
- 40mbit/s
toon volledige bericht
Zit nu al een tijdje bij Online. Welke de afgelopen 2 jaren stiekem de prijs omhoog gegooid hebben van €20 in de maand naar €27,50 in de maand. en dat voor ADSL-extra van 20Mb/s (terwijl ik max maar 1600kb/s uit de verbinding weet te halen) Dus misschien is het wel heel verstandig om nu ff verder te gaan kijken. En er meteen maar wat TV zendertjes bij te vatten ja. Kan ik het meteen allemaal netjes aansluiten zonder over een tijd wellicht weer zitten te klooien aan de verbindingen. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Klopt... heb ik ook last van.... juli 2015 23 euro, nu 26 euro...
Nieuwe abbos zijn 30 euro via een vergelijker is het soms 27.50 euro.... maar pas op... kijk uit voor aansluitkosten en contractsduur...(nu onbeperkt en opzegbaar).

We hebben hier 30/3 en ik haal....23284/2701 kbps....(copy/paste net uit modem)
Ik wil nu nog niet de luxe van overal in het huis analoog signaal beschikbaar af... Alle "afgedankte" TV's (ons en later vd kids die oude beeldbuis 33 cm types) doen het nog prima op die plaatsen....
Op die plekken heb ik totaal nog gene behoeft aan digi-TV. Bovendien heb ik al bijna 20 jaar een UTP huisnetwerk liggen (waren de kids maar wat blij mee....kabelinternet toen nog samen met de buren... nu niet meer; ADSL stond toen in de kinderschoenen....multipc modems waren er niet dus mijn eigen Linux server /gateway met switch gebouwd), dus via die weg kom ik met mijn laptoppie ook waar ik digitaal wezen wil....

Edit : kijk eens naar de kwalitiet vd kabel 75 ohm impedantie!!
Zoek eens uit welke dunnere kabel toch weinig demping geeft!
Check diverse bronnen!!! Soms zit een site ernaast..
Als je het merk vd kabel weet check het bij de bron... de fabrikant...
http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d76.html
http://nl.farnell.com/w/c...ial-cable?impedance=75ohm
etc............

[ Voor 69% gewijzigd door route99 op 11-09-2017 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Rockel83 schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:55:
[...]

Je kan een DVB-T adapter kopen met, bv, een scartaansluiting en daar kan je gewoon NL 1-2-3 op ontvangen. Zullen ook andere varianten voor zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
route99 schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:47:

Edit : kijk eens naar de kwalitiet vd kabel 75 ohm impedantie!!
Zoek eens uit welke dunnere kabel toch weinig demping geeft!
Check diverse bronnen!!! Soms zit een site ernaast..
Als je het merk vd kabel weet check het bij de bron... de fabrikant...
http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d76.html
http://nl.farnell.com/w/c...ial-cable?impedance=75ohm
etc............
Dunnere kabel is meer demping period. Daarnaast zegt die 75Ohm impedantie niets over de kwaliteit van de kabel. Ook hele slechte kabels kunnen een impedantie van 75 Ohm hebben. Het gaat om de kern van welk materiaal en hoe deze is opgebouwd. Koper of Metaal/Koper maakt een hoop verschil. Een vaste kern of een multi aderige kern. Zo kunnen we nog even doorgaan.

Een COAX 9 kabel is wat je nodig hebt. RG 6(U) Kabels voldoen aan de juiste eisen. Er zijn ook rotzooit kabels te koop RG58/RG59 etc etc. Die hebben andere eigenschappen en zijn totaal niet geschikt voor HFC Signalen.

Wil je een goede kabel neem dan een Hirschmann KOKA 9TS kabel. Deze heeft een 120dB schield (afschermende mantel) waar mening andere kabel o.a. KOKA 799 "slechts 90dB heeft". 90 dB volstaat nog, 105dB (Technetix kabels) is tegenwoordig de ondergrens met 120dB Schield zit je goed.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Zojuist even contact gehad met mijn huidige provider over wat de mogelijkheden zijn om te upgraden naar TV. Nu blijkt dit bij hun gewoon vanaf het ADSL-modem te werken (door gekoppeld aan een 2e kastje). Dus zou geeneens via de COAX gaan. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

