Advies nieuw systeem €900 - €1000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-05 22:49
Hallo tweakers,

Ik ga voor het eerst een pc zelf samenstellen en wou graag jullie advies over de componenten die ik heb opgezocht. Vroeger altijd gewoon in de shop een pc gekocht (nu weet ik beter :) ).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil het systeem gaan gebruiken voor zowel gaming op 1080p 60 Hz en denk aan de nieuwe AA titels zoals upcoming COD en het huidige PUBG niet te vergeten. Daarnaast wil ik het streamen weer op gaan pakken in mijn vrije tijd en heb ik ook terwijl ik game vaak mijn studie opdrachten op mijn 2de scherm. (denk aan veel internet tabs en word/ppt/excel files)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik probeer het meeste bang for buck uit het systeem te halen, maar ook rekening houdend dat ik niet na 2 jaar weer het hele zooitje moet vervangen. dus max 900-1000 euro (iets met studenten en geld :P )

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Muis, toetsenbord, headset, webcam en 2 1080 schermen met 60 Hz (geen freesync oid)
Verder gaat de hele desktop naar een goed doel (waarschijnlijk mijn WoW spelende vader die nog op een i2 zit 8)7 )

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik heb na veel verdieping de volgende build gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 296,45€ 296,45
1Cooler Master N400 KKN1€ 54,50€ 54,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 139,50€ 139,50
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 50,-€ 50,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,-€ 94,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 918,35

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Vanwege het multitasken en de meerdere cores/threads ben ik fan geworden van Ryzen. Argumenten tegen zijn welkom.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

De desktop staat letterlijk naast me, dus niet al te veel lawaai is welkom. Verder wil ik zorgen dat de case niet te groot is, maar toch lekker koelt en er dus een goede gpu in past.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Zolang ik alles niet op low/very low meer hoef te zetten, ben ik allang blij, maar eventueel optioneel voor de toekomst zou fijn zijn.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Heel simpel: bang for buck natuurlijk met oog ook op stilte en grootte van de case. Vandaar gelijk de vraag of deze case daar een beetje aan voldoet of dat er nog betere alternatieven zijn met ongeveer hetzelfde prijskaartje?

Daarnaast ben ik benieuwd of de 400w voeding genoeg zal zijn?

Tenslotte is alle feedback welkom wat betreft de componenten en eventuele andere alternatieven en vroeg ik mij ook af of het assembleren zelf aan te raden is? Door het vele inlezen ben ik mij bewust van hoe het systeem in elkaar hoort te zitten, alleen zou met het moederbord wel een manual nodig hebben denk ik :)

Alvast bedankt voor het lezen van deze wall of tweakertext! |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giedo18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-10 10:07
Je zou voor ongeveer hetzelfde geld een net iets grotere SSD kopen met dezelfde kwaliteit: Crucial MX300 2,5" 275GB pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB

De voeding kan misschien geupgrade worden naar een hogere capaciteit, ik raad deze aan: Seasonic Focus Plus 550 Gold pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold Deze is super stil (fans draaien ook niet zolang het niet nodig is) gold plus en zeer betrouwbaar. Ik heb hem zelf ook en bevalt me heel erg!

Deze case heb ik ook, is lekker klein, dempt het geluid super en heeft ook een redelijk goede airflow:
Cooler Master Silencio 352 pricewatch: Cooler Master Silencio 352 is ongeveer dezelfde prijs en heb ik hele goede ervaring mee. De behuizing is ook kleiner dan de gene die je nu gekozen hebt (mocht je deze gebruiken moet je je moederbord veranderen MSI B350M PRO-VDH pricewatch: MSI B350M PRO-VDH deze bijvoorbeeld)

Ik zou ook nog aanraden om een extra HDD te nemen aangezien je 275 GB met de games die je noemt snel vol hebt. een 1TB WD BLUE zou dan een goede oplossing zijn pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

Verder een hele nette computer die je zeker niet te leur zal stellen met de taken die je ermee wilt gaan doen

Edit: Oh en mocht je dr een echte pc van maken met RGB en een mooie tempered glass paneel dan kan ik je deze behuizing aanraden: pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood Ook een zeer stille behuizing, wel iets groter dan de behuizing die ik eerder aangaf maar even groot als de behuizing die je zelf al geselecteerd had

[ Voor 12% gewijzigd door Giedo18 op 10-09-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
Giedo18 schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:56:
Je zou voor ongeveer hetzelfde geld een net iets grotere SSD kopen met dezelfde kwaliteit: Crucial MX300 2,5" 275GB pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB

De voeding kan misschien geupgrade worden naar een hogere capaciteit, ik raad deze aan: Seasonic Focus Plus 550 Gold pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold Deze is super stil (fans draaien ook niet zolang het niet nodig is) gold plus en zeer betrouwbaar. Ik heb hem zelf ook en bevalt me heel erg!

