Als ik probeer in te loggen op mijn Windows 10 PC. Dat ging dat tot voor kort automatisch. Nu wordt wachtwoord of pincode gevraagd. Die had ik gelukkig genoteerd,ik weet zeker dat ik de juiste gebruik. Na acceptatie van pincode en/of wachtwoord gaat de pc verder met opstarten, maar als het bureaublad verschijnt krijg ik de mededeling: "er kan niet worden aangemeld bij uw account". Geadviseerd wordt om af te melden en opnieuw in te loggen, of het wachtwoord te wijzigen. Allebei de oplossingen werken niet, ik kan alleen als gast de pc gebruiken. Als ik met hetzelfde Windowsaccount inlog op een andere pc lukt het wel met het mij bekende wachtwoord/pincode. Het lijkt dus aan deze pc te liggen. Ik heb al ingelogd als administrator in veilige modus, maar zie geen "vreemde" gebruikers. Als ik (als gast) kijk bij c:\gebruikers zie ik mijn naam maar de onderliggende map is leeg. Hoort dat? Ik heb onlangs een USB stick van een kennis gebruikt om software te plaatsen, deze bleek leeg te zijn (?). Ik ben bang voor een virus. Herkent iemand deze situatie?
https://ugetfix.com/ask/h...account-error-on-windows/
Schijnt blijkbaar vaker voor te komen.
Schijnt blijkbaar vaker voor te komen.
[ Voor 20% gewijzigd door spookz0r op 10-09-2017 16:23 ]
Eh....heb je een netwerk (met domeincontroller)? Aangezien je op verschillende pc's met dezelfde user/wachtwoord combinatie probeert aan te loggen? Het aanloggen met PIN is overigens PC gebonden. Dus dan heb je zelf op beide pc's dezelfde PIN ingesteldAnoniem: 969055 schreef op Sunday 10 September 2017 @ 16:18:
Als ik probeer in te loggen op mijn Windows 10 PC. Dat ging dat tot voor kort automatisch. Nu wordt wachtwoord of pincode gevraagd. Die had ik gelukkig genoteerd,ik weet zeker dat ik de juiste gebruik. Na acceptatie van pincode en/of wachtwoord gaat de pc verder met opstarten, maar als het bureaublad verschijnt krijg ik de mededeling: "er kan niet worden aangemeld bij uw account". Geadviseerd wordt om af te melden en opnieuw in te loggen, of het wachtwoord te wijzigen. Allebei de oplossingen werken niet, ik kan alleen als gast de pc gebruiken. Als ik met hetzelfde Windowsaccount inlog op een andere pc lukt het wel met het mij bekende wachtwoord/pincode. Het lijkt dus aan deze pc te liggen. Ik heb al ingelogd als administrator in veilige modus, maar zie geen "vreemde" gebruikers. Als ik (als gast) kijk bij c:\gebruikers zie ik mijn naam maar de onderliggende map is leeg. Hoort dat? Ik heb onlangs een USB stick van een kennis gebruikt om software te plaatsen, deze bleek leeg te zijn (?). Ik ben bang voor een virus. Herkent iemand deze situatie?
Nee geen netwerk. Ik heb op een laptop een extra gebruikersaccount aangemaakt met de gegevens van het Windowsaccount dat geweigerd wordt op de PC. Op de laptop kan ik dan wel gewoon inloggen. Vandaar mijn gedachte dat het niet aan gebruikersnaam/wachtoord/pincode ligt, maar aan de PC waar ik op probeer in te loggen...
Neen, hij meld zich aan met een Microsoft account. Windows 10 Home kan je niet in een domein zetten.JackSparrow schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:34:
[...]
Eh....heb je een netwerk (met domeincontroller)? Aangezien je op verschillende pc's met dezelfde user/wachtwoord combinatie probeert aan te loggen? Het aanloggen met PIN is overigens PC gebonden. Dus dan heb je zelf op beide pc's dezelfde PIN ingesteld(die worden namelijk niet in je AD opgeslagen).
Wat ik zelf zou proberen is om even terug om te schakelen naar een lokaal account en het microsoft account daarna terug toe te voegen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Oke..duidelijk! De combi gebruikersnaam en wachtwoord zou dan moeten werken. Heb je Twee-traps verificatie aanstaan?Anoniem: 969055 schreef op Sunday 10 September 2017 @ 18:41:
Nee geen netwerk. Ik heb op een laptop een extra gebruikersaccount aangemaakt met de gegevens van het Windowsaccount dat geweigerd wordt op de PC. Op de laptop kan ik dan wel gewoon inloggen. Vandaar mijn gedachte dat het niet aan gebruikersnaam/wachtoord/pincode ligt, maar aan de PC waar ik op probeer in te loggen...
