Van origine ben ik meer een foto dan een videograaf. maar tijdens mijn snorkel en duikvakanties heb ik veel video opnames gemaakt waarmee ik aan de slag wil. Tevens heb ik flink wat AVI SD videofiles die ik in het verleden heb gemaakt van mijn gezin die ik wil gaan bewerken. Mijn persoonlijke video standaard is het MKV container formaat. dat inmiddels een defacto standaard is... dacht ik. Ik heb een flink aantal video editing programma's geprobeerd waaronder GoPro studio, Première pro en Hitfilm, geen van deze producten, zelfs Adobe Première Pro lust geen MKV wat me erg verbaast. Als oplossing zag ik om alle te bewerken videofiles om te zetten naar MP4, wat deze producten wel slikken, en hier start het probleem. Er lijkt geen fatsoenlijk product te zijn die (unattended) een MKV container uitpakt en in MP4 container stopt. Wat uiteindelijk lukte, maar wel erg bewerkelijk is MKV2MPG , wat eigenlijk een schil is rond MKVtoolnix en MP4BOX, maar al jaren niet meer wordt onderhouden. het programma crasht regelmatig en neemt de AUDIO stream soms niet mee omdat deze niet in een MP4 container past (AAC) . Ik wordt hier een beetje moedeloos van, Volgens mij is de behoefte groot om makkelijk zonder kwaliteitsverlies MKV te remuxen naar MP4. het anmdere probleem zijn mijn vele AVI video files, gemaakt met een DV camcorder. Die krijg ik zelfs ook niet omgesmurft naar MKV.
Vraag is hoe MKV en DV-AVI bestanden te converteren naar een formaat dat video editing programma's ondersteunen,
Hopelijk heeft iemand hier de sublieme oplossing?
Vraag is hoe MKV en DV-AVI bestanden te converteren naar een formaat dat video editing programma's ondersteunen,
Hopelijk heeft iemand hier de sublieme oplossing?