Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Veilig internet in buitenland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In de toekomst ga ik met regelmaat naar het buitenland voor mijn werk.
Uit veiligheidsoverwegingen gebruik ik nooit een publieke WiFi in hotel of stadscentrum.
Maar om mijn gsm data abonnement een beetje te sparen zoek ik nu toch een oplossing.

Ik heb steeds een Windows laptop bij en een IPhone SE. Thuis heb ik een Mikrotik Rb2011, zonder fixed ip maar wel met werkende vpn via de quick setup (niet veilig genoeg??).

Klopt het dat ik best op de laptop een vpn maak naar huis, over de WiFi van het hotel?
Hetzelfde met mijn iPhone?

Alle reacties

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ken het apparaat verder niet, maar volgens mij heeft deze alleen een client functie.
Heb je zelf al een vpn ergens lopen, of thuis een server staan?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 16:17
fm77 schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:34:
Ik ken het apparaat verder niet, maar volgens mij heeft deze alleen een client functie.
Dat blijkt. MikroTik RouterOS kan gewoon fungeren als VPN server (IPsec, OpenVPN, PPTP).

Enige nadeel van OpenVPN is dat het enkel in TCP-mode werkt, maar zo'n hele grote ramp is dat nu ook weer niet. Met andere woorden: OpenVPN server in elkaar klikken, OpenVPN clients op de devices en klaar.

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Thx. Ik zoek de openvpn voor mikrotik even op.

Verwijderd

Maar wat zie jij al "veilig"? Is PPTP veilig? Is SSTp veilig? En OpenVPN etc?

Vergeet niet: ALLES, maar dan ook ALLES is te kraken. Dus ook PPTP (is al volgens mij gekraakt) en OpenVPN ook.

Het is de vraag in "hoeveel moeite" gaat het kosten om dat te verwezenlijken? Als jij in het hotel zit, zelfs met PPTP, en er zit een scriptkiddie in de de lounge (of gewoon op zijn kamer) en die kijkt alles wat er aan data voorbij komt... En hij ziet 95% traffic open en niet secured, en 5% is encrypted (jouw VPN sessie).

Één keer raden waar de scriptkiddie voor gaat......

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
Als het voor je werk is, kan het bedrijf dan niet een goede oplossing bieden? Anders lijkt VPN naar huis idd de beste optie.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:46:
...Één keer raden waar de scriptkiddie voor gaat......
Voor de vpn-data natuurlijk. 't Kraken van unencrypted data is geen uitdaging

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

ha..ha.... je kan gelijk hebben..... :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2017 12:26 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Huur een $3 VPS, zet een SSH-tunnel op, tunnel al je traffic over dat ding.

Wil je iets meer functionaliteit, kost het je 5 tot 10 dollar; heb je een NL-IP (soms handig), installeer je een reverse proxy (5-minuten tutorials voor te vinden), fail2ban (dat anderen niet zomaar kunnen inbreken) etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je vooral wilt voorkomen dat iemand een man in the middle kan uitvoeren is een VPN naar huis een prima oplossing. En altijd handig als je eventueel ook bij je NAS wil komen etc. Verder is inderdaad alles te kraken maar de juwelier is ook anders beveiligt dan de supermarkt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1