MediaZoo schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:10:
[...]Dunnere kabel is meer demping period. Daarnaast zegt die 75Ohm impedantie niets over de kwaliteit van de kabel. Ook hele slechte kabels kunnen een impedantie van 75 Ohm hebben. Het gaat om de kern van welk materiaal en hoe deze is opgebouwd. Koper of Metaal/Koper maakt een hoop verschil. Een vaste kern of een multi aderige kern. Zo kunnen we nog even doorgaan.
Dacht je dat ik dat niet wist. Period.... :X Tweakers worden geacht dat verder zelf uit te zoeken....
Maar wat vast staat:
75 ohm is de impedantie die nodig is voor TV/radio ontvangst.... men kan per ongeluk of door onwetendheid de 50 ohm nemen (bedoeld voor oa amateur/pro zenders/ontvangers.). Een impedantie misaanpassing lijkt tot ongewenste zgn staande golf verhoudingen in de kabel met als gevolg extra verliezen Period :(
Dunne kabel is logischerwijze altijd minder goed voor de demping, maar als je een hele goede daarin kunt vinden, die wrs wel wat duurder zal zijn ivm ingewikkelde lucht compartimenten/ verzilverd of zelfs vergulde core (minder verliezen hogere frequentie...), dan heeft de TS wel mogelijk een oplossing voor zijn probleem om meerdere kabels door de standaard buis te trekken... en das cool 8)
Als je dat stuk daarover goed terug gelezen had en dat met wat meer empathisch vermogen dan je nu lijkt uit te stralen... was het wrs we duidelijk geweest. ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Yep.... kabel provider = glas of coax...
ADSL .... is UTP.....
Vandaar dat ik nog even ADSL heel kort noemde...via Telfort waar ik zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Rockel83 schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:27:
Zojuist even contact gehad met mijn huidige provider over wat de mogelijkheden zijn om te upgraden naar TV. Nu blijkt dit bij hun gewoon vanaf het ADSL-modem te werken (door gekoppeld aan een 2e kastje). Dus zou geeneens via de COAX gaan. 8)7
Maar wel één kastje (decoder) per tv, neem ik aan? Wie is je huidige provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

OgWok schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:52:[...]Maar wel één kastje (decoder) per tv, neem ik aan?
Als je een provider weet die dat anders oplost voor ADSL.. laat ff weten, zover mijn kennis reikt zit je altijd met die kastjes per TV... (even een mega-investering daargelaten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
OgWok schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:52:
[...]

Maar wel één kastje (decoder) per tv, neem ik aan? Wie is je huidige provider?
Ja dat klopt! Wel 1 kastje per TV.
Dus dat is ook weer niet heel praktisch. Nu maakt Ziggo ook gebruik van TV decoders in de vorm van een kastje als ik de installatiepakketten bekijk. Is het dan niet zo dat ik dan ook voor iedere TV aansluiting een nieuw kastje nodig zou hebben? Of haal je met een dergelijke aansluiting wel nog gewoon de standaard zenders uit de COAX lijn?
Mijn huidige privider is Online.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Rockel83 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:23:
[...]

Ja dat klopt! Wel 1 kastje per TV.
Dus dat is ook weer niet heel praktisch. Nu maakt Ziggo ook gebruik van TV decoders in de vorm van een kastje als ik de installatiepakketten bekijk. Is het dan niet zo dat ik dan ook voor iedere TV aansluiting een nieuw kastje nodig zou hebben? Of haal je met een dergelijke aansluiting wel nog gewoon de standaard zenders uit de COAX lijn?
Mijn huidige privider is Online.nl
En jij zit in een Ziggo gebied? Dan kan je gewoon weer een analoog abonnement nemen en je COAX kabels blijven gebruiken. Geen interactieve TV, maar ja, als je daar niet op zit te wachten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Daarom zit ik dus analoog ook nog bij Ziggo, gen zin in dat gedonder met al die kastjes. Met een smart TV beneden en wat handigheid kun je de rest wel streamen oid.... Tenzij je perse alles in HD wilt hebben... geen behoefte hier, kwaliteit is prima genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
OgWok schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:10:
[...]

En jij zit in een Ziggo gebied? Dan kan je gewoon weer een analoog abonnement nemen en je COAX kabels blijven gebruiken. Geen interactieve TV, maar ja, als je daar niet op zit te wachten.....
Zo ver ik weet wel ja, gister ook nog Ziggo aan de telefoon gehad, welke dit bevestigde geloof ik.

Gewoon een analoog TV abonnement zou wel al al voldoende zijn ja. Maar als ik dat een beetje google kom ik nog steeds bij Ziggo uit, welke al €18 ofzo voor een analoog TV abonnementje vragen. Als ik dat optel bij mijn ADSL abonnement kan ik net zo goed met alles overstappen voor een alles in 1 pakket :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Of je kiest uit een van hun voordelige pakketten...
Zie onder aan:
route99 in "COAX / TV aansluiting werkt niet"
Check wel even de nieuwe dagprijs....
Tis maar wat je nodig hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door route99 op 12-09-2017 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Rockel83 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:21:
[...]

Zo ver ik weet wel ja, gister ook nog Ziggo aan de telefoon gehad, welke dit bevestigde geloof ik.

