Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mijn huidige processor is een AMD A10 6800K. De videochip is uitgeschakeld en daarvoor in de plaats en losse videokaart.

De videokaart wordt binnenkort vervangen voor een die een UHD resolutie makkelijk kan doorgeven. De huidge videokaart kan dit helaas niet.

De vraag is dan of de processor ook nog een upgrade nodig heeft of dat de huidige ook nog volstaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 10:42
De vraag natuurlijk is, gaat het om games die je op UHD wilt afspelen? Of is het gewoon film/ of photoshop?

En natuurlijk, welke videokaart gaat erin komen.

Ik zie dat je een CPU hebt uit het jaar 2013, met een FM2 socket. Kan dus zo zijn dat je CPU een bottleneck gaat worden als je videokaart enorm goed is. Dus graag wat meer informatie over je computer systeem. :) En wat je er mee wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat van de CPU wil ik zo graag willen weten.
Games speel ik niet. Wel maak ik gebruik van Zwift, trainingssoftware, welke wel gebaat is bij een goede videokaart.
Verder gewoon office gebruik en af en toe een film.

Een cpu upgrade staat gepland, maar nog niet binnen een paar maanden en de nieuwe gaat een Ryzen cpu worden. Waarschijnlijk de Ryzen 5 1600.

Tot die tijd wil ik graag weten of het haalbaar is om alvast een nieuwe videokaart te halen plus een 4K monitor.

Over de nieuwe videokaart ben ik nog aan het uitpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:13

br00ky

Moderator Harde Waren