Windows 10 nachtlamp functie schakelt zichzelf uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 14:47
Hoi, ik heb net de windows nachtlamp functie gevonden om de hoeveelheid blauw licht te verminderen. Helaas gaat dit uit op het moment dat er een spel in full screen wordt gestart.
Ik kon op internet niks vinden om het wel te laten werken in full screen, wel dat eht zou werken bij borderless windowed maar daar zitten weer andere nadelen aan.
f.lux is ook geen optie omdat dit microstutter veroorzaakt.
Weten jullie of het mogelijk is dat deze functie aan blijft bij het spelen in full screen?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Lijkt me een gevalletje "by design". Overigens ken ik geen speciale nadelen bij borderless fullscreen, behalve misschien het per ongeluk oproepen van het startmenu met de Windows toets (heb zelf gelukkig een WinLock op mijn toetsenbord). Allicht dat er andere 3rd party software is die hetzelfde doet als f.lux die wel werkt in fullscreen.

Overigens zou ik geen competitieve games spelen met een dergelijk filter aan, daardoor wordt het toch wel een stuk donkerder hier en daar.

I reject your reality and substitute my own

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gamen voor het slapen geef sowieso te veel hersenactiviteit. Ga gewoon op dat tijdstip een boek lezen.
En voor de winterdag: zorg dat er een lamp aan staat of zet je scherm helderheid lager.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:01
Cpt.Chaos schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:01:
Hoi, ik heb net de windows nachtlamp functie gevonden om de hoeveelheid blauw licht te verminderen. Helaas gaat dit uit op het moment dat er een spel in full screen wordt gestart.
Ik kon op internet niks vinden om het wel te laten werken in full screen, wel dat eht zou werken bij borderless windowed maar daar zitten weer andere nadelen aan.
f.lux is ook geen optie omdat dit microstutter veroorzaakt.
Weten jullie of het mogelijk is dat deze functie aan blijft bij het spelen in full screen?
Kan je niet je monitor warmere kleuren geven, (kelvin)

In games wil je toch alles wel zien, de nachtlamp functie gaat aan de kleuren wat veranderen, dat wil je ingame niet.

zet een zonnebril op haha, of plak van dat geblindeerde autoruiten folie erop< (kweet niet of dat bij led ofzo schade kan geven.

[ Voor 71% gewijzigd door Mel33 op 13-09-2017 19:04 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd