Toon posts:

vanaf wanneer laserprinter

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik print 500 pagina's per maand die ook gewoon in zwart-wit kunnen worden geprint.
geld-technisch gezien vraag ik me nu af of een laserprinter niet goedkoper is. vanaf hoeveel pagina's per maand is dat ongeveer?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Vanaf 30 pagina's per week :)
Was gisteren nog op TV :)

Verwijderd

prijs per afdruk berekenen.... niet zo moeilijk dacht..... eerst met inkpatroon bepalen wat dat is, en vervolgens voor een laser. Ik heb je gegevens niet, maar dit is toch echt niet moeilijk...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Op maandag 09 juli 2001 11:26 schreef arjo_kamp het volgende:
...maar dit is toch echt niet moeilijk...
Zeker niet als het de dag ervoor op TV is gezegd ;)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:42
Zelf ff rekenen.
Meeste deskjets/inkjets zijn 1 gulden per pagina.
Goedkopere laserprinters zo'n 10-20 cent per pagina.

Kleinere goedkopere laserprinters (zo'n 1000 gulden) zijn geschikt tot zo'n 5000 pagina's per maand.

Persoonlijk vind ik de HP Laserjet 5/2100/2200-serie erg goed. Prijsklasse rond de f 2000,-

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 09 juli 2001 11:25 schreef Neelsjan het volgende:
Ik print 500 pagina's per maand die ook gewoon in zwart-wit kunnen worden geprint.
geld-technisch gezien vraag ik me nu af of een laserprinter niet goedkoper is. vanaf hoeveel pagina's per maand is dat ongeveer?
bij die hoeveelheid? Laser is dan absoluut goedkoper

Verwijderd

Topicstarter
ok, en welke laser dan, budget is ongeveer fl 2000,-

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 09 juli 2001 11:36 schreef Neelsjan het volgende:
ok, en welke laser dan, budget is ongeveer fl 2000,-
Brother is goedkoop in aanschaf, goedkoop in gebruik en ook snel.
Kzal je zo een type geven.
Wil je trouwens ook netwerkaansluiting op dat ding hebben?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

bij eeb laser moet je eigenlijk niet kijken naar aanschafkosten, maar naar print kosten.

die zijn afschrijving+toner+papier+onderhoud
nu vormen toner en papier de grote kosten post. Dus als ik een laser zoek kijk ik wat ie mag kosten per afdruk en zoek daar een leuk modelletje bij. Prive telt aanschaf natuurlijk ook mee, voor zakelijk gebruik is onderhoud weer erg belangrijk.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Ook kun je natuurlijk overwegen om een EPSON printer in combinatie met externe inkttanks te kopen (BIG-INK systeem van compedo). Je krijgt dan afdrukken van foto-kwaliteit voor een extreem lage prijs.

Nadeel is alleen dat deze printer trager si als een laserjet.

Verwijderd

Topicstarter
nee, een netwerkondersteuning is niet nodig.
hij komt wel in een netwerk te staan, 3 PC's maar die hoeven niet direct naar de printer worden gestuurd (gewoon via de pc waar de laser opstaat)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 09 juli 2001 11:40 schreef Duur het volgende:
bij eeb laser moet je eigenlijk niet kijken naar aanschafkosten, maar naar print kosten.

die zijn afschrijving+toner+papier+onderhoud
nu vormen toner en papier de grote kosten post.
dat zijn DRUMunit en afschrijving.

Papier... hij moet sowiezo al 500 pagina's per maand erdoor jagen... of hij dat nou doet met inktjet of laser, die kosten van papier blijven hetzelfde.

Toner kan je vergelijken met de inktcardridges, waarbij geldt dat de toners langer meegaan en goedkoper zijn in aanschaf.... no point here

Onderhoud? Mijn Brother HL 760 heeft inmiddels gruwelijk veel pagina's erdoor gedraaid. Ben nu met m'n 2e drum-unit bezig. Het aantal toners weet ik niet, maar zijn er niet zo belachelijk veel. Wel belachelijk veel papier erdoor gejast. Ik denk toch echt over een stapel van 1 meter heengaat... waarvan ook veel dubbelzijdig zijn bedrukt... dus ga ik dan richting een stapel papier van 2 meter...... Behalve die drumunit totaal GEEN onderhoud aan gehad.

Afschrijving.... Gezien de snelle ontwikkelingen in inktjetprinterland, zal de afschrijving bij die printers aanzienlijk groter zijn..... de lasers worden hoofdzakelijk sneller... af en toe een hogere resolutie, maar 1200 dpi (wat ik heb) is al superstrak....... mocht ik een nieuwe laser willen aanschaffen dan is het alleen vanwege bijvoorbeeld ingebouwde netwerkadapter of hogere snelheid... maar niet vanwege de resolutie.

