Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Routers als access points, mediaserver én internet - hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-11 14:53
Mijn vraag

Hoe kan ik mijn modem/router combi en 2 routers probleem gebruiken, waarbij de routers als access point dienen, en ik ook media kan streamen naar mijn netwerkspeler?

Nadat ik enkele weken te maken had met internet dat regelmatig uitviel vanuit mijn modem/router combi, heeft ZeelandNet deze vervangen. Op aanraden van de monteur heb ik DHCP uitgeschakeld op mijn routers die tevens als wifi access point dienen. Sindsdien geen problemen heer.

Helaas kan ik nu ook niet bestanden van mijn PC streamen naar mijn Xbox One (met de VLC app) of FLAC-muziekbestanden naar mijn netwerkspeler.

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Modem/router = Technicolor (Cisco) EPC3940AD (geplaatst door mijn provider ZeelandNet)
  • Routers/access points = D-Link DIR 657
  • Desktop met Windows 10
  • Xbox One met VLC app
  • Yamaha CD-NT670D om FLAC bestanden te streamen vanaf PC
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik lees diverse zaken over het instellen van IP-adressen, subnets en gateways op mijn routers/access points, en dat dan DHCP weer aan kan... maar ik durf er niet aan te prutsen!

EDIT:
  • Iets meer achtergrond info is misschien handig.
  • De Technicolor staat in de meterkast. Deze ontvangt internet vanaf de kabel. De Xbox One, mediaspeler en ook mijn smart TV zijn rechtstreeks aangesloten op de Technicolor (met nog een switch er tussen.
  • Op de 1e verdieping en op zolder heb ik een D-Link router geplaatst als wi-fi access point.
  • Mijn desktop PC staat op de 1e verdieping en is rechtstreeks aangesloten op de D-Link, die dan weer aangesloten is op de Technicolor.
  • De D-Link op zolder is rechtstreeks verbonden met de Technicolor.

[ Voor 20% gewijzigd door XBWillem op 10-09-2017 00:14 ]

Alle reacties

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Maak eens een tekeningetje hoe je alle netwerkapparatuur op elkaar aangesloten hebt, inclusief welke aansluitingen je exact gebruikt hebt.
Tip: Slinger Paint aan, trek de plaatjes van je apparaten van Google Images, en trek zwarte lijntjes tussen de relevante connectors.

• XBWillem
TommyboyNL schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:22:
Maak eens een tekeningetje hoe je alle netwerkapparatuur op elkaar aangesloten hebt, inclusief welke aansluitingen je exact gebruikt hebt.
Tip: Slinger Paint aan, trek de plaatjes van je apparaten van Google Images, en trek zwarte lijntjes tussen de relevante connectors.
Thnx voor de vlugge respons! Hierbij mijn setup.

De blauwe lijnen stellen mijn UTP-kabels voor. Ik heb in rood gezet wat ik NIET gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TBAXBCN.png

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hmmm, ziet er goed uit.
Kan je het IP adres van je XBOX opzoeken, en op je PC in een command prompt "ipconfig /all" uitvoeren, en de output hier plaatsen?

• XBWillem
TommyboyNL schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:45:
Hmmm, ziet er goed uit.
Kan je het IP adres van je XBOX opzoeken, en op je PC in een command prompt "ipconfig /all" uitvoeren, en de output hier plaatsen?
Hierbij de input.

Xbox One
IP: 192.168.11.19
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.11.1
DNS: 212.115.192.100 / 62.238.255.69

Desktop

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/prx6tcq.jpg

PS: ik zag dat in mijn diagram een foutje stond, de 2e router staat op de zolder en niet óók op de 1e verdieping. Heb ik in mijn bovenstaande post aangepast.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
Dhcp sowieso uit laten, op je "tweede" routers (nu access points) de wan poort niet gebruiken. Dat doe je allemaal al goed blijkbaar. Staan daar nog firewalls aan? Geen idee of die wat doen in niet-router mode overigens.

Roomba E5 te koop

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:31
Open op je pc CMD type in: "ping 192.168.11.19" enter. (tussen de "" IP van je Xbox)

Als het goed is krijg je zo iets:
code:
1
2
3
4
5
Pinging 192.168.11.19 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.11.19: bytes=32 time<1ms TTL=64

en als het fout is krijg je dit:
code:
1
2
3
4
5
Pinging 192.168.11.19 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Als je geen timed out krijgt staat er een instelling bij Windows delen denk ik niet goed.
Die debielen bij Microsoft kunnen niet meer programmeren soms worden mijn instellingen verander na een Windows Update ...

Ik heb geen xbox dus ik heb geen idee hoe een xbox je PC map benaderd ik neem aan SMB (samba)
Netwerk centrum openen > Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen en daar even kijken.
Deel je een map zonder wachtwoord?
vergeet dan niet onder "alle netwerken" "met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen" aan te vinken!

• XBWillem
TommyboyNL schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:45:
Hmmm, ziet er goed uit.
Inmiddels is het gelukt. Ik heb op mijn APs overal DHCP uitgezet, de Gateway ingeteld, en een opvolgende device IP ingesteld die buiten mijn DHCP range valt. De internet verbinding laat ik op Dynamic staan. Nu werkt alles.
Pagina: 1