Gewoon een analoog TV abonnement zou wel al al voldoende zijn ja. Maar als ik dat een beetje google kom ik nog steeds bij Ziggo uit, welke al €18 ofzo voor een analoog TV abonnementje vragen. Als ik dat optel bij mijn ADSL abonnement kan ik net zo goed met alles overstappen voor een alles in 1 pakket :(
Daarom ben ik in juni overgestapt naar NLE+ 3 in 1 voor € 29,90. Al moet ik zeggen dat ik nog vaak naar Ziggo analoog kijk. Betaal er niet voor overigens.
Interactieve TV geeft een goed beeld en er zitten een paar leuke extra's in, maar je moet wel van knopjes-drukken houden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
route99 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:19:
Daarom zit ik dus analoog ook nog bij Ziggo, gen zin in dat gedonder met al die kastjes. Met een smart TV beneden en wat handigheid kun je de rest wel streamen oid.... Tenzij je perse alles in HD wilt hebben... geen behoefte hier, kwaliteit is prima genoeg..
Sterker nog, heb gewoon nog een oudere CRT TV in de woonkamer staan zonder HDMI of niets. Heb ondertussen al meerdere HDMI converters uitgeprobeerd en daar krijg ik gewoon geen beeld mee (af en toe alleen een beetje geluid).
Dus digitale TV via mijn ADSL aanbieder schiet ook al niet op, aangezien die enkel HDMI aansluitingen lijken te hebben op de TV decoders (en ik vertik gewoon een nieuwe TV te komen voor de tijd dat deze nog werkt :P).
Ziggo geeft daarentegen nog wel de mogelijkheid op hun kastje om aan te sluiten via SCART zie ik. Gewoon direct op het de TV-contactdoos zou nog beter zijn natuurlijk. Maar dit is gewoon nog mogelijk met het analoge TV aanbod van Ziggo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Rockel83 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:29:
[...]Ziggo geeft daarentegen nog wel de mogelijkheid op hun kastje om aan te sluiten via SCART zie ik. Gewoon direct op het de TV-contactdoos zou nog beter zijn natuurlijk. Maar dit is gewoon nog mogelijk met het analoge TV aanbod van Ziggo?
In onze situatie bij Ziggo wel, en als er bij de ingang een kastje staat voor digi TV, Ziggo beweert dat je ook nog analoog krijgt.. dat zal via coax gaan dus kun je het net doen als ik , verdelen dus...,.. lijkt me. Maar dat kunnen mensen met zo'n kastje beter bevestigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
Ziggo levert nog gewoon analoog signaal. Dit is simpel kabel direct in de tv laten zoeken naar zenders en je hebt beeld. Met een splitter kun je eenvoudig ook een digitale ontvanger aansluiten voor een andere tv. Dit gaat prima werken.

Om nog even terug te komen op het gebruik , of liever niet, van een rijgsysteem. Gisteren ben ik bij werkzaamheden in een hotel een deels ster en deels rijgsysteem tegen gekomen. Hierbij heb ik het rijgsysteem gedeelte meer dan 30dB moeten versterken om het signaal goed door de installatie. En dan ging het om 4x een doorlus systeem voor 8 televisies. Dus slechts 1 rijgdoos per 2 tv's. Helaas door bezetting en duur werkzaamheden niet direct de installatie kunnen vervangen. In deze situatie had bijv. een Hirschmann HMV 41 alle 8 aansluitingen van signaal kunnen voorzien. Maar de kwaliteit van het materiaal was dermate slecht dat dit slechts het maximale was wat te behalen was. Er komt dan ook een voorstel de gehele installatie te vervangen.

[ Voor 61% gewijzigd door MediaZoo op 12-09-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Even een update mijner zijde: :)

Kennelijk heb ik al enige tijd onder een steen geleefd wat betreft de hedendaagse TV aansluitingen. Ik was in der veronderstelling dat het allemaal nog wel zo'n beetje moest werken als "vroeger" en zoals ik toen op de LTS en MTS meegekregen had (misschien naïef? :P).

Maar ik heb zojuist een analoog TV-abonnentje bij Ziggo afgesloten voor €18 en een beetje. Voor het minimale zenderaantal en zonder digitale TV, maar daar geef ik verder toch al niet zo veel om. Zo kan ik de installatie eerst in orde en werkend maken. Als dit klaar is, is de link van Route99 wel interessant om als Ziggo klant te upgraden naar internet voor die €12,50 in de maand :)

Dan zit ik tot die tijd niet zonder internet (ook niet als er toch ergens een fout ingeslopen zou zijn :P), en wanneer ik over zou schakelen zit ik met de maand prijs net een paar euro hoger dan nu met alleen ADSL (en dan heb ik er nog TV bij en 25Mb/s i.p.v. 20Mb/s). Lijkt mij op dit moment een goede stap :)

Wel wil ik meteen de COAX installatie zodanig aansluiten dat ik hier in de toekomst niet meer aan hoef te rotzooien wanneer ik er ook nog internet of misschien ooit digitale TV bij wil. Dus ga kijken of ik het aangeschafte installatiemateriaal (m.u.v. de reeds getrokken COAX kabels) terug kan sturen. En om vervolgens het juiste weer te bestellen.

Misschien dat iemand mij het volgende kan bevestigen?
- 1 van de 3 aansluitpunten laat ik vervallen (onpraktisch), waardoor ik de binnenkomende (groene) COAX-kabel kan doorverbinden (met f-connectoren) op de nieuwe kabel, welke naar de andere kant van de woonkamer loopt.
- Hier dacht ik dan een retourgeschikte WCD te plaatsen. Welke ik dan als AOP kan gebruiken. En welke ik vanaf hier weer door kan verbinden naar een TV-splitter of versterker voor de verbinding boven.
- Boven dacht ik dan ook een retourgeschikte WCD te plaatsen.

