Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Goed, ik wil een nieuw systeem bouwen in oktober (eind) aangezien ik dan op kamers ga. Ik ga namelijk niet iedere week met mijn computer slepen.
Ik zou graag een HTPC & Gaming combi willen bouwen. Waarom is dit?
Allereerst zal ik de computer voor 1-2 jaar gebruiken als Gaming pc. In deze periode zal ik voor 2x een half jaar op kamers gaan. Echter wanneer ik niet op kamers ben wil ik de pc gebruiken als HTPC. Zo koop ik tenslotte niet voor niets een 2e pc.
De games die ik op de computer wil spelen zijn:
Dark Souls
League of Legends
Rocket League
Pubg
En wie weet welke andere games er bij komen. Voornamelijk multiplayer maar wat singleplayer games zullen ook voorkomen. Ik hoop 1-2 jaar de nieuwe games nog aan te kunnen.
Voor de HTPC komen er harde schijven en backup harde schijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 1000 euro kosten, inclusief randapparatuur (muis, muismat, monitor, toetsenbord en microfoon).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles gebruik ik op het moment in mijn huidige pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben tevreden met een 4x 1080 ti
Hier mijn lijstje: (Ik kan dit van geen meter, m'n budget is ruim overschreden.....
)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor zowel AMD als Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau en energieverbruik moeten zo laag mogelijk zijn. Hier zou ik dan ook best wat extra geld voor willen spenderen zolang het maar stil is en energiezuinig.
Verder is een kleine behuizing gewenst.
Ga je overklokken?
Ik heb hier geen ervaring mee. Als het de performance boost zou ik dit willen overwegen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven over mijn build!
Goed, ik wil een nieuw systeem bouwen in oktober (eind) aangezien ik dan op kamers ga. Ik ga namelijk niet iedere week met mijn computer slepen.
Ik zou graag een HTPC & Gaming combi willen bouwen. Waarom is dit?
Allereerst zal ik de computer voor 1-2 jaar gebruiken als Gaming pc. In deze periode zal ik voor 2x een half jaar op kamers gaan. Echter wanneer ik niet op kamers ben wil ik de pc gebruiken als HTPC. Zo koop ik tenslotte niet voor niets een 2e pc.
De games die ik op de computer wil spelen zijn:
Dark Souls
League of Legends
Rocket League
Pubg
En wie weet welke andere games er bij komen. Voornamelijk multiplayer maar wat singleplayer games zullen ook voorkomen. Ik hoop 1-2 jaar de nieuwe games nog aan te kunnen.
Voor de HTPC komen er harde schijven en backup harde schijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 1000 euro kosten, inclusief randapparatuur (muis, muismat, monitor, toetsenbord en microfoon).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles gebruik ik op het moment in mijn huidige pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben tevreden met een 4x 1080 ti
Hier mijn lijstje: (Ik kan dit van geen meter, m'n budget is ruim overschreden.....
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler | € 173,50 | € 173,50 |
| 1 | ASRock A320M Pro4 | € 67,50 | € 67,50 |
| 1 | Inno3D GeForce GTX 1060 X2 3GB | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Silverstone Grandia GD06B | € 141,27 | € 141,27 |
| 1 | AOC I2481FXH Zwart | € 148,50 | € 148,50 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Roccat Suora FX (US) | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Roccat Lua | € 27,99 | € 27,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless | € 121,- | € 121,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 93,16 | € 93,16 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.241,87 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor zowel AMD als Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau en energieverbruik moeten zo laag mogelijk zijn. Hier zou ik dan ook best wat extra geld voor willen spenderen zolang het maar stil is en energiezuinig.
Verder is een kleine behuizing gewenst.
Ga je overklokken?
Ik heb hier geen ervaring mee. Als het de performance boost zou ik dit willen overwegen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven over mijn build!