Toon posts:

3d problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn grafische kaart, als ik UT opstart loopt het vast (tenzij in software mode), als ik tribes opstart loopt et vast, en ook Operation Flashpoint loopt vast. Zelfs 3D Mark 2000 loopt vast.

Mijn kaartje is een Hercules Prophet 3d GeForce 2MX 32 MB met volgende bios: 3.11.00.08
en met als drivers deze van www.hercules.com nl 12.40 voor win2k
deze beide zijn naar mijn denken de laatst nieuwe.

de rest van mijn systeem: P2 400Mhz
320 MB SDRAM 100 Mhz, 2 harde schijven, een sb16 (= geluidskaart), een netwerkkaart en nog wat andere dingen.

niets op deze computer is overgeklokt.

Wat zou dit probleem kunnen oplossen?

Indien drivers de oplossing zijn welke en waar vind ik ze, iets anders?

'k heb al overal gekeken, hier in search, op site van nvidia, hercules en die van unrealtournament.

Please help,

Dank,

Pika

Verwijderd

Loopt alles in 3d vast?? Heb je een mobo met de 440 lx chipset ?? dan zou het daar wel eens aan kunnen liggen. Die levert namelijk te weinig stroom voor een GF 2 mx kaartje, waardoor alles na een poosje (lees 1/2 min)vastloopt.
Daar is nix aan te doen behalve een nieuw mobo aan te schaffen ;(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
Op maandag 09 juli 2001 12:08 schreef ByMeSDy_2k1 het volgende:
Loopt alles in 3d vast?? Heb je een mobo met de 440 lx chipset ?? dan zou het daar wel eens aan kunnen liggen. Die levert namelijk te weinig stroom voor een GF 2 mx kaartje, waardoor alles na een poosje (lees 1/2 min)vastloopt.
LX gaat toch maar toch 350 Mhz? dus lijkt me vrij vreemd als hij een LX heeft... :)

ik weet he ook niet... heb ej wel de laatste DirectX versie?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

heb je je kaart misschien geflached met een Sideband bios?!

had ik ook op 'm oude v3800, 2d werke, maar 3d en overlay liep vast!

Verwijderd

Topicstarter
nene, ik heb een 440 BX chipset (mijn mobo is een GA-686BX) maar mijn 3d loopt inderdaad na een poosje vast.

Verwijderd

Dan is het toch een koeling probleem denk ik!

Heb je gekeken of je koeler van je videokaart nog draait? en ofdat de temp. van je kaart niet aso hoog word!

Mocht het dat niet zijn, dan kan het zo zijn dat je je drivers en dx8.0 ff na moet kijken!

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
koeling, 't is gene koeler hé, 't is zo een koelelement, ma kzal mijn case es openen en nen fan daarop laten blazen en dan kijken of het werkt,
you will hear it!!
cu

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb een probleem met dezelfde symptomen op een P-3 450 met een voodoo3 2000.
Als ik 'em klok op 300 :'( dan heb ik geen probleem. M'n mamaplank is een eaglemax bx-pro.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
De warmte is ook geen probleem, cpu van kaartje wordt 32°C en CPU werd trouwens ook maar 37°C door die 120 mm fan.

Oh ja die pc loopt dus zodanig vast dat alleen reset helpt, en niets anders (buiten stroom uit en aan natuurlijk hé).
Ma ctrl-alt-del werkt niet. :'(

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 09 juli 2001 17:06 schreef pikachuf het volgende:
De warmte is ook geen probleem, cpu van kaartje wordt 32°C en CPU werd trouwens ook maar 37°C door die 120 mm fan.

Oh ja die pc loopt dus zodanig vast dat alleen reset helpt, en niets anders (buiten stroom uit en aan natuurlijk hé).
Ma ctrl-alt-del werkt niet. :'(
Same here.
Heb je je FSB al eens op 66 MHz gezet?

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat ga ik dan maar eens proberen? Alles wat kan helpen kan maar nuttig zijn hé.

Even later wat dit bericht gewijzigd:

Nop, aan de FSB ligt het ook niet, want die heb ik ook eens op 66 gezet en het werkt niet. Dan jumper maar weer terug gezet.

Verwijderd

Yup heb hetzelfde prob met mijn comp...agp 4x in bios aan en alles wat 3d is freezed....gewoon windows geen prob....

mijn systeem:athlon 1400/266,msi k7t 266 pro,256 mb DDR,geforce DDR 32 mb(creative)

Neeed HeeeeLp plzzzzz! :'(

Verwijderd

Topicstarter
Gek, kben al blij da ik niet de enige ben, raar dat er geen oplossing voor is.

Nog iemand suggesties?

greetz,

pika

Verwijderd

Probeer het is op agp 2x of 4x .

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik had het probleem ook. Na het verwijderen van één van mijn geheugendimms was het probleem verholpen.

Ik draaide 148FSB cas222 en dat kon 1 van die 2 dimms niet aan.

Verwijderd

Weet je zeker dat 't wel aan je kaart ligt? Controleer je geheugen eens zou ik zeggen... Ik heb 't zelf ook eens gehad dat zodra ik een spel ging spelen alles keihard vastliep, het geluid ging nog wel door overigens, ik dacht eerst dus ook dat 't m'n vidcard was maar na een paar dagen kwam ik erachter dat er een reep geheugen brak was...

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 10 juli 2001 14:13 schreef Pierce21 het volgende:
Weet je zeker dat 't wel aan je kaart ligt? Controleer je geheugen eens zou ik zeggen... Ik heb 't zelf ook eens gehad dat zodra ik een spel ging spelen alles keihard vastliep, het geluid ging nog wel door overigens, ik dacht eerst dus ook dat 't m'n vidcard was maar na een paar dagen kwam ik erachter dat er een reep geheugen brak was...
Bij mij is dat het (helaas) niet.
Overigens loopt ie bij mij ook bij intensief gebruik in 2D vast.
Er wordt ook niets buitensporig warm.
Any ideas?

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
En ook bij mij ligt het jammergenoeg niet aan het geheugen. Het is toch om bij te :'( vinden jullie niet.
En toch gaat er een oplossing voor zijn hé, isn't?

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Soorgelijke problemen heb ik gehad bij een kennis na het installeren van DirectX 8.0. Enkele 3D functies in de processor van de videokaart werden blijkbaar niet goed benaderd door DirectX.

Door enkele functies uit de hardware-versnelling uit te schakelen werd het probleem opgelost

Eenvoudige methode: beeldschermeigenschappen > Instellingen > Geavanceerd > Prestaties > Hardwareversnelling lager zetten.
Moeilijke methode: specifieke functies uitschakelen in DirectX configuratie.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op maandag 09 juli 2001 12:08 schreef ByMeSDy_2k1 het volgende:
Kan de LX niet zijn. Ten eerst heeft onze vrind hier een 400 MHz PII CPU, wat wil zeggen dat hij een Multiplier van 4 en een FSB van 100 MHz heeft, en aangezien de 440LX die niet ondersteund, de FSB van 100 MHz. Ten tweede gaat de 440LX maar tot PII 333 (66 MHz FSB) of tot Celeron 433 (66 MHz FSB). Ten derde zou een GeForce 2 MX als het goed is wel een hoog genoege stroomsterkte uit de AGP port kunnen trekken op een 440LX dacht ik. Ik heb wel eens een tabelletje gezien, waarin stond dat een MX minder vraagt dan ie kan krijgen als het ware.

/edit

Ten vierde geeft hij tenslotte zelf toe dat hij een 440BX heeft >:)

Verwijderd

Topicstarter
de eerste methode van jou werkte niet, omdat bepaalde games die functies ook nodig hebben (men schakelt er teveel uit).

Echter je tweede stap deed me weer zoeken en we zijn al iets dichter denk ik. Namelijk in de help vond ik dat samen met DirectX 8.0 het hulpprogramma DirectX-diagnostische gegevens (Dxdiag.exe) geïnstalleerd wordt. Als men dit opent kan men bij beeldscherm 3 testen doen nl:
DirectDraw versnelling,
Direct3D versnelling
en AGP versnelling voor patronen.

Deze 3 staan standaard ingeschakeld. Het uitvoeren van de 3 tests leverde me volgend resultaat: DirectDraw en Direct3D werken perfect, maar in de AGP versnelling voor patronen liep de computer weer zo vast al een pier zodat ik hem moest rebooten.
in de volgende reboot schakelde ik dus de optie AGP versnelling voor patronen uit en opende eens om te testen operation flashpoint. Ik constateerde dat de computer wel weer vast liep, nochtans had ik al een functie uitgeschakeld die het systeem doet vastlopen.

Nu dus de volgende zoeken?!?

ik hoop dat bij uitschakeling van deze functie sommigen al kan helpen. Ik ben er echter nog niet door geholpen. Hopelijk weet er iemand een oplossing!!!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Uhm, zet AGP maar eens op 2X, of zelfs op 1X, zet sidebanding etc maar uit en ga de kaart eens wat downclocken. Dat werkt 99,99% zeker...

Verwijderd

Topicstarter
yep je neemt me de woorden uit de mond, en ik ga dat eens proberen want zoals topic [topic=108245] het zegt zou het moeten werken.

Alnog bedankt en ik hou je op de hoogte!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Al mijn problemen zijn opgelost door de AGP naar 1* te zetten dank je allemaal!!

Hopelijk zijn nu anderen ook geholpen :)
Pagina: 1