Op maandag 09 juli 2001 11:47 schreef wfvn het volgende:
Afschrijving.... Gezien de snelle ontwikkelingen in inktjetprinterland, zal de afschrijving bij die printers aanzienlijk groter zijn..... de lasers worden hoofdzakelijk sneller... af en toe een hogere resolutie, maar 1200 dpi (wat ik heb) is al superstrak....... mocht ik een nieuwe laser willen aanschaffen dan is het alleen vanwege bijvoorbeeld ingebouwde netwerkadapter of hogere snelheid... maar niet vanwege de resolutie.
Kortom... imho is het een onzinverhaal.
Ach onderhoud is niet alleen een drum kit. Het bestaat ook nog uit de operationcosts, ofwel wat het kost om de machine in productie te houden, preventief onderhoudskosten zoals schoonmaken, drivers installeren en updaten enzovoorts. Ook telt daarbij van hoeveel tijd en hoevaak moet de papierbak bijgevult worden.
Voor een prive situatie zijn dat bijna allemaal verwaarloosbare kosten, alleen in een bedrijf tikt het wel snel aan. Iedere dag iemand van 60,-per uur 5 minuten papier bijvullen voor één printer kost dan op jaar basis 1300 piek. Als je dus meerdere printers hebt loopt het snel op. De topicstarten heeft er 3 nodig, dan is het al 3900,- piek per jaar, alleen aan papier bijvullen.
Als je daarintegen een printer hebt waar zo'n iemand maar 10 minuten per week papier bijvult is de jaar prijs per printer maar 520 piek. Dus voor 3 stuks 1560 piek. Dat scheelt maar liefst 2340 piek per jaar alleen op het papier bijvullen.
Kortom jouw mening over mijn verhaal is voor een prive situatie helemaal juist. Maar voor een bedrijfssituatie toch een beetje kort door de bocht.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.