Ik dacht dat ik e.e.a. zo wel eventueel voorbereid zou moeten hebben voor toekomstige veranderingen of uitbreidingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:00
Er zijn bijzondere situaties, en al helemaal als je al die jaren tv digitaal hebt gekeken bij ziggo en bent meegegroeit, en al helemaal als je dan ook nog 5smartcards hebt kunnen activeren in die tijd. (Nu niet meer mogelijk)
Je kan dan via coax met returnsignaal mooi 5 decoders zonder extra kosten kijken op je abbo.
Maar ben je nieuwe klant dan zit je aan de decoder-huur vast als je een 2de tv wil.

Maar coax koka 9 (4g afscherming) door je huis leggen. En boven de 20m versterken (€80) dan kom je op alle tvs met perfect beeld.
En als je geen versterker (wat ook vaak een splitter is voor tv en modem) neemt, dan kan je met een gewone tv splitter die in de doos zit van ziggo 2 tv's aansluiten.
Maar ik heb een oude metalen splitter zonder schroef draad (je kent ze wel die metalen t splitters)
Maar overal is het rekening houden met retoursignaal en de db voor de toekomst (4k)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rockel83 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:05:
Maar ik heb zojuist een analoog TV-abonnentje bij Ziggo afgesloten voor €18 en een beetje. Voor het minimale zenderaantal en zonder digitale TV, maar daar geef ik verder toch al niet zo veel om.
:? , zelfs bij het meest goedkope tv abo bij Ziggo heb je het basispakket van digitale tv er (onversleuteld in SD) bij.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Raven schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:03:
[...]

:? , zelfs bij het meest goedkope tv abo bij Ziggo heb je het basispakket van digitale tv er (onversleuteld in SD) bij.
Weet niet of we hetzelfde bedoelen, maar volgens de site van Ziggo niet zoals ik het interpreteer.

"Let op! Met Kabel TV beschik je niet over standaard Digitale en Interactieve TV. Je kunt hierdoor niet genieten van 30+ extra digitale zenders, TV Gemist, Ziggo Replay, On Demand films & series en pauzeren & opnemen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dat zijn de extra kanalen die je dan niet hebt.
Maar je hebt dan analoog25 en digitaal 25 zenders plus 4hd voor 18,90 ofzo

En aangezien ze dat digitale signaal er wel op zetten kan je daar je voordeel mee doen, maar het mag niet geloof ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Mel33 op 12-09-2017 15:55 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Kan ik deze nog gebruiken om in de toekomst de woonkamersplitter van ziggo aan te sluiten?

http://www.cablers.nl/epa...giproof/Products/11100200

Of kan ik beter deze al meteen installeren?

http://www.cablers.nl/epa...giproof/Products/19002837

Mijn aansluiting komt namelijk in de woonkamer binnen, en had orrigineel nog de eerste variant, maar dan van 20 jaar geleden ofzo :P Dus die heb ik al weggegooid.

[ Voor 20% gewijzigd door Rockel83 op 12-09-2017 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Rockel83 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:18:
Kan ik deze nog gebruiken om in de toekomst de woonkamersplitter van ziggo aan te sluiten?

http://www.cablers.nl/epa...giproof/Products/11100200

Of kan ik beter deze al meteen installeren?

http://www.cablers.nl/epa...giproof/Products/19002837

Mijn aansluiting komt namelijk in de woonkamer binnen, en had orrigineel nog de eerste variant, maar dan van 20 jaar geleden ofzo :P Dus die heb ik al weggegooid.
Als je hebt goed wilt doen installeer dan deze:

https://www.coaxkabelwink.../braun-telecom-btv-01-upc

Dat is de nieuwste generatie AOP's welke voor de woonkamer geschikt zijn en je kunt hier eenvoudig de daarvoor bedoelde splitter op zetten om het signaal te verdelen. Bijkomend voordeel is dat Ziggo monteurs dit AOP niet zullen verwijderen wat bijvoorbeeld bij een DIO-01 van Hirschmann/Technetix wel gebeurd, omdat deze een beperkter frequentie bereik hebben (iets voor in de toekomst maar waar je nu niets van merkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
MediaZoo schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:42:
[...]

Als je hebt goed wilt doen installeer dan deze:

https://www.coaxkabelwink.../braun-telecom-btv-01-upc

Dat is de nieuwste generatie AOP's welke voor de woonkamer geschikt zijn en je kunt hier eenvoudig de daarvoor bedoelde splitter op zetten om het signaal te verdelen. Bijkomend voordeel is dat Ziggo monteurs dit AOP niet zullen verwijderen wat bijvoorbeeld bij een DIO-01 van Hirschmann/Technetix wel gebeurd, omdat deze een beperkter frequentie bereik hebben (iets voor in de toekomst maar waar je nu niets van merkt).
Bedankt! :)
Maar wat is het verschil dan met deze?
https://www.coaxkabelwink...braun-telecom-btv-1iec-nl

Aangezien de doos die jij gelinkt hebt enkel een TV aansluiting heeft, maar ook wel als einddoos benoemd wordt, kan ik deze dan ook monteren als 2e tv aansluitpunt (slaapkamer)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Rockel83 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:38:
[...]

