Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Jan-Karel E
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 15-12-2017
Mijn vraag

Is deze SSD geschikt voor een macbook 13 inch mid 2012?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Processor: 2,5 GHz intel core i5
Memory: 4 GB 1600 MHz DDR3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
/

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ja, had je eenvoudig met google kunnen vinden.

https://www.ifixit.com/Gu...d+Drive+Replacement/10378

[Voor 197% gewijzigd door Fietsbel op 10-09-2017 00:04]

39

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Vooruit, omdat je hier nieuw bent.

Je MacBook Pro heeft een SATA aansluiting voor harde schijven. De SSD die je gevonden hebt is ook voorzien van een SATA aansluiting, dat gaat dus passen.

Dit had je zelf veel sneller kunnen vinden door Google een paar zoekopdrachten te geven met bijvoorbeeld MacBook Pro + modelnummer + hard drive replacement. De specificaties van de SSD staan op de pagina van de SSD die je gelinkt hebt.

Op Tweakers wordt echt eigen inzet gevraagd, vragen dumpen en wachten op antwoord wordt hier niet gewaardeerd. Het is ook niet voor niets dat bij het starten van een topic een vragenlijst staat. Daarin staat ook de vraag wat je zelf al hebt gedaan of gevonden. Jij hebt die netjes leeg gelaten wat zoiets betekent als "ik heb niks gedaan en ook niet gezocht".

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Gelijk even je geheugen upgraden. 4GB is wel erg karig anno 2017.

I reject your reality and substitute my own

• Jan-Karel E
nelizmastr schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:22:
Gelijk even je geheugen upgraden. 4GB is wel erg karig anno 2017.
Nieuw RAM geheugen (2 x 4GB) is al besteld.

• Jan-Karel E
sypie schreef op zondag 10 september 2017 @ 08:42:
Vooruit, omdat je hier nieuw bent.

Je MacBook Pro heeft een SATA aansluiting voor harde schijven. De SSD die je gevonden hebt is ook voorzien van een SATA aansluiting, dat gaat dus passen.

Dit had je zelf veel sneller kunnen vinden door Google een paar zoekopdrachten te geven met bijvoorbeeld MacBook Pro + modelnummer + hard drive replacement. De specificaties van de SSD staan op de pagina van de SSD die je gelinkt hebt.

Op Tweakers wordt echt eigen inzet gevraagd, vragen dumpen en wachten op antwoord wordt hier niet gewaardeerd. Het is ook niet voor niets dat bij het starten van een topic een vragenlijst staat. Daarin staat ook de vraag wat je zelf al hebt gedaan of gevonden. Jij hebt die netjes leeg gelaten wat zoiets betekent als "ik heb niks gedaan en ook niet gezocht".
Ik had het ondertussen al gevonden, ik wou gewoon zeker zijn. Ik wist niet dat het er zo aan toe ging op tweakers, mijn excuses. Bedankt voor het antwoord.

Ik heb trouwens de Samsung 850 EVO 500 GB 2,5 inch besteld, had goede recensies :)

• Dashlane
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22:11
Jan-Karel E schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:10:
[...]

Ik had het ondertussen al gevonden, ik wou gewoon zeker zijn. Ik wist niet dat het er zo aan toe ging op tweakers, mijn excuses. Bedankt voor het antwoord.

Ik heb trouwens de Samsung 850 EVO 500 GB 2,5 inch besteld, had goede recensies :)
Heb ik zelf ook in mijn 2012. Als tip, plak ook een stukje isolatie tape tussen het aluminium en de Sata kabel. Ik heb nooit het daadwerkelijke antwoord gekregen maar heb al vaker gehoord (ook bij Apple insiders) dat de sata direct op het aluminium de kapotte sata veroorzaakt. Aangezien je het toch los heb liggen, kan een stukje tap geen kwaad.

• Jan-Karel E
Dashlane schreef op maandag 11 september 2017 @ 00:49:
[...]

Heb ik zelf ook in mijn 2012. Als tip, plak ook een stukje isolatie tape tussen het aluminium en de Sata kabel. Ik heb nooit het daadwerkelijke antwoord gekregen maar heb al vaker gehoord (ook bij Apple insiders) dat de sata direct op het aluminium de kapotte sata veroorzaakt. Aangezien je het toch los heb liggen, kan een stukje tap geen kwaad.
Ok, zal ik doen. Bedankt voor de tip!
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True