Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 13:53
Goedenavond,

situatie : TriNED glasvezel, komt beneden binnen, in de Fritzbox, één poort naar de decoder van TriNED en dan de TV in. Ik wilde de tweede decoder aansluiten middels een Google WiFi router. Dit is niet de primaire Google WiFi router. Mesh is enabled, signal ultiem.

Alles aangesloten, decoder gaat op zoek naar firmware, vindt deze en download/installed successvol. Dan tv kijken, ik zie de zenders, zender informatie, het balkje met hoe ver de uitzending is, alles behalve.... beeld. Foutmelding is sp04.

Helpdesk TriNED meldt dat de decoder rechtstreeks op de Fritzbox aangesloten moet worden...

Mijn vragen : is dit zo? Kan er niets met port forwarding in te stellen etc etc. Het zou wat zijn als we nu geweldige wifi hebben en ik voor het TV signaal op de tweede tv alsnog met powerlines aan de gang moet...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
TV zit waarschijnlijk op een apart vlan die de Google Router niet doorgeeft dus ja het klopt. Tenzij die Google dingen met vlans kunnen werken en je de Trined gegevens kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 13:53
Thanks, Google WiFi ondersteunt dat dus niet... Er is een workarround, maar dan moet ik idd eerste de TriNED info hebben en dan een managed switch....

(bron : https://productforums.goo...ic/googlewifi/fTmSEi8faF4)