Bedankt! :)
Maar wat is het verschil dan met deze?
https://www.coaxkabelwink...braun-telecom-btv-1iec-nl

Aangezien de doos die jij gelinkt hebt enkel een TV aansluiting heeft, maar ook wel als einddoos benoemd wordt, kan ik deze dan ook monteren als 2e tv aansluitpunt (slaapkamer)?
Het verschil zit in de enkele en dubbele galvanische scheiding.

In de meterkast plaats je altijd een dubbel galvanisch gescheiden AOP en verbind je de massa van de coaxkabel met de aarde in de meterkast.

In een woonkamer heb je geen mogelijkheid om aarde te maken dus plaats je een enkel galvanisch gescheiden AOP om verbinding te maken met de aarde in het Ziggo netwerk.

Je mag ze achter elkaar plaatsen dat is geen probleem. En dat hij alleen een tv uitgang heeft is geen probleem. Er zijn splitters die radio en tv splitsen en dit AOP heeft als voordeel een ruimer frequentie bereik te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:39
spone schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:59:
Als je geen tv abonnement hebt kan het zijn dat je aanbieder fysiek de stekker eruit heeft getrokken in de wijkverdeelkast. Heeft de tv-aansluiting het uberhaupt ooit gedaan voordat je eraan ging knutselen?
Klopt, maar vaker is het andersom.

Heb ooit eens een klant gehad (werkte toen bij installateur) die boos opbelde dat zn tv het niet meer deed. Monteur erheen, geen signaal. Ik ziggo gebeld om een storing te melden, bleek dat die klant al 5 jaar tv keek zonder abonnement en dat de monteur toevallig voor een storing in de wijkkast moest zijn. Soms checken ze dan direct welke adressen geen abonnement hebben en nemen daar de stekkers van los.

Dit kan bij TS dus ook het geval zijn, gewoon stekker in de wijkkast los. Lijkt erg veel op de huis tuin en keuken versterkers. Gewoon een voeding op een versterkerblok met meerdere aftakkingen.

• Rockel83
Iemand enig idee hoe ik een f-connector (SFC 070) op de groene binnenkomende COAX kan krijgen?
De mantel is daar kennelijk wat te stug voor. Want bij de nieuw gelegde kabels gaat het vrijwel zonder problemen. :/

Ik heb het inmiddels al 2 maal geprobeerd, maar als ik nog even zo doorga zit ik dadelijk in de kruipruimte te werken 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Rockel83 op 13-09-2017 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Rockel83 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:46:
Iemand enig idee hoe ik een f-connector (SFC 070) op de groene binnenkomende COAX kan krijgen?
De mantel is daar kennelijk wat te stug voor. Want bij de nieuw gelegde kabels gaat het vrijwel zonder problemen. :/

Ik heb het inmiddels al 2 maal geprobeerd, maar als ik nog even zo doorga zit ik dadelijk in de kruipruimte te werken 8)7
Misschien heb je hier wat aan een Hirschmann koppelstuk voor COAX 12 (kan je verlengen met een stuk witte coax)

Afbeeldingslocatie: https://www.elektrototaalmarkt.nl/pimg/695020321_productfoto_vergroting_product4149578/0/vergroting/hirschmann-multimedia-kvb-koppeling-149578.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 14-09-2017 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
@Rockel83 Op de groene kabel hoort helemaal geen F connector maar dien je (of eigenlijk Ziggo) het AOP aan te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
Rockel83 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:46:

Ik zou die connectoren heel heel heel ver weg gooien en niet meer gaan zoeken. Deze F-connectoren zijn niet goed op een kabel te monteren, ook al lijkt het op het oog goed te zitten ze maken amper contact met de mantel. Ze beschadigen de mantel en daarbij de kabel zelf bij het opschroeven. En als klap op de vuurpijl zijn deze connectoren zo lek als een mandje en kan signaal er heel makkelijk op instralen. Dit wordt zelf ook door Hirschmann zelf aangegeven bij de door hun erkende installateurs. Ze lijken gemakkelijk te installeren en degelijk maar in de praktijk leveren ze ontzettend veel problemen op.

Hirschmann POFC070 is al een stuk signaal dichter maar ook lastig op de kabel te krijgen. Wil je gewoon goede kwaliteit neem dan de Hirschmann QFC 5 voor op de groene kabel. Daarnaast het je nog een tooltje nodig om de connector erop te drukken.

Een koppeling zoals @OgWok aangeeft is eigenlijk het beste alleen kost die ook al snel € 25,00 of meer.

