Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-06-2024
Enige weken geleden een nieuwe Onkyo BD SP809 bluray speler gekocht bij HiFiCorner in Nederland.

Deze speler heeft een firmware versie die niet overeenkomt met de versie die op de onkyo site staat.
Ik heb V 2.18.15M2 en op de site staat V1.83.04

Op zicht heb ik hier geen probleem mee, echter de funtie mediaplayer (streaming via DLNA 1.5) werkt niet.
In mijn bluray home screen zie ik alleen het icon; Disc, USB en instellingen staan.
Ik weet dat hier ook het icon mediaplayer bij moet staan.

Na lang zoekwerk heb ik met veel moeite iemand in Duitsland gevonden met dezelfde rare firmware en ook het ontbrekende icon. (Dus geen streaming mogelijk).

Het is voor mij niet mogelijk om deze versie terug te zetten naar V1.83.04, dan geeft hij een foutmelding.

Ik ben nu op zoek naar een oplossing om de originele firmware er op te krijgen. (downgrade naar V1.83.04)

Ik ben er van overtuigd dat firmware versie V1.83.04 mij de mediaplayer functie weer laat zien.

Eventueel een andere manier om met de geleverde firmware de mediaplayer icon te krijgen zou natuurlijk ook goed zijn..

Een collega van mij die de player bij bolcom gekocht had, had precies hetzelfde probleem en heeft de player terugstuurt.

Van Onkyo heb ik tot nu toe helaas geen serieuze oplossingen mogen ontvangen.

Wie oh wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,
Christ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat zei HiFicorner op je vraag?

Zij hebbem een device geleverd wat "mogelijk" niet voldoet en/of niet verkocht mag worden in NL?

Als de firmware niet overeenkomt met de versie op de NL site van Onkyo, is er zomaar kans dat Onkyo je ook niet gaat helpen zoals bij grijze import (bijvoorbeeld) gebeurt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christg
Ik heb de vraag ook aan HiFi corner gesteld en zij begrijpen het ook niet.
Ze zijn nu bezig om zelf contact op te nemen met Onkyo, echter tot nu toe niets gehoord.
Ik heb wel het idee dat Hificorner bereid is om te helpen maar weet niet of ze er ook uit komen.

Het rare is dat de BD player bij BolCom hetzelde probleem en firmware heeft.
Je zou toch verwachten dat je bij hificorner of bolcom een betrouwbaar voor de nederlandse markt product koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05

Kiswum

Gadget reviewer

Die versie komt dus ook niet overeen op de speler van Bol.com, dat is een andere verkoper, maar met een andere eindgebruiker. Het kan toeval zijn, maar zouden bol.com en hifi Corner dezelfde leverancier hebben?
Waar komt de firmware vandaan? Het is vreemd dat Onkyo daarover niets kan vertellen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Onkyo forums zeggen dat de firmware 2.18.15M2 puur en alleen bedoeld is voor een revisie van de SP809. Het kan dus zijn dat jij een nieuwere versie hebt die misschien nog niet op de site van Onkyo staat en/of een versie die inderdaad niet in NL geleverd had mogen/kunnen worden.

De vraag wordt dan zometeen: heeft HiFicorner een werkend en correct exemplaar afgeleverd met de nieuwste firmware waar Onkyo bepaalde zaken niet meer ondersteunt of heeft Onkyo een verkeerd exemplaar aan HiFicorner geleverd, namelijk een Amerikaans model?

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 10-09-2017 22:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christg
Het zou inderdaad kunnen dat HiFiCorner en Bolcom dezelfde serie verkopen. (Bolcom is trouwens 40 euro duurder!!!).

Wat mij ook is opgevallen is dat het THX logo niet linksonder op de player staat, zoals wel te zien is op de afbeelding.
THX logo staat wel bovenop de speler.

Dat ik een nieuwere versie heb is natuurlijk geen probleem, maar het wegvallen van de streaming functie die wel aanwezig hoort te zijn vind ik behoorlijk misleidend.

Nu maar hopen dat er een mogelijkheid is om te downgraden of ergens een speler kopen die wel de goede firmware heeft.
Probleem blijft dat ik van te voren niet weet of er de goede firmware opstaat.

Een adres waar ik deze speler kan kopen met wel de goede firmware is natuurlijk ook welkom.
Dan gaat deze weer terug naar Hificorner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• christg
Inmiddels onderstaand antwoord gekregen van HIFIcorner.

Bedankt voor uw geduld. Zojuist heb ik te horen gekregen dat er een nieuwe versie van de BD-SP809 is uitgebracht, zonder netwerkfuncties maar met verlaagd stroomverbruik. Deze functies zijn blijkbaar ook niet toe te voegen door middel van een firmware update. Hiervan waren wij helaas niet op de hoogte gebracht.
Ik moet u helaas mededelen dat het vele contact met de leverancier en Onkyo geen vruchten hebben afgeworpen. We weten nu dat er een nieuwe versie van de BD SP809 is uitgebracht. Dat is de versie waarover wij beschikken en jammer genoeg kunnen wij niet meer aan een oud model komen. Ook in onze fysieke winkels hebben wij nergens meer wat achter liggen.

Inmiddels heb ik de BD809 teruggestuurd naar HiFIcorner en via marktplaats een oud model BD809 kunnen kopen die wel de netwerkfunctie ondersteund en dus firmware versie V1.83.04 heeft.

Hificorner heeft nu de specificaties voor de nieuwe speler aangepast op de site (geen netwerk streaming).

Voor mij is alles nu opgelost maar blijf het een vreemde actie van onkyo vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:08
Mijn onkyo bdspeler ervaring is ook niet geweldig. Ik had de 309. D3ze kon geen 3d/2d op 1 schijf lezen. Heb er 3 gehad van coolblue. Onkyo via forum niet eens een reactir van ze. Einde van de rit maar geruilt met een pioneer bdp440. Nooit problemen gehad.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Pagina: 1