Sinds ~2015 heeft webkit ondersteuning (met prefix) voor snap points. De spec is nog niet definitief, maar op basis van caniuse is de ondersteuning al erg goed, dus ik ben met snap points aan de slag gegaan.
Ik loop nu tegen een probleem aan. Voor het probleem heb ik een simpelere case op JSFiddle: http://jsfiddle.net/hpjtqewn/2/
Het is een simpel voorbeeld van snap points in de praktijk: als je klikt op de horziontale scroll bar zie je de 'snaps'. JSFiddle is een handig platform om het probleem aan te tonen.
Stappen:
1. Pin de JSFiddle op je Iphone/Ipad op je homescreen
2. Open vanuit daar de JSFiddle
Door het gebruik van:
Wordt de JSFiddle o.a. zonder browser bar getoond. Echter, nu werken de snap points niet meer. Je scrolt nu vloeiend door de OL heen. Ik begrijp niet waarom en krijg het tot nu toe niet opgelost. Iemand een suggestie?
Wat ik al geprobeerd heb:
1. Browser support check:
(uiteraard) een alert
2. CSS aanpassingen, o.a.
Geen succes...
3. Een extra wrapper met een height en width constraint. Geen succes
Probleem is dat ik ook niet goed weet waar te zoeken, want zonder de meta tag werkt het prima. Wat veranderd het gedrag van webkit door die meta waardoor de snap points niet werken
?
Ik loop nu tegen een probleem aan. Voor het probleem heb ik een simpelere case op JSFiddle: http://jsfiddle.net/hpjtqewn/2/
Het is een simpel voorbeeld van snap points in de praktijk: als je klikt op de horziontale scroll bar zie je de 'snaps'. JSFiddle is een handig platform om het probleem aan te tonen.
Stappen:
1. Pin de JSFiddle op je Iphone/Ipad op je homescreen
2. Open vanuit daar de JSFiddle
Door het gebruik van:
HTML:
1
| <meta name="apple-mobile-web-app-capable" content="yes" /> |
Wordt de JSFiddle o.a. zonder browser bar getoond. Echter, nu werken de snap points niet meer. Je scrolt nu vloeiend door de OL heen. Ik begrijp niet waarom en krijg het tot nu toe niet opgelost. Iemand een suggestie?
Wat ik al geprobeerd heb:
1. Browser support check:
JavaScript:
1
2
3
| if ("-webkit-scroll-snap-type" in document.body.style) { alert ('ja er is support'); } |
(uiteraard) een alert
2. CSS aanpassingen, o.a.
Cascading Stylesheet:
1
| -webkit-scroll-snap-points-x: repeat(200px); /* ipv percentage */ |
Geen succes...
3. Een extra wrapper met een height en width constraint. Geen succes
Probleem is dat ik ook niet goed weet waar te zoeken, want zonder de meta tag werkt het prima. Wat veranderd het gedrag van webkit door die meta waardoor de snap points niet werken