Ziggo blokkeert uitgaande mail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel34
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 16:40
In vorige topic ook geplaatst, maar dit schijnt iets anders te zijn.
7-9 kreeg ik mail van ziggo dat mijn mailaccount geblokkeerd was omdat het gehackt zou zijn.....procedure gevolgd (wachtwoorden gewijzigd) en dan zou binnen uur de blokkade eraf zijn. Inmiddels zijn we zondag 11.35u en nog steeds geblokkeerd. Helpdesk wederom gebeld, volgens hun geen probleem met hun mailserver, maar ligt het probleem bij mij....want 8 minuten nadat ik op mijn mailaccount wachtwoord heb veranderd is het weer gehackt. Hm, iksnapperniksvan.
Omdat ik hier geen foto's kan uploaden....ik krijg als ik mail wil versturen de melding van Ziggo dat:

De reactie van de server was: Beveiligings alarm! account is geblokkeerd voor uitgaande e-mail

PS: ik werk op McBook pro, McOS Sierra, via Apple mail en heb meer verstand van racefietsen dan IT

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Zou een reset van de router helpen? Of even helemaal van de kabel af? Mss zie hun systeem dat je weer vers aanlogt.. en dat mochten er ergens nog iets in jouw systeem zou blijven hangen nu schoon is.....
Of kun je een schone firmware terugzetten mocht er ook een modem hack zijn?
Neem daarna een systeem dat nog niet bij jouw op het net geweest is... effe lenen.

Dus kijk je Macbook ook na ... als blijkt da je met dat andere systeem geen problemen meer krijgt...
Niet eerder aan het net dan dat je zeker weet dat ie niet ook gehackt is (simpel via een keylogger al)

[ Voor 39% gewijzigd door route99 op 10-09-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:40
Stonden er nog een bundel mailtjes te wachten tot die verzonden zouden worden toen je het wachtwoord wijzigde? Dan zou het kunnen dat het gelijk weer getriggerd is.

Wijzig je wachtwoord anders ook eens gebruik makend van een ander device (telefoon op 3g/4g bijv.).

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 10-09-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:35

flessuh

Set sail for fail!

Mijn ouders hadden dit dus ook, Dit bleek aan een tablet te liggen. We zijn er nog altijd niet achter of daar nou malafide software op staat of dat het gewoon een storing is, maar zolang we die geen toegang geven tot de mail blijft het goed.
Tablet is een Samsung Tab S.

Dus ik zou zeggen check mobiele apparaten ook zeker, en log eens in op je webmail en kijk daar de mailboxen door of er nog te verzenden mail staat etc.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Abel34 schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:56:
...ik werk op McBook pro, McOS Sierra...
Ook op osx komen virussen voor; alleen je wachtwoord resetten lost dat niet op

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 20:56

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Gezien ook je vorige topic lijkt het er gewoon op dat er nog ergens een mailserver tussen zit waarop het wachtwoord ook nog veranderd moet worden.

Je geeft zelf meermaals aan hier niet in thuis te zijn en datzelfde blijkt ook uit je reacties (nee, niet erg, je zei het zelf eerder ook al: "al doende leert men" :)). Het lijkt me alleen wel verstandig om die professional in te schakelen die het voor je ingericht heeft, zodat het hele uitgaande mailtraject een keer van A tot Z wordt bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Maak eens een tracert log... kijk hoe je verbindingen tot stand komt.
Vergelijk dat met iemand anders in de buurt bij dezelfde provider... dat zou exact hetzelfde resultaat moeten hebben,...
Niet hetzelfde.. dan heb je mogelijk te maken met een "man in the middle.." en dat verklaart heel veel....
Keyloggers zij wrs ook simpel geplaatst, idem als een modem hack...dus werk aan de winkel om dat uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ik heb dit ook gehad nadat ik zelf, voor een vereniging, 400 leden ineens had gemaild. Ik was niet gehackt, maar de algoritmes bij Ziggo zijn heel simpel. Veel mail ineens=Spam=Gehacked=Blokkade. Die aanname is nogal kort door de bocht natuurlijk, maar die discussie hebben we al eens elders op dit forum gehad. Er staat ook nergens gedocumenteerd voor de klanten hoeveel mail ze ineens, of per dag wel mogen versturen.

Het vervelende is dat je een standaard mail krijgt dat "je account is gehacked", ook al heb je het zelf getriggerd, en dat je niets kan doen, behalve passwords aanpassen en afwachten. Bij mij heeft het ook 2 dagen geduurd voor de blokkade eraf was, ipv het beloofde uur, want het viel in het pinksterweeekend. Ik heb daaruit geconcludeerd dat er nog wel een handmatige approval plaats moet vinden, nadat je je passwords hebt gewijzigd.

Het feit dat je "gehacked" zou zijn, is dus niet persé zo, maar bulk mail versturen levert je prompt een ban op. Is het bij jou misschien ook zoiets?

• Abel34
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 16:40
Okeee, stand van zaken:
Modem en router gereset...en ook van kabel gehad
Macbook vrij van virussen
(Stuur alleen mail via laptop)
Stuur geen bulkmail
Map uitgaande mail gedelete
Via ander device mail verstuurd....werkt ook niet. Zelfde melding

Hoe plaats ik een tracer log?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Doe maar niet; schiet je niks mee op.

Je moet alle apparaten in je netwerk controleren.
Je leeft kennelijk in de veronderstelling dat - omdat je alleen van je laptop mailt - het probleem ook op die laptop gezocht moet worden. Maar het kan net zo goed een printer zijn, die elke minuut mailt dat 't papier op is. Of een camera die gehackt is. Of je buurjongetje die inbreekt op je wifi

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1