Mijn vraag
Vandaag heb ik een flinke aanpassing gedaan omtrent mijn netwerk. Namelijk een Cat 6 kabel naar boven geschoten en daarop een Sitecom N300 X3 router aangezet. Ikzelf heb volledig netwerk (bekabeld) op mijn desktop (200/20), mijn laptop die staat draadloos in verbinding met deze router en heeft geen enkel probleem. echter de desktop van mijn vader, die in de aangrenzende kamer staat verliest continu de verbinding. Af en toe maakt het verbinding en knalt het na 2 seconden het al weer uit.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
beneden staat een Mediabox XL van Ziggo als mijn modem. hiervandaan is een kabel naar zolder geschoten, deze kabel gaat rechtstreeks in de router. Vervolgens lopen er 2 kabels naar mijn pc+ps4. Mijn vaders desktop en mijn (school)laptop staan draadloos.
Ook heb ik enige speedtest gedraaid, weet niet of dit invloed heeft?
mijn pc 200 down 20 up
mijn laptop ook rond deze waarden
desktop vader 2.68mb down 11,5 upload.
(Na factory reset)
mijn pc 91/20
mijn laptop 37/20
desktop vader 2.60/11
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Op de router heb ik DHCP server uitgeschakeld, omdat dit schijnbaar ook er voor kan zorgen dat het netwerk kan wegvallen
- De router is nu alleen te bereiken als ik statisch IP aan mijn desktop geef.
- Ik heb bij de ethernet adapters vergeleken.
- Router terug naar fabrieksinstellingen.
- firewall vergeleken, deze staan gelijk.
- huilen
EDIT: netwerk-reset bij desktop heeft ook niet gewerkt.
EDIT: Router heb ik het IP: 192.168.192.5 gegeven, zodat alles in één subnet valt
IP lijstje:
-Router zolder 192.168.0.1
-Mijn Desktop 192.168.192.30
-Desktop vader 192.168.192.39
-Mediabox van Ziggo: 192.168.192.1
Kan iemand mij uit deze ellende helpen?
Vandaag heb ik een flinke aanpassing gedaan omtrent mijn netwerk. Namelijk een Cat 6 kabel naar boven geschoten en daarop een Sitecom N300 X3 router aangezet. Ikzelf heb volledig netwerk (bekabeld) op mijn desktop (200/20), mijn laptop die staat draadloos in verbinding met deze router en heeft geen enkel probleem. echter de desktop van mijn vader, die in de aangrenzende kamer staat verliest continu de verbinding. Af en toe maakt het verbinding en knalt het na 2 seconden het al weer uit.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
beneden staat een Mediabox XL van Ziggo als mijn modem. hiervandaan is een kabel naar zolder geschoten, deze kabel gaat rechtstreeks in de router. Vervolgens lopen er 2 kabels naar mijn pc+ps4. Mijn vaders desktop en mijn (school)laptop staan draadloos.
Ook heb ik enige speedtest gedraaid, weet niet of dit invloed heeft?
mijn pc 200 down 20 up
mijn laptop ook rond deze waarden
desktop vader 2.68mb down 11,5 upload.
(Na factory reset)
mijn pc 91/20
mijn laptop 37/20
desktop vader 2.60/11
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Op de router heb ik DHCP server uitgeschakeld, omdat dit schijnbaar ook er voor kan zorgen dat het netwerk kan wegvallen
- De router is nu alleen te bereiken als ik statisch IP aan mijn desktop geef.
- Ik heb bij de ethernet adapters vergeleken.
- Router terug naar fabrieksinstellingen.
- firewall vergeleken, deze staan gelijk.
- huilen
EDIT: netwerk-reset bij desktop heeft ook niet gewerkt.
EDIT: Router heb ik het IP: 192.168.192.5 gegeven, zodat alles in één subnet valt
IP lijstje:
-Router zolder 192.168.0.1
-Mijn Desktop 192.168.192.30
-Desktop vader 192.168.192.39
-Mediabox van Ziggo: 192.168.192.1
Kan iemand mij uit deze ellende helpen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2017 21:44 ]