Maar gezien de eerste post en je later aangeeft dat het allang niet meer is zoals je op de LTS/MTS geleerd hebt zou ik toch echt informatie vooraf inwinnen bij een specialist. Die kan advies geven om je installatie toekomst proof te maken. De keuze van 1 verkeerde connector kan de kwaliteit van de hele installatie teniet doen. Zonde van tijd en geld.

• Rockel83
Nielson schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:55:
@Rockel83 Op de groene kabel hoort helemaal geen F connector maar dien je (of eigenlijk Ziggo) het AOP aan te sluiten.
Dat klopt. En daar zat van origine ook het aansluitpunt. Alleen kwam dat kastje volgens mij nog uit 1970, zat het me ontiegelijk in de weg met de verbouwing en was het maar vrij slordig aangesloten. Daarnaast Zit die aansluiting maar in een hoekje van om en nabij 15x35cm aangezien dit net tussen een raam en een tuindeur zit. Hier kan ik dus ook niet op een normale manier mijn apparatuur kwijt. Ik begrijp dat het wellicht niet het meest ideale is, maar doorverbinden lijkt mij op dit moment de meest praktische oplossing.

edit:
Had de inhoud en de installatiehandleiding van het installatiepakket vanZiggo er ook even op na geslagen. Deze spreekt (als dit nog actueel is) ook van een optioneel meterkastsplitter, welke met een kabeltje met f-connectoren doorverbonden wordt naar de modem en naar terug naar het AOP. De modem zou ik in de betreffende hoek nog wel kwijt kunnen aangezien ik daar al UTP heb liggen naar mijn eigen router (Ziggo router zou dan in bridge komen te staan).
Vandaar mijn gedachtegang om maar meteen een koppeling te maken met een f-connector, gezien ik dan nog eventueel alle kanten op zou kunnen.

Misschien dat zo'n vaste koppeling zoals hiervoor aangegeven wel beter is voor een doorverbinding (begrijp dat deze er dus eigenlijk voor is). Maar dan zou ik hem hier eventueel niet meer kunnen opsplitsen naar het modem.

Heb al allemaal nieuwe leidingen in de muren en de plafonds gelegd voor data, alarm en TV, dus zal er even het beste van moeten zien te maken. Wetende wat ik nu allemaal weet had ik die leidingen voor de TV achteraf beter anders aangelegd moeten hebben. Maar daar kan ik nu helaas niets meer aan veranderen :/

[ Voor 42% gewijzigd door Rockel83 op 14-09-2017 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Rockel83 Ach, wie weet is MoCA je vriend...

• Rockel83
Wie? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

;) Da's ethernet over coax-kabel. Niet "El Cheapo", maar kan een oplossing bieden.

• Rockel83
OgWok schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:37:
[...]

;) Da's ethernet over coax-kabel. Niet "El Cheapo", maar kan een oplossing bieden.
Ow ik heb het eens even opgezocht en vluchtige gelezen, maar dat ziet er eigenlijk ook wel heel interessant uit.
Mocht ik er dalijk toch helemaal klaar mee zijn, dan zou dit een mooi alternatief kunnen zijn (wel erg prijzig ja). :)

Bedankt voor de tip! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Rockel83 op 14-09-2017 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Krijg nou wat! Ik heb ineens notabene beeld! oOo

Dat is wel erg onverwacht aangezien men de verbinding op zijn vroegst pas rond 27 sept zou aansluiten 8)7

Iedereen echt hartstikke bedankt voor de tips, info en het meedenken! d:)b

[ Voor 21% gewijzigd door Rockel83 op 15-09-2017 02:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Mooi.. 8)
Heb je nu dus het 25/2 internet + analoog pakket?
Hoe is de internet snelheid bij jou?
Welk kastje krijg je tegenwoordig daarbij?

[ Voor 18% gewijzigd door route99 op 15-09-2017 06:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Rockel83 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 02:16:
Krijg nou wat! Ik heb ineens notabene beeld! oOo

Dat is wel erg onverwacht aangezien men de verbinding op zijn vroegst pas rond 27 sept zou aansluiten 8)7

Iedereen echt hartstikke bedankt voor de tips, info en het meedenken! d:)b
Ben jij zo'n nachtbraker ? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
route99 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 06:25:
Mooi.. 8)
Nee, ik heb nu alleen nog het analoge TV pakket. Ik wilde eerst zorgen dat ik beeld zou krijgen zonder mij aan verschillende verplichtingen en kosten te binden (en het tv pakket schijnt gewoon maandelijks opzegbaar te zijn).

Wil nu wel gaan upgraden met dat 25Mb/s pakket. En dan ben ik erg benieuwd of ik ook data uit de lijn krijg. Maar gezien het scherpe beeld wat ik ontvang zal dat denk ik ook wel goed zitten.

Ik zal je op de hoogte houden over het verloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
OgWok schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:46:
[...]

