Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
Mijn vraag
Mijn beeld begint in een kleine frequentie te trillen en als ik doorgame met ut 99 dan krijg ik een zwart scherm niet van windows maar volgens mij is windows dan wel nog actief maar zie niks meer op mijn nieuwe monitor.Heeft het met teering te maken of wat kan het zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Videokaart nvidia geforce 630 gt medion pc met 3770 i7 met 16 gb geheugen.
Windows 10 x64
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
niks geprobeert zo verre probleem doet zich voor met mijn nieuwe lyiama beeldscherm.
Vorig beeldscherm philips en nergens echter geen problemen gevonden.
Is mijn beeldscherm stuk of zal de videokaart kapot zijn?
Altijd stock gedraait niet overgeklokt of iets dergelijks.
De vraag is dus wat zal het zijn?
Enig ervaring discusies met soortelijk probleem?
Gebeurt alleen als ik ut 99 draai, met gewoon bureaublad en andere programmaa's geen probleem.

Beste antwoord (via rjmno1 op 12-09-2017 12:12)

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:45
Heb je anders al hier naar gekeken: https://www.epicgames.com...ing-UT99-on-new-hardware=
Want ik denk niet dat het je videokaart is die stuk gaat. Neem aan dat je met andere spellen er geen problemen mee hebt?

En bij screen tearing wordt een eerder weergegeven frame overschreven door een nieuw frame. Gedeelten van het oude frame zijn dan nog zichtbaar wanneer het nieuwe frame wordt weergegeven. Dus je zou dan nog beeld moeten hebben. ^_^

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:15
Drivers al geherinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tearing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
Ja drivers overnieuw geinstalleert volgens de laatste update van nvidia maar beeldscherm blijf uitvallen en reageert niet meer als ik ut 99 draai.
na opstarten ut 99 kan ik ongeveer 10 a 15 minuten spelen daarna valt het signaal weg aldus de monitor.
Ik bedoelde inderdaad tearing.
Volgens mij is mijn videokaart rip. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
Ik heb even voor je zitten zoeken. Er zijn namelijk meer mensen met soortgelijk probleem.
Het kan je rendering zijn van het spel, probeer dit te veranderen. In de ini.file zal er lijn zijn die hier op lijkt:

[Engine.Engine]
GameRenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice

Verander de GameRenderDevice waarde naar een andere beschikbare renderer.
Dus datgene achter het = teken.

SoftDrv.SoftwareRenderDevice
GlideDrv.GlideRenderDevice
D3DDrv.D3DRenderDevice
D3D8Drv.D3D8RenderDevice
D3D9Drv.D3D9RenderDevice
OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
Fitzer schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:54:
Ik heb even voor je zitten zoeken. Er zijn namelijk meer mensen met soortgelijk probleem.
Het kan je rendering zijn van het spel, probeer dit te veranderen. In de ini.file zal er lijn zijn die hier op lijkt:

[Engine.Engine]
GameRenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice

Verander de GameRenderDevice waarde naar een andere beschikbare renderer.
Dus datgene achter het = teken.

SoftDrv.SoftwareRenderDevice
GlideDrv.GlideRenderDevice
D3DDrv.D3DRenderDevice
D3D8Drv.D3D8RenderDevice
D3D9Drv.D3D9RenderDevice
OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice
ik heb al de opengl driver actief met de s3tc textures enabled.
ik zal een andere video render gebruiken en dat eens uit testen.
Maar heeft het vroeger altijd met gedaan met de opengl driver.
Je hebt gelijk wat deze drivers betreft morgen zal ik het eens uitproberen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
Heb je anders al hier naar gekeken: https://www.epicgames.com...ing-UT99-on-new-hardware=
Want ik denk niet dat het je videokaart is die stuk gaat. Neem aan dat je met andere spellen er geen problemen mee hebt?

En bij screen tearing wordt een eerder weergegeven frame overschreven door een nieuw frame. Gedeelten van het oude frame zijn dan nog zichtbaar wanneer het nieuwe frame wordt weergegeven. Dus je zou dan nog beeld moeten hebben. ^_^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjmno1
Ik ga een nieuwe install doen van ut 99 goty zoals beschreven in fitzers link en zal dan ook de bonus packs installeren.Ik heb het originele spel in bezit versie 436 en zal dan precies doen zoals in de link beschreven staat.
Tevens ook op ut99.org gepost wat het probleem is misschien weet iemand een oplossing.
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
rjmno1 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:12:
Ik ga een nieuwe install doen van ut 99 goty zoals beschreven in fitzers link en zal dan ook de bonus packs installeren.Ik heb het originele spel in bezit versie 436 en zal dan precies doen zoals in de link beschreven staat.
Tevens ook op ut99.org gepost wat het probleem is misschien weet iemand een oplossing.
Bij voorbaat dank.
Nieuwe install van ut99 gedaan maar probleem blijf zich voordoen.
Of de gpu is niet meer goed of de geheugen cellen zijn niet meer goed.
Hoef geen bonuspack ts installeren omdat ik de ut 99 goty edition heb plus opengl drivers vers install en download.
Scherm begon te trillen (daarna heb ik snel afgesloten voordat het zwart scherm komt).
Ik denk dat het probleem hardware matig is.
Iemand nog andere sugesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:22

Nemesizz

Untouchable

Al eens geprobeerd met een ander programma/game?

Want nu probeer je alleen UT99 (wat ik uit het verhaal opmaak), het probleem doet zich voor na 10-15 minuten (als het een echt defect was, zou het meteen optreden en niet na een aantal minuten, tenzij het temperatuur gerelateerd zou zijn). En UT99 krijgt ook nooit je VRAM vol, dus defecte geheugencellen (modules) lijkt me heel onwaarschijnlijk.

Dus;
- test eens met een ander 3d programma/game (3dmark, of een game)
- indien mogelijk, temperatuur controleren (niet alle GPU's hebben die optie, al heeft 98% van de kaarten dat tegenwoordig wel, bij OEM modellen wil soms het een en ander aan uitleesbare sensor ontbreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
Nemesizz schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:30:
Al eens geprobeerd met een ander programma/game?

Want nu probeer je alleen UT99 (wat ik uit het verhaal opmaak), het probleem doet zich voor na 10-15 minuten (als het een echt defect was, zou het meteen optreden en niet na een aantal minuten, tenzij het temperatuur gerelateerd zou zijn). En UT99 krijgt ook nooit je VRAM vol, dus defecte geheugencellen (modules) lijkt me heel onwaarschijnlijk.

Dus;
- test eens met een ander 3d programma/game (3dmark, of een game)
- indien mogelijk, temperatuur controleren (niet alle GPU's hebben die optie, al heeft 98% van de kaarten dat tegenwoordig wel, bij OEM modellen wil soms het een en ander aan uitleesbare sensor ontbreken)
3dmark ga ik uitproberen stay tuned. :)
3d mark uitgeprobeert geen enkele fout gevonden en effe in het midden gelaten hoe langzaam mijn graphics zijn.Nou dat beduit erop dat dus die videokaart wel goed is maar misschien een fout in ut 99 zit.
Er ga er nu vanuit dat deze videokaart dus wel goed is.
Maar waar het nu aan licht weet ik dus ook niet.Enne ohhja ik heb een harde schijf met een waarschuwing, zal het daar aan kunnen liggen?Ik heb veel bad sectors erop.k :? ompleet raadsel wat hier gebeurt.

[ Voor 21% gewijzigd door rjmno1 op 12-09-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag..daar ik een soortgelijk probleem heb met een oude laptop (5 jaar oud en heel weinig gebruikt als in 6x per jaar hooguit) van mij en wel een dunne rode en blauw streep door het scherm van boven naar beneden en de vraag is of dit videokaart gerelateerd is of iets heel (duurder?) anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:27:
Vraag..daar ik een soortgelijk probleem heb met een oude laptop (5 jaar oud en heel weinig gebruikt als in 6x per jaar hooguit) van mij en wel een dunne rode en blauw streep door het scherm van boven naar beneden en de vraag is of dit videokaart gerelateerd is of iets heel (duurder?) anders.
Ik denk dat dat toch wel een eigen topic behoeft, klinkt niet direct als een soortgelijk probleem buiten dat het ook een probleem is met je beeld...eerste instinct bij dat probleem een laptop is ofwel een schermprobleem ofwel de videokaart, naar ik ben geen expert.

[ Voor 9% gewijzigd door Cronax op 12-09-2017 16:57 ]

Pagina: 1