Orgineel product?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
In de categorie Smartphone accesoires zie ik een veld "Orgineel product". Ik wilde van een product wat verbeteringen doorgeven, en kwam dit veld daar ook tegen, zonder uitleg. Ik wist niet zo goed wat ik ervan moet denken. Is een product orgineel als in "uniek" (dat lijkt me stug), of orgineel als in "geen namaak rommel" (daarvoor heb je het veld "Merk") of orgineel als in "het is van een smarthpone fabrikant en hoort bij een specifieke range smartphones" (dat zal em zijn).

Either way, ik vind het maar een rare naam. Misschien moet het iets als "Officiële accesoire" heten (wat bij Apple wellicht hetzelfde kan zijn als een Apple-approved accesory), als dat de lading dekt. Als was het maar om te voorkomen dat mensen denken "mwoah, ik vind het best een origneel product, laat ik maar Ja invullen", en geef ze es ongelijk - zo orgineel zijn die 298172 samsung-laders niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 09-09-2017 21:28 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een originele USB-C lader van vage makelij, altijd handig toch (of misschien toch niet)?

Misschien slaat dat origineel wel op de creatieve manier van componenten bij elkaar sprokkelen en combineren?

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 09-09-2017 21:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:57

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

_Thanatos_ schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:27:
In de categorie Smartphone accesoires zie ik een veld "Orgineel product". Ik wilde van een product wat verbeteringen doorgeven, en kwam dit veld daar ook tegen, zonder uitleg. Ik wist niet zo goed wat ik ervan moet denken. Is een product orgineel als in "uniek" (dat lijkt me stug), of orgineel als in "geen namaak rommel" (daarvoor heb je het veld "Merk") of orgineel als in "het is van een smarthpone fabrikant en hoort bij een specifieke range smartphones" (dat zal em zijn).

Either way, ik vind het maar een rare naam. Misschien moet het iets als "Officiële accesoire" heten (wat bij Apple wellicht hetzelfde kan zijn als een Apple-approved accesory), als dat de lading dekt. Als was het maar om te voorkomen dat mensen denken "mwoah, ik vind het best een origneel product, laat ik maar Ja invullen", en geef ze es ongelijk - zo orgineel zijn die 298172 samsung-laders niet :)
Het is het laatste, eigenlijk alles wat door een smartphone-fabrikant wordt gemaakt, benoemen wij als origineel accessoire. Vroegâh stond deze spec alleen bij de printercartridges (en toners), later is deze ook bij de telefoonaccessoires gezet.

De specificatie ging eerst door het leven als "Origineel/Compatible" -> "Origineel" / "Compatible" en dat vond ik op een gegeven moment lelijk :P Maar een alternatief verzinnen bleek niet makkelijk te zijn, uiteindelijk gekomen op de huidige oplossing, maar die blijkt ook vragen op te werpen. "Officiele accessoire" vind ik een goeie, morgen maar eens in de groep gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Maar een orginele, weet ik veel, Sweex lader, is ook een orgineel product. Ook al "hoort" het niet bij een merk telefoon. Persoonlijk vind ik het een beetje subjectief overkomen wat orgineel is en wat niet. En in een PW moet je juist een objectieve vergelijking kunnen maken.

Als je een "orginele" accesoire wilt, kies je toch gewoon voor het juiste merk? Ik bedoel, wat is het verschil tussen een accesoire van het merk Samsung, of een Samsung-accesoire met het vlaggetje "orgineel"?

日本!🎌