Ben jij zo'n nachtbraker ? ;)
Dan wil je niet weten hoe laat ik pas in m'n mandje lag :P

Nee maar als ik iets klaar wil hebben dan moet en zal het afkomen :)

Toevallig dat ik dacht de TV voor de gein eens aan te sluiten en eens naar zenders te laten scannen. Schrok er eigenlijk al een beetje van toen deze onverwacht wel gedecteerd werden, en nog zuiver ook. :)

Het AOP heb ik nu trouwens wel nog doorgelust gekregen met f-koppelingen. Dit een beetje tegen het advies is in. Maar heb de kabels nog zo ruim mogelijk proberen te houden, zodat er nog altijd een dergelijke koppeling tussen kan zoals jij stuurde. Die vond ik op het moment iets prijzig. En afwachtende wat er nu precies in het installatiepakket van het internet zit, kan ik op deze manier misschien nog praktisch een aftakking voor het modem maken.

Dat de groene kabel eigenlijk op een AOP behoort weet ik. Maar de hoofdleiding komt zo ongelukkig binnen dat ik anders ook maar van wcd naar wcd blijf gaan, wat ook weer extra overgangsweerstand moet geven. Dus dacht daarom misschien maar beter meteen doorlussen.
Achteraf gezien had ik alle leidingen gewoon meteen naar de hoofdaansluiting moeten laten gaan, zodat ik hier meteen een nette aftakking zou kunnen maken met een versterkertje. Maar dat is weer achteraf :/

Had me gewoon weer even verdiept moeten hebben in de matterie voordat ik de lege leidingen in de muren freesde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Groene kabel die je huis in komt, is het AOP Abbonee Overname Punt, Daar zet je een goeie WDC op. En Daarop komt je modem met een zo kort mogelijke kabel op aangesloten (zit in de doos van ziggo) En aangezien modem en tv signaal gesplit moet worden, tv en modemsignaal, komt daar dus eerst een splitter (bijv poa 01-upc ) op, die het signaal verdeeld,(moet met return-signaal werken)
Ook je tv zet je direct daarop, maar dan eerst een splitter, of als het nodig is, een versterker(als coax langer dan 20m is) voor al je tv's, En als je voor een versterker kiest dan word het iets anders, Link

Dus dat is je situatie met het splitten van verschillende signalen op de kabel van ziggo AOP(groene kabel)
Je kan dat verlengen (zoals je gedaan hebt begrijp ik)

Nu het internet
Moca is ervoor een leuke oplossing want dan hoef je geen UTP (lan-netwerkkabel) naast je coax te leggen.
Moca gebruikt je coax dan ook als internet en tv blijft er ook over gaan, net zoals ziggo dus ook aanlevert met 1 kabel.

Sluit een MOKA 32 aan op een (standaard RJ45) netwerkkabel die aangesloten is op uw modem, router of switch. Sluit tevens de COAX-kabel aan en het netwerksignaal staat op de COAX-kabels, naast een eventueel aanwezig ander signaal.

kleine nuance
Het Is idd een dure oplossing en tja hoelang blijven die dingen werken... (en ze moeten stroom hebben)
Ik Kies vooralsnog coax en UTP naast elkaar te leggen, maar dan wel met de kwaliteit die hier in dit topic geadviseerd wordt (alles met 4g afscherming tot aan de connector en versterkers of splitter aan toe.
Ik hoop zo 20 jaar klaar te zijn.(net als de vorig 20 jaar, haha, tenzij de wet van Moore er 10 jaar van maakt, wat ik eerder ga denken haha)
Geen idee hoe het met glas gaat in de toekomst, maar dat zie ik dan wel weer.

edit;/
Sluit eens een decoder aan op je tv met een smartcard met ziggo tv abbo erop, dan kan je volgens mij al kijken naar HD en on-demand :9

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 17-09-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
mell33 schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:46:
Groene kabel die je huis in komt, is het AOP Abbonee Overname Punt, Daar zet je een goeie WDC op. En Daarop komt je modem met een zo kort mogelijke kabel op aangesloten (zit in de doos van ziggo) En aangezien modem en tv signaal gesplit moet worden, tv en modemsignaal, komt daar dus eerst een splitter (bijv poa 01-upc ) op, die het signaal verdeeld,
Ook je tv zet je direct daarop, maar dan eerst een splitter, of als het nodig is, een versterker(als coax langer dan 20m is) voor al je tv's, En als je voor een versterker kiest dan word het iets anders, Link

Dus dat is je situatie met het splitten van verschillende signalen op de kabel van ziggo AOP(groene kabel)
Je kan dat verlengen (zoals je gedaan hebt begrijp ik)
De groene kabel is niet het Abonnee Overname Punt. De WCD of Dubbel Galvanische scheiding is het AOP. De groene kabel is de aanvoer kabel en meer niet. Het AOP is de zaak van Ziggo dit op orde te hebben. Als klant hoor je hier niet eens aan de te zitten. De klant koppelt zijn installatie aan het AOP om signaal te krijgen.

Je splits ook niet verschillende signalen. Er is om het aansluiten makkelijker te maken op de splitters gezet wat je waarop moet koppelen. Maar al het signaal op de kabel wordt over de gehele installatie gestuurd.

Daarnaast plaats je een versterker als die nodig is. Uitgangspunt is meer dan 3 apparaten is een versterker plaatsen. Maar in veel gevallen kun je makkelijk 3 apparaten (1 modem, 2 tv's) zonder problemen op een AOP aansluiten dmv. een splitter.

Ik snap dat je de Ziggo pagina's erbij roept maar er zijn genoeg situaties waarbij die pagina's ontoereikend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Vroeger kreeg je deze met aarding erbij, en mocht je zelf alles aansluiten op je groene kabel. Maar je hebt gelijk het AOP is incluis de WDC van ziggo, en de rest is jou zorg.

Dankje voor jou signaal split aanvulling, ik wilde het al editen. maar ik knip plak het wel even van hier en hier
De kabel is tot en met het AOP (Abonnee Overname Punt) eigendom van Ziggo. In de AOP(dus deWDC) wordt het signaal gesplitst in een radio-,/ televisie- en internet-signaal.

Hoewel het misschien technisch wel mogelijk is om het signaal 'ongesplitst' door je huis te krijgen, kan je dit alleen voor elkaar krijgen door het signaal vóór het AOP op te pakken. Daardoor zou je de ondersteuning van ziggo verliezen.

Bij de invoering van internet over de kabel zijn er inderdaad splitters (cable modem optimizers) gekomen met data/tv (en radio/data/tv).
Hierbij werd het retour signaal (0 - 65 MHz) richting TV geblokkeerd, op de data uitgang stond het volledige signaal. De blokkering van het retour signaal was ingevoerd omdat die niet tot de normale radio en TV frequenties horen en men bang was voor problemen, maar dat bleek 100 % mee te vallen.
Mediaboxen hebben het retour signaal nodig en dat mocht dus niet meer geblokkeerd worden.
TV en data uitgangen zijn dus weer gewoon gelijk aan elkaar.
Modems en mediaboxen hebben er geen probleem mee dat ze ook het radiosignaal op de antenne ingang krijgen aangeboden.

Radio signalen worden van oudsher als een aparte frequentieband behandeld en die worden dus uit het totaal signaal gefilterd voor het aan de radio wordt aangeboden.
Dat gebeurt dan in de R&TV antenne wcd'en die op de TV uitgang alles aanbieden en op de radio uitgang alleen de radioband (87 tot 104 MHz).
Veel moderne radio's hebben er trouwens ook geen probleem mee om het volledige R&TV signaal op de ingang te krijgen. De tuners / filters zijn veel beter als vroeger.

Bij een AOP, uitgevoerd als 1 gats wcd, R/TV wcd, of R/TV/data splitter, is een galvanische scheiding aangebracht. Dit betekend dat gelijkspanning en laagfrequent spanning ( 50 Hz lichtnet) niet van UPC in jouw installatie kan komen en omgekeerd. Dat is een veiligheids voorziening ter bescherming van apparatuur en mensen.
toon volledige bericht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockel83
Het is alweer even geleden dat ik dit topic geopend heb. Een TV signaal had ik al werkend gekregen zoals ik eerder al aangegeven had.

Nu heb ik afgelopen weekend mijn abonnement geupgrade met het internetpakket van 25Mb/s waar eerder hier iemand op geattendeerd heeft. Vandaag het installatiepakket binnen gekregen en weer een beetje wezen sleutelen.

Achteraf kwam mij de doorverbinding van de groene binnenkomende kabel naar een andere COAX, welke ik verbonden had met F-koppelingen en koppelstuk erg goed van pas. Hier heb ik de meterkastsplitter tussen gezet zodat ik het modem niet ook bij mijn TV meubel heb staan, want dit begon me allemaal erg druk te worden met apparatuur, knipperende lampjes en kabels. Vervolgens een UTP via een lege leiding naar de andere kant van de woonkamer getrokken welke naar mijn eigen router gaat.
Misschien niet geheel volgens normering, maar het werkt me zo prima allemaal. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xpoL9cqexbTvZJ6YCuT1ONBR/full.jpg

Moet ik morgen enkel nog even de Ziggo router in bridge mode laten zetten (irritant dat je dat dat zelf niet in het modem kunt instellen).
route99 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 06:25:
Mooi.. 8)
Heb nu inderdaad het 25Mb/s internet met het analoge TV pakket.
Volgens speedtest.net haal ik 25MB/s en volgens speedtest.nl ruim 3800Kb/s. Wat dus wel de beloofde snelheid is. Online daarentegen haalde de helft van hun beloofde snelheid nog geeneens 8)7

Welk kastje bedoel je eigenlijk?
- Het modem wat ik er bij kreeg is de Ubee EVW321b
- De splitter voor op de AOP is de Braun telecom POA -UPC (Ziggo levert eventueel ook een 3-voudig splitter welke ook het FM signaal splitst).
- De meterkastsplitter is de technetix esx-02

[ Voor 4% gewijzigd door Rockel83 op 03-10-2017 03:52 ]

Pagina: 1