Deze case heb ik ook, is lekker klein, dempt het geluid super en heeft ook een redelijk goede airflow:
Cooler Master Silencio 352 pricewatch: Cooler Master Silencio 352 is ongeveer dezelfde prijs en heb ik hele goede ervaring mee. De behuizing is ook kleiner dan de gene die je nu gekozen hebt (mocht je deze gebruiken moet je je moederbord veranderen MSI B350M PRO-VDH pricewatch: MSI B350M PRO-VDH deze bijvoorbeeld)

Ik zou ook nog aanraden om een extra HDD te nemen aangezien je 275 GB met de games die je noemt snel vol hebt. een 1TB WD BLUE zou dan een goede oplossing zijn pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

Verder een hele nette computer die je zeker niet te leur zal stellen met de taken die je ermee wilt gaan doen

Edit: Oh en mocht je dr een echte pc van maken met RGB en een mooie tempered glass paneel dan kan ik je deze behuizing aanraden: pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood Ook een zeer stille behuizing, wel iets groter dan de behuizing die ik eerder aangaf maar even groot als de behuizing die je zelf al geselecteerd had
Wauw, wat een mooie uitgebreide reactie, meer had ik niet kunnen hopen!

De SSD zal ik gelijk aanpassen!

Het is fijn om te horen dat je dezelfde case heb als ik heb geselecteerd, nu ben ik helemaal zeker van mijn keus met deze fijne feedback.

De voeding die je aangaf is wel gelijk 30 euro duurder, maar als 400W niet genoeg is dan moet dat maar :)

Verder zal ik nu nog geen HDD toevoegen gelijk, maar wel bedankt voor de aanbeveling, ik heb dat geld nu gewoon niet, dus dat komt wel wat later erbij. Deze zal ik toch alleen voor opslag gebruiken, aangezien ik nu ook gewoon mijn games op die samsung heb staan (in dit systeem zit er ook al 1)

Verder ben ik van het simpele soort. als het niet past, dan verwijder ik iets wat ik al een tijd niet gespeeld heb. 8)7

Maar nogmaals, super bedankt voor de feedback! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
Dit is nu wat ik heb staan. Is dit bestel waardig zo?:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 296,45€ 296,45
1Cooler Master N400 KKN1€ 54,50€ 54,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 139,50€ 139,50
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,90€ 79,90
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,16€ 93,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 947,41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giedo18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-10 10:07
Oh sorry ik bedoelde met deze zin: ''Deze case heb ik ook, is lekker klein, dempt het geluid super en heeft ook een redelijk goede airflow:
Cooler Master Silencio 352 pricewatch: Cooler Master Silencio 352'' dat ik de cooler master silencio een fijne case vond, met die je nu hebt heb ik geen ervaring. Ik zou dus gaan voor de cooler master silencio niet voor de cooler master N400 die je nu hebt. De Cooler Master silencio Is ongeveer dezelfde prijs. Als je voor deze gaat moet je dus wel je moederbord aanpassen naar een MSI B350M PRO-VDH pricewatch: MSI B350M PRO-VDH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
Giedo18 schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:00:
Oh sorry ik bedoelde met deze zin: ''Deze case heb ik ook, is lekker klein, dempt het geluid super en heeft ook een redelijk goede airflow:
Cooler Master Silencio 352 pricewatch: Cooler Master Silencio 352'' dat ik de cooler master silencio een fijne case vond, met die je nu hebt heb ik geen ervaring. Ik zou dus gaan voor de cooler master silencio niet voor de cooler master N400 die je nu hebt. De Cooler Master silencio Is ongeveer dezelfde prijs. Als je voor deze gaat moet je dus wel je moederbord aanpassen naar een MSI B350M PRO-VDH pricewatch: MSI B350M PRO-VDH
Oooh dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ik zal daar nog is naar kijken dan!
Pagina: 1