Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Desktop verbinding valt steeds uit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Vandaag heb ik een flinke aanpassing gedaan omtrent mijn netwerk. Namelijk een Cat 6 kabel naar boven geschoten en daarop een Sitecom N300 X3 router aangezet. Ikzelf heb volledig netwerk (bekabeld) op mijn desktop (200/20), mijn laptop die staat draadloos in verbinding met deze router en heeft geen enkel probleem. echter de desktop van mijn vader, die in de aangrenzende kamer staat verliest continu de verbinding. Af en toe maakt het verbinding en knalt het na 2 seconden het al weer uit.

Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

beneden staat een Mediabox XL van Ziggo als mijn modem. hiervandaan is een kabel naar zolder geschoten, deze kabel gaat rechtstreeks in de router. Vervolgens lopen er 2 kabels naar mijn pc+ps4. Mijn vaders desktop en mijn (school)laptop staan draadloos.

Ook heb ik enige speedtest gedraaid, weet niet of dit invloed heeft?

mijn pc 200 down 20 up
mijn laptop ook rond deze waarden
desktop vader 2.68mb down 11,5 upload.

(Na factory reset)
mijn pc 91/20
mijn laptop 37/20
desktop vader 2.60/11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Op de router heb ik DHCP server uitgeschakeld, omdat dit schijnbaar ook er voor kan zorgen dat het netwerk kan wegvallen
- De router is nu alleen te bereiken als ik statisch IP aan mijn desktop geef.
- Ik heb bij de ethernet adapters vergeleken.
- Router terug naar fabrieksinstellingen.
- firewall vergeleken, deze staan gelijk.
- huilen

EDIT: netwerk-reset bij desktop heeft ook niet gewerkt.

EDIT: Router heb ik het IP: 192.168.192.5 gegeven, zodat alles in één subnet valt
IP lijstje:

-Router zolder 192.168.0.1
-Mijn Desktop 192.168.192.30
-Desktop vader 192.168.192.39
-Mediabox van Ziggo: 192.168.192.1

Kan iemand mij uit deze ellende helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2017 21:44 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sitecom vervangen voor een switch & klaar? Zie in de hele post geen enkel nut voor de Sitecom behalve WiFi?

If so, Sitecom in AP mode zetten en ook klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400 Router staat momenteel al in AP modus. En we gebruiken deze router inderdaad voor de WiFi (mijn telefoon en dan mijn vader zijn desktop).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Ik snap niet waarom jouw Sitecom op 0.1 staat en de rest van je netwerk op 192.xx want volgens mij wil je nu 2 subnets naar de Mediabox routeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Standaard configuratie van de Router. Zou een mogelijke oplossing zijn om het router IP te veranderen naar 192.168.192.5 bijvoorbeeld?

Verwijderd

De AP hoeft helemaal niet een vast IP te hebben. Laat gewoon de Mediabox de DHCP uitdelen, óók aan de AP. Als jij in de AP iets moet configureren, dan kan je in de mediabox kijken welk IP hij heeft gekregen. Deze kan je dan in je browser invullen en het werkt dan gewoon. Maar meestal na goed instellen van SSID, kanaal en wachtwoord, hoeft je "in principe" niet meer in de AP komen.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

edit: nvm, niet goed gelezen

[ Voor 93% gewijzigd door Vicarious op 11-09-2017 12:03 ]

Vicariously I live while the whole world dies

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

"schiet" ook even een kabel naar je vader's kamer

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 08:15

amx

Die router heeft ten eerste 100 Mbps poorten. Hoe wil je daar 200 Mbps op halen?

Ook: hoe had je het eerst aangesloten? Wat werkte er toen niet? Waarom is 2,5 Mbps niet snel genoeg?

Imho heb je een verouderde router gekocht, die het prima kan doen mits je geen superprestaties verwacht.

Kabel trekken gaat het inderdaad stabieler maken.

[ Voor 11% gewijzigd door amx op 11-09-2017 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
@amx apart, tijdens de meting gaf hij toch echt 200 aan. De router is idd wat oud en hebben we destijds een keer gekocht. Verder is het niet de 2.5 die de spelbreker is maar het continu uitvallen/instabiliteit die het probleem is. Ook gaat er nu hoogstwaarschijnlijk een kabel naar de andere pc.

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Kijk is of er een update is voor de Sitecom dat zou de router zelf moeten aangeven bij het inloggen op het apparaat. Ik heb namelijk bij een computerwinkel gewerkt waar we vaker een Sitecom router terugkregen vanwege instabiliteit en dit kwam omdat er een update klaar stond. Update gedraaid en de problemen waren over.
Pagina: 1