Mijn vraag
Hoe kan ik mijn modem/router combi en 2 routers probleem gebruiken, waarbij de routers als access point dienen, en ik ook media kan streamen naar mijn netwerkspeler?
Nadat ik enkele weken te maken had met internet dat regelmatig uitviel vanuit mijn modem/router combi, heeft ZeelandNet deze vervangen. Op aanraden van de monteur heb ik DHCP uitgeschakeld op mijn routers die tevens als wifi access point dienen. Sindsdien geen problemen heer.
Helaas kan ik nu ook niet bestanden van mijn PC streamen naar mijn Xbox One (met de VLC app) of FLAC-muziekbestanden naar mijn netwerkspeler.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik lees diverse zaken over het instellen van IP-adressen, subnets en gateways op mijn routers/access points, en dat dan DHCP weer aan kan... maar ik durf er niet aan te prutsen!
EDIT:
Hoe kan ik mijn modem/router combi en 2 routers probleem gebruiken, waarbij de routers als access point dienen, en ik ook media kan streamen naar mijn netwerkspeler?
Nadat ik enkele weken te maken had met internet dat regelmatig uitviel vanuit mijn modem/router combi, heeft ZeelandNet deze vervangen. Op aanraden van de monteur heb ik DHCP uitgeschakeld op mijn routers die tevens als wifi access point dienen. Sindsdien geen problemen heer.
Helaas kan ik nu ook niet bestanden van mijn PC streamen naar mijn Xbox One (met de VLC app) of FLAC-muziekbestanden naar mijn netwerkspeler.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Modem/router = Technicolor (Cisco) EPC3940AD (geplaatst door mijn provider ZeelandNet)
- Routers/access points = D-Link DIR 657
- Desktop met Windows 10
- Xbox One met VLC app
- Yamaha CD-NT670D om FLAC bestanden te streamen vanaf PC
Ik lees diverse zaken over het instellen van IP-adressen, subnets en gateways op mijn routers/access points, en dat dan DHCP weer aan kan... maar ik durf er niet aan te prutsen!
EDIT:
- Iets meer achtergrond info is misschien handig.
- De Technicolor staat in de meterkast. Deze ontvangt internet vanaf de kabel. De Xbox One, mediaspeler en ook mijn smart TV zijn rechtstreeks aangesloten op de Technicolor (met nog een switch er tussen.
- Op de 1e verdieping en op zolder heb ik een D-Link router geplaatst als wi-fi access point.
- Mijn desktop PC staat op de 1e verdieping en is rechtstreeks aangesloten op de D-Link, die dan weer aangesloten is op de Technicolor.
- De D-Link op zolder is rechtstreeks verbonden met de Technicolor.
[ Voor 20% gewijzigd door XBWillem op 10-09-2017 00:14 ]