Toon posts:

Matrox G400max+vastlopen&piep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een spel speel (bijv. UT/NFS4), loopt hij naar een tijdje ineens vast en blijft hij heel hoog piepen, alleen kan ik hem dan nog maar resetten. Heeft dit te maken met overbelasting, of iets anders?

Thanx
Patrick

Antwoorden liefst via ICQ of hier natuurlijk.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:40

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Het kan idd overbelasting zijn, post ff wat voor mobo je hebt zou ik zeggen. Het kan ook zijn dat je AGP Bus te snel loopt. Als je een FSB van 100 of hoger hebt, zorg dan dat je AGP divider wel op 2/3 staat. Soms gebeurt dit niet automatisch, dus dan moet je misschien ff een instelling in je BIOS veranderen of een jumpertje omgooien.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Abit BE6 moederbord+celeron366@458, op 5.5x83, heb de fsb niet op 2/3 gezet, want dan is ie nog lager dan dat hij standaard is. Of wordt ie daar soms niet langzamer van, want dat dacht ik.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Dat gepiep komt uit je pc-speaker?

Dan is waarschijnlijk je cpu te heet geworden, dan gaat er een alarm.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Heb je onlangs nieuwe drivers over een stel oude heengezet..

Ik heb zelf nl. ook veel stabiliteits problemen gehad met DirectX en de Matrox G400. Onlangs een heel clean install gedaan.. Gelijk de goede drivers geinstalleerd (Was dezelfde als ik daarvoor gebruikte). En jawel hoor.. Rock solid.. Alleen een rare crash gehad op 2D.. Maar kan nu eindelijk fantsoenlijk spelletjes spelen.

Alleen jammer dat DirectX en/of drivers in Windows 2000 nog bagger zijn....

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik denk dat je CPU of je Matrox te heet wordt. Dit probleem heb ik met mijn GeForce gehad. Ik heb toen gewoon een coolertjes erbij geplaatst, zodat de 3d kaart lekker koel blijft. Meer coolers (ook een slotcooler) kan nooit kwaad.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
sorry voor mijn taalfout ;)
Kan moet kunnen zijn..........
bij deze :)

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
He vlinder,

welke drivers gebruik jij?
Ik heb nl. de 5.50 beta geprobeert en die zuigt. De versie daarvoor (5.41) zuigt ook, UT draaide een stuk langzamer. Daarom hou ik het nog steeds bij de 5.30 drivers. Ik heb verder totaal geen videokaart-verwante crashes meer gehad.

ps ik gebruik dx7 op een k6-2 450@450
@450??? JA NOG STEEDS !!!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat gepiep komt uit mijn boxen (via soundcard dus).

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Heb je dat toevallig bij Half-Life ??

Ik heb hetzelfde als ik m'n CPU te hoog zet. Ik denk dat het inderdaad met een te hoge AGP snelheid te maken heeft.

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1