even gecontroleerd: nee. Nog wat informatie: er is maar 1 gebruikers account op de pc, dus dat is tevens de administrator. Inloggen lukt niet met een lokaal account (alleen pincode invoeren) en ook niet met het Microsoft account (emailadres en wachtwoord invoeren). Windows accepteert de inlogcodes wel, gaat vervolgens aan de slag ("windows voorbereiden") maar geeft na korte tijd het bureaublad weer met de opmerking "er kan niet worden aangemeld bij uw account". Ik heb al geprobeerd m Systeemherstel te doen, er zijn 2 hersteldata te selecteren maar bij beiden krijg ik de foutmelding dat er geen systeemherstel te maken valt door een registerfout. Als ik naar "gebruikers" ga in Configuratiescherm en het account wil verwijderen krijg ik de waarschuwing dat alle bestanden behorend bij dit account verwijderd zullen worden. Dat wil ik natuurlijk niet...Overigens kan ik wel via Verkenner->Deze PC->C-schijf->.. alle documenten, foto's etc zien en openen.
[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 969055 op 10-09-2017 22:00 ]
Spookz0r ik heb alle 5 de mogelijkheden uitgevoerd maar helaas geen resultaat. Blokker_1999 ik heb jouw advies gevolgd. Een nieuw tijdelijk account aangemaakt op de pc, deze administrator gemaakt, het probleemaccount verwijderd en opnieuw toegevoegd en het tijdelijke account weer verwijderd. Ik kan nu weer normaal inloggen. Moest wel alle documenten terugzetten (had een redelijk recente backup) en daarbij is helaas wat verloren gegaan. Oorzaak blijft onbekend, maar kan wel weer werken op de pc. Bedankt voor het meedenken.
Je kan een bestaand account downgraden zodat deze terug een offline account is. Dan had je dus geen data verlies gehad en vermoedelijk ook het probleem opgelost.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Het probleem wat zich hier voordoet heeft te maken met je gebruikersprofiel dat is beschadigd/corrupt geraakt.
De melding die je ontvangt is: Er kan niet worden ingelogd bij uw account. etc..
De oplossing is redelijk simpel: MAAR LET OP DAT JE EXACT DOET WAT ER STAAT! VERKEERDE WIJZIGINGEN MAKEN IN HET REGISTER KAN ERNSTIGE GEVOLGEN HEBBEN!
open REGEDIT door de WindowsKey + R in te drukken, in het venster dat opent voer je in REGEDIT en druk je op ENTER, navigeer naar de volgende sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\ProfileList
Zoek naar een sleutel (lijkt op een map) met op het einde .BAK (S-1-5-21-xxxxxxx-xxxxxxx-xxxxxx-xxxx.BAK), selecteer de sleutel en controleer in het rechter gedeelte of het gaat om het juiste account.
Klik met rechts op de sleutel en kies voor: Naam Wijzigen, verwijder van de naam .BAK en druk op ENTER
Vervolgens ga je een aantal sleutels omhoog in de linkerkolom en selecteer je de sleutel: S-1-5-18, aan de rechterkant in het detailgedeelte zoek je naar een sleutel genaamd RefCount, de waarde daarvan zal op 1 staan. Die ga je wijzigen naar 0 door rechts te klikken op de sleutel, kies voor aanpassen en wijzig de 1 naar een 0 en druk op enter. Vervolgens herstart je de computer en klaar is kees.
Onderstaand een link naar een YT filmpje voor het eerste gedeelte van deze oplossing.
YouTube: [FIXED] We can't sign into your account. Windows 10 Temporary Profil...
De melding die je ontvangt is: Er kan niet worden ingelogd bij uw account. etc..
De oplossing is redelijk simpel: MAAR LET OP DAT JE EXACT DOET WAT ER STAAT! VERKEERDE WIJZIGINGEN MAKEN IN HET REGISTER KAN ERNSTIGE GEVOLGEN HEBBEN!
open REGEDIT door de WindowsKey + R in te drukken, in het venster dat opent voer je in REGEDIT en druk je op ENTER, navigeer naar de volgende sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\ProfileList
Zoek naar een sleutel (lijkt op een map) met op het einde .BAK (S-1-5-21-xxxxxxx-xxxxxxx-xxxxxx-xxxx.BAK), selecteer de sleutel en controleer in het rechter gedeelte of het gaat om het juiste account.
Klik met rechts op de sleutel en kies voor: Naam Wijzigen, verwijder van de naam .BAK en druk op ENTER
Vervolgens ga je een aantal sleutels omhoog in de linkerkolom en selecteer je de sleutel: S-1-5-18, aan de rechterkant in het detailgedeelte zoek je naar een sleutel genaamd RefCount, de waarde daarvan zal op 1 staan. Die ga je wijzigen naar 0 door rechts te klikken op de sleutel, kies voor aanpassen en wijzig de 1 naar een 0 en druk op enter. Vervolgens herstart je de computer en klaar is kees.
Onderstaand een link naar een YT filmpje voor het eerste gedeelte van deze oplossing.
YouTube: [FIXED] We can't sign into your account. Windows 10 Temporary Profil...
Thx voor je aanvulling, maar ik vemoed dat dit na anderhalf jaar niet echt meer speelt...
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Pagina: 1