Kortom... imho is het een onzinverhaal.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 09 juli 2001 11:42 schreef Neelsjan het volgende:
nee, een netwerkondersteuning is niet nodig.
hij komt wel in een netwerk te staan, 3 PC's maar die hoeven niet direct naar de printer worden gestuurd (gewoon via de pc waar de laser opstaat)
ach... .je hebt het over een bedrag van 2000 gulden...
Kijk eens naar de Brother HL-1250
Ik meen dat die WEL netwerkadaptertje heeft, maar toch nog aanzienlijk goedkoper is dan die 2000 gulden... dus geen probleem

edit:

kijk hier maar eens naar prijzen van Brother Laser printers....[quote]
BROTHER LASER HL-1270N (incl. netwerkkaart) fl 1.188,82
BROTHER LASER HL-1270NLT fl 1.420,14
[/quote]

maar er zijn nog duurdere Brothers met netwerkkaart onder de 2000 gulden...
Maar daarvoor raad ik je aan om zelf naar de specs te kijken....
http://www.brother.co.uk/

• GarBaGe
Ik zou een HP Laserjet 2200 nemen.
Kan makkelijk tot 100.000 pagina's printen voordat ie onderhoud nodig heeft.
Makkelijk uit te breiden met extra papierlades, duplex-unit, netwerkrommel etc etc

17 ppm >:)
1200x1200 dpi

Super relaxed ding, gewoon.

BTW, 1 meter papier is niet zoveel.
500 vel = 6 cm, dus 1 meter = 8333 A4tjes.
De toner van de HP gaat zo'n 6000 vel mee (= 72cm papier)

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt hier heb ik wat aan

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 09 juli 2001 11:59 schreef GarBaGe het volgende:
Ik zou een HP Laserjet 2200 nemen.
Kan makkelijk tot 100.000 pagina's printen voordat ie onderhoud nodig heeft.
Makkelijk uit te breiden met extra papierlades, duplex-unit, netwerkrommel etc etc

17 ppm >:)
1200x1200 dpi
moch... dat kan beter:
http://www.brother.co.uk/our_products/html/printer_hl2460.html
24 ppm >:) >:)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

maar ff serieus:
De Brother HL 1670

Fast 16ppm print speed
Standard 10/100BaseTx network connectivity
Crisp text and graphics with Brother HQ1200 print quality
Built-in automatic Duplex as standard for economical printing

dubbelzijdig... handig... netwerk... handig...

http://www.brother.co.uk/our_products/html/printer_hl1670.html

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op maandag 09 juli 2001 11:47 schreef wfvn het volgende:

Afschrijving.... Gezien de snelle ontwikkelingen in inktjetprinterland, zal de afschrijving bij die printers aanzienlijk groter zijn..... de lasers worden hoofdzakelijk sneller... af en toe een hogere resolutie, maar 1200 dpi (wat ik heb) is al superstrak....... mocht ik een nieuwe laser willen aanschaffen dan is het alleen vanwege bijvoorbeeld ingebouwde netwerkadapter of hogere snelheid... maar niet vanwege de resolutie.

Kortom... imho is het een onzinverhaal.
Ach onderhoud is niet alleen een drum kit. Het bestaat ook nog uit de operationcosts, ofwel wat het kost om de machine in productie te houden, preventief onderhoudskosten zoals schoonmaken, drivers installeren en updaten enzovoorts. Ook telt daarbij van hoeveel tijd en hoevaak moet de papierbak bijgevult worden.

Voor een prive situatie zijn dat bijna allemaal verwaarloosbare kosten, alleen in een bedrijf tikt het wel snel aan. Iedere dag iemand van 60,-per uur 5 minuten papier bijvullen voor één printer kost dan op jaar basis 1300 piek. Als je dus meerdere printers hebt loopt het snel op. De topicstarten heeft er 3 nodig, dan is het al 3900,- piek per jaar, alleen aan papier bijvullen.

Als je daarintegen een printer hebt waar zo'n iemand maar 10 minuten per week papier bijvult is de jaar prijs per printer maar 520 piek. Dus voor 3 stuks 1560 piek. Dat scheelt maar liefst 2340 piek per jaar alleen op het papier bijvullen.

Kortom jouw mening over mijn verhaal is voor een prive situatie helemaal juist. Maar voor een bedrijfssituatie toch een beetje kort door de bocht.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• GarBaGe
Gezien dit topic van je...

De HP Laserjet 2200 is echt een goede bedrijfsprinter voor kleine bedrijven (MKB).
Hier zijn de specs:
2200dn:
19 ppm
1200x1200 dpi
netwerk ondersteuning (std)
dubbelzijdig printen (std)
tot 40.000 pagina's per maand

of de 2200dtn
16 ipv 8 MB intern
500 vel papierla extra

Zeker als je er 3 wilt hebben, kan je bij HP ook gelijk service contracten e.d. afsluiten.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Duplex printen spaart bergen papier. (en ook weer bijvullen) maar duplex units kosten natuurlijk ook meer, en zijn iets gevoeliger voor storing (alhoewel het bij mij meevalt, Laserjet 3D, 130.000 afdrukken)

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 11:30 schreef GarBaGe het volgende:
Zelf ff rekenen.
Meeste deskjets/inkjets zijn 1 gulden per pagina.
Goedkopere laserprinters zo'n 10-20 cent per pagina.
Die 1 gulden per pagina geldt alleen voor het afdrukken van foto's. Volgens mij ben je met gewone zwart/wit afdrukken met veel tekst een stuk goedkoper uit (iets van 15-30 cent, afhankelijk van het printer merk). Goedkope inktjet printers hebben vaak dure inktpatronen/printkoppen, maar er zijn ook echte office inktjets waar de kosten per pagina weer lager zijn.

Met een laserprinter ben je volgens mij tussen de 5 en 10 cent per pagina kwijt, als je tenminste geen foto's en geen plaatjes met veel zwart print. Verder kun je nog wat besparen op de kosten door gebruik te maken van de economy-mode voor proefafdrukken, omdat in dat geval alleen de randen van letters en zwarte vlakken worden afgedrukt. Even checken of de printer zo'n economy-mode ondersteunt (waarschijnlijk doen ze dat allemaal).

Volgens mij kun je het best even zoeken naar resultaten van vergelijkende tests; soms worden de kosten per pagina daar bij vermeld. Het staat me bij dat mijn eigen printertje (HP Laserjet 1100) volgens zo'n test ca. 9 cent per pagina kostte, uitgaande van 80 grams papier en een typische office-print-mix. En dat is een typisch privé printertje; een beetje office-printer is nog goedkoper.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 11:25 schreef Neelsjan het volgende:
500 x 12 x 10 jaar (daarna wil je wel weer een nieuwe) = 60.000 afdrukken. Mijn advies is om een goedkope laser van HP of Brother te nemen. Deze kunnen zeker 300.000 afdrukken aan in hun levenscyclus. Ze zijn iets langzamer (4-6 PPM) maar het scheelt ook in geld.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 14 juli 2001 23:10 schreef CBravo het volgende:

[..]

500 x 12 x 10 jaar (daarna wil je wel weer een nieuwe) = 60.000 afdrukken. Mijn advies is om een goedkope laser van HP of Brother te nemen. Deze kunnen zeker 300.000 afdrukken aan in hun levenscyclus. Ze zijn iets langzamer (4-6 PPM) maar het scheelt ook in geld.
indeed...
alleen de nieuwere brothers zijn dus een stuk sneller dan die 4-6 ppm.... Mijn 4 jaar oude Brother HL-760 (toen goedkoper dan de HP-1100 van toen) is al 6 ppm. Koop je nu een beetje brother van gelijke prijs, zit je meteen al weer een paar ppm hoger...
En wat mij betreft: Brother ROELS....
Behalve de gebruikelijke toners en 1 drumkit heb ik er totaal GEEN onderhoud aan gehad :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hmmm kan je niet beter een 2dehands ergens opduiken, dan ffkes die...naam kwijt, verwarmingsding, vervangen, die zijn 300 gulden ofzo, maarja als je budget groot genoeg is, want als die dingen niet meer helemaal goed zijn worden je afdrukken ook slechter...toch?

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 09:42 schreef ikbenveldmuis het volgende:
hmmm kan je niet beter een 2dehands ergens opduiken, dan ffkes die...naam kwijt, verwarmingsding, vervangen, die zijn 300 gulden ofzo, maarja als je budget groot genoeg is, want als die dingen niet meer helemaal goed zijn worden je afdrukken ook slechter...toch?
Je bedoeld de Fuserunit?

Verwijderd

Ik heb hier een Laserjet 1100 staan, waar ik zeer over tevreden ben :) Hij is niet al te duur en ik heb in de 1,5 jaar dat ik hem heb, nooit mijn toner hoeven te vervangen (ik print ca. 200-300 pagina's/week)

Voor mijn kleurenprints gebruik ik mijn HP OfficeJet G85 (snel en betrouwbaar) :)
Pagina: 1