Win7 kan bepaalde bestanden niet meer naar NAS kopieeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
De situatie is als volgt - mijn pc draait onder Windows 7 Home Premium 64-bit. Mijn NAS is een QNAP TS-451 met 4x 4TB - 2 schijven staan in RAID-1 en de twee andere schijven staan gewoon los. 1 daarvan wordt gebruikt op alle familie filmpjes etc. op te slaan.

Nu heb ik twee filmpjes op twee verschillende locaties op mijn PC staan en die wil ik naar de share op de TS-451 copyen via Windows Explorer. Beide bestanden zijn circa 4 GB groot. De eerste gaat zonder problemen. De andere file geeft constant deze error:

0x80070032: The request is not supported. Deze error komt NA dat het bestand gekopieeerd is. Probeer ik dan maar de "Try again" optie, dan krijg ik de melding " Can't read from source file or disk" .

Maar het bron bestand en disk zijn er wel degelijk en zijn prima in orde?

Ik heb het bestand naar dezelfde HD in mijn PC gezet als het bestand dat hij WEL kan kopieeren.. maar nee, dat hielp niet. Bitdefender maar uitgezet maar dat hielp ook niet. Windows 7 Update gedaan (waren enkel een paar optionele updates) .. ook niets. De TS-451 herstart. Ook niet. TS-451 firmware update. Nee, ook niet.

Met attrib de flags vergelegen tussen de beide bestanden en aan elkaar gelijk gezet. Ook niet. Permissies en owenship nagekeken en opnieuw toegewezen, ook niet.

Kopieeer ik dat bestand nu naar mijn Windows 8.1 x64 laptop... dan kan ik hem WEL gewoon naar de NAS kopieeren.

Het moet dus iets met mijn Windows 7 PC te doen hebben maar ik kom er maar niet uit wat het kan zijn?

Iemand enig idee?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kopieer je via een drive-mapping of direct via UNC? Heb je op de QNap ook "client software" voor de PC; Synology noemt dat spul DS File. Werkt het daar misschien wel mee?

Neem aan dat je via SMB je share wil aanspreken; ik zou eens op Technet zoeken of er niet een recente update in Windows 7 omdat er "iets" met SMB kan zijn veranderd na WannaCry.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik neem aan dat het bestand in kwestie wel gewoon opent? Dat het dus niet corrupt is of geplaagd wordt door bad sectors. Wat je dan zou kunnen proberen is om 't bestand eerst naar een fat32 volume te kopieren en dan van het fat32 volume naar je nas. Dan zijn de meeste file attributen wel weg

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:17:
Kopieer je via een drive-mapping of direct via UNC? Heb je op de QNap ook "client software" voor de PC; Synology noemt dat spul DS File. Werkt het daar misschien wel mee?

Neem aan dat je via SMB je share wil aanspreken; ik zou eens op Technet zoeken of er niet een recente update in Windows 7 omdat er "iets" met SMB kan zijn veranderd na WannaCry.
Gewoon via een drive mapping. Ik zal het nog eens via de UNC direct proberen. Als niets werkt dan upload ik ze wel via de web interface maar dat is niet echt de bedoeling. Ik zal ook eens kijken naar QNAP client software, het enige wat ik geinstalleerd heb is de Netbak backup software.

Het is inderdaad een vrij recent probleem - voorheen werkte alles prima dus het zou best daar eens mee te maken kunnen hebben. Had ik niet aan gedacht, ik zat het meer te zoeken in mijn recente overstap van ESET NOD32 naar BitDefender.
Brahiewahiewa schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:20:
Ik neem aan dat het bestand in kwestie wel gewoon opent? Dat het dus niet corrupt is of geplaagd wordt door bad sectors. Wat je dan zou kunnen proberen is om 't bestand eerst naar een fat32 volume te kopieren en dan van het fat32 volume naar je nas. Dan zijn de meeste file attributen wel weg
Jawel, de filmpjes werken prima. Ook alles er door heen skip en ook als ik hem helemaal tot het eind laat afspelen. De bestanden zijn dus niet corrupt.

Kleine update van mijn originele post.

Toen ik zei dat het via mijn laptop WEL werkte, had ik 1 van de filmpjes op een USB stick gezet en deze vanaf de USB stick via mijn laptop op de NAS gekopieerd. Dat werkte.

Dus toen kopieerde ik beide fimpjes van mijn Windows 7 PC via een share op de laptop naar de laptop, en dan via de laptop naar de NAS..... en dat werkt dus ook niet! Maar daar kwam ik pas achter nadat ik mijn TS gezet had. :P

UPDATE: Via UNC werkt het ook niet (zelfde error). SMB 2.1 naar SMB 3.0 veranderen in de QNAP NAS configuratie maakt ook geen verschil. Uploaden via de web interface gaat inderdaad wel gewoon goed.

[ Voor 4% gewijzigd door tazzman op 11-09-2017 09:18 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Brahiewahiewa schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:20:
Wat je dan zou kunnen proberen is om 't bestand eerst naar een fat32 volume te kopieren en dan van het fat32 volume naar je nas.
tazzman schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:09:
Beide bestanden zijn circa 4 GB groot.
Dat gaat qua filesize waarschijnlijk (net) niet lukken. 4GB max bij FAT32.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

tazzman schreef op maandag 11 september 2017 @ 00:57:
[...]
...Het is inderdaad een vrij recent probleem - voorheen werkte alles prima dus het zou best daar eens mee te maken kunnen hebben. Had ik niet aan gedacht, ik zat het meer te zoeken in mijn recente overstap van ESET NOD32 naar BitDefender...
Sommige virus scanners doen inderdaad een extra filestream koppelen aan de gescande bestanden. Dat werkt alleen op ntfs. Met https://docs.microsoft.co...ternals/downloads/streams kun je de extra stream bekijken, verwijderen of toevoegen

@?: je hebt gelijk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1