Tijdens mijn verlof zou ik zelf een kast willen bouwen uit hout. Nu was men vraag wat het beste is: mobo recht (tower model) of mobo plat (desktop model)? Wat is het beste voor de airflow? Zelf dacht ik een desktop met vooraan over de hele breedte coolers onder de HDD en CD-Roms, en achterin over de hele breedte coolers boven de PCI- AGP-kaarten. Over de afmetingen maak ik me niet zoveel zorgen. Het mag breed, hoog en diep zijn. Wat denken jullie dat het beste is voor de airflow, opbouw en handigheid voor het bouwen en later openen van de kast?
Gebruik geen hout,dat wordt oud en gaat langzaam kapot.
Als het vocht opneemt dan kun je ook wel een probleem krijgen.
Hmmz wij hebben thuis kasten van 100 jaar oud en die zien er nog goed uit. Vocht kan op mijn kamer ook al geen probleem zijnOp maandag 09 juli 2001 11:42 schreef HENNEP het volgende:
Gebruik geen hout,dat wordt oud en gaat langzaam kapot.
Verwijderd
Je kan gerust MDF gebruiken.
Die gozer die die zelfbouw serverkast had gemaakt had dat ook gebruikt.
Die gozer die die zelfbouw serverkast had gemaakt had dat ook gebruikt.
of bedoel je mij ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Verwijderd
Levert hout geen problemen met met vocht/hitte?Op maandag 09 juli 2001 16:39 schreef cosmoOo het volgende:
of bedoel je mij ?
[afbeelding]
[afbeelding]
vocht heb ik geen last van. waarom zou je last van vocht hebben ? ik heb ook gewoon houten planken in mijn kamer en dat geeft ook geen problemen.
als je gewoon een blowhole maakt oid heb je geen last van warmte. hout geleid natuurlijk wel minder warmte als metaal maar lijkt me geen probleem.
als je gewoon een blowhole maakt oid heb je geen last van warmte. hout geleid natuurlijk wel minder warmte als metaal maar lijkt me geen probleem.
Verwijderd
K bedankt voor de info.Op maandag 09 juli 2001 16:45 schreef cosmoOo het volgende:
vocht heb ik geen last van. waarom zou je last van vocht hebben ? ik heb ook gewoon houten planken in mijn kamer en dat geeft ook geen problemen.
Ik dacht zelf dat het hout zou kromtrekken/uitzetten maar die angst is dus niet gerechtvaardigd.
ik ben momenteel bezig met een kast van metaal maar die houten kast heb ik een jaar of wat gebruikt en nooit problemen mee gehad.
Verwijderd
Heb je de MDF ook nooit gelakt ofzo?Op maandag 09 juli 2001 16:51 schreef cosmoOo het volgende:
ik ben momenteel bezig met een kast van metaal maar die houten kast heb ik een jaar of wat gebruikt en nooit problemen mee gehad.
sig test
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
was ik wel van plan maar is er nooit van gekomen.Heb je de MDF ook nooit gelakt ofzo?
Je moet wel opletten met je harde schijven... het hout kan de warmte daarvan niet afvoeren en dan willen hdd's nog welles gaan flippen... deze ervaring had ik met zo'n plastic removable hdd bracket... maar lijkt me niet echt anders dan met hout... goed ventileren dan dus bij die schijven
Verwijderd
gebruik UBB code -> lees FAQOp maandag 09 juli 2001 17:09 schreef -hfl-xenon het volgende:
sig test
Mijn case,
the CUBE
of what ever (weet nog geen goede naam.
is van 8 mm MDF. Dit is iets te licht voor de bodem plaat want die zaakt iets door. Niet echt ernstig ofzo. Voor de rest heb ik totaal geen last van vocht en ik kan je vertellen dat er aardig wat water is ingevallen
(lekje)
Ik heb het ook geverft, dat valt vies tegen. Je moet echt goed schuuren en zeker even een grondlaag aanbrengen.
maar hier wat plaatjes.

maten zijn
BxLxH 550x600x550 (mm)
weegt 30-40 kile schat ik
the CUBE
is van 8 mm MDF. Dit is iets te licht voor de bodem plaat want die zaakt iets door. Niet echt ernstig ofzo. Voor de rest heb ik totaal geen last van vocht en ik kan je vertellen dat er aardig wat water is ingevallen
Ik heb het ook geverft, dat valt vies tegen. Je moet echt goed schuuren en zeker even een grondlaag aanbrengen.
maar hier wat plaatjes.

maten zijn
BxLxH 550x600x550 (mm)
weegt 30-40 kile schat ik
Maar wat zou ik dan kiezen: een desktopmodel of torenmodel? Ik weet dat hout niet geleid dus hoe maak ik de airflow het beste in dit soort kasten? Zie eerste post wat ik van plan ben.
Tja desktop kan je veel beter een snelle flow plaatsen door zijn geringe afmeting. Maar een tower heeft meer lucht inhoud wat ook weer zorgt voor een goede koeling. Nu is het zo dat een desktop met de koelers die jij wil beter koelt.
Net wat je wil. Je kan ook een of ander wild design maken. cubus, trechter, piramide enz
Net wat je wil. Je kan ook een of ander wild design maken. cubus, trechter, piramide enz
Weet misschien nog iemand waar ik een lay-out van men A7V kan halen met alle afmetingen op? De afmetingen van een standaard ATX kast zou ook handig zijn. Ik kan het niet vinden op de site van Asus zelf. Kan ik al beginnen rekenen hoe groot het boeltje moet worden.
Pagina: 1