Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 10:45
Beste mensen,

Ik was tot vandaag een gelukkig eigenaar van de Microsoft Surface Pro 4 (i5 8GB RAM), alleen heb ik vandaag een heel vervelend voorval gehad, namelijk dat het scherm bevroor, vervolgens werd het scherm zwart en kon ik hem niet meer aan of uit krijgen.
Echter heb ik na veel geklauter door gekregen dat hij wel aan en uit gaat met de powerknop, hij laadt mijn telefoon in elk geval bij, maar het is niet dat hij aanstaat, omdat ik geen Windows Hello zie oplichten (dus niet dat het scherm kapot is oid), of dat hij vraagt wat met mijn telefoon te doen.

Ik heb al contact gelegd met de klantenservice van Microsoft, alleen was daar alleen de Canadese/Amerikaanse beschikbaar op zaterdag

Ik zou enkel al baat hebben om al mijn bestanden veilig te kunnen stellen, omdat ik anders foto's en andere documenten dreig te verliezen (plus een hele hoop data van andere programma's.)

Heeft iemand een idee?

Wat ik geprobeerd heb en niet helpt:
- Geforceerd afsluiten, aanknop 15-30 seconden ingedrukt houden
- Volume up + power button 15-30 seconden inhouden, geeft geen herstart
- CTRL+ SHIFT + WIN + B, geen resultaat
- Vegen op het scherm en tikken waar normaal de afsluitknop zit

Ik ben ten einde raad. Ik hoop dat jullie meer weten, thanks in advance! :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Beste antwoord (via rens-br op 08-10-2018 10:58)

• barta123
Ik zal hier nog even een update onder geven, mijn apparaat was op het moment van vastlopen ongeveer 1 jaar oud, dus viel deze nog binnen de garantie.

Mijn bestanden, vooral veel foto's welke ik recent van de SD-kaart van mijn telefoon had gehaald (vakantiefoto's met vrienden o.a) ben ik dus kwijtgeraakt, deze hebben er maar een aantal dagen opgestaan en wilde ik al gaan back-uppen... Dus dit was een goede les!

Het probleem is door Microsoft namelijk adequeaat opgelost in de garantieperiode, omdat ik een nieuw (of refurbished, niet van nieuw te onderscheiden in elk geval) apparaat heb ontvangen! :) Dit alles was binnen circa een week opgelost, ik ben nogaltijd erg tevreden over het apparaat, maandagmorgen producten blijft men altijd houden zullen we maar zeggen :+

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Een kennis van mij had zoiets laatst ook (weet niet het fijne ervan of het 100% hetzelfde is maar zou zo maar kunnen). Werd een garantie kwestie, terug naar Microsoft. 4 weken surface kwijt (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
dragon2 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:57:
Een kennis van mij had zoiets laatst ook (weet niet het fijne ervan of het 100% hetzelfde is maar zou zo maar kunnen). Werd een garantie kwestie, terug naar Microsoft. 4 weken surface kwijt (!).
Hmmm, ik vrees dat ik daar ook aan moet geloven, het enige dat ik heb is dat het toetsenbord oplicht, dat de USB-poort stroom geeft als het toetsenbord oplicht en het stopt als ik de aanknop 10 seconden inhoud.
Verder wordt het apparaat warm als hij zo licht en ''''aan'''' staat :+ (met warm bedoel ik een graadje of 35, wat de gemiddelde telefoon wordt) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Kan je niet naar een Microsoft Store? Of bestaat dat niet. Verder heb je waarschijnlijk gewoon pech, de SSD kan je er alleen uit krijgen als je het scherm los maakt, en die zit vastgelijmd.

Als de software wat minder 'geheim' was had je waarschijnlijk wel een Live Linux systeem kunnen starten via USB, zelfs headless moet dat werken. Daarna kan je via het netwerk bij je bestanden op een andere computer. In dit geval zal dat dan ook niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
johnkeates schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:11:
Kan je niet naar een Microsoft Store? Of bestaat dat niet. Verder heb je waarschijnlijk gewoon pech, de SSD kan je er alleen uit krijgen als je het scherm los maakt, en die zit vastgelijmd.

Als de software wat minder 'geheim' was had je waarschijnlijk wel een Live Linux systeem kunnen starten via USB, zelfs headless moet dat werken. Daarna kan je via het netwerk bij je bestanden op een andere computer. In dit geval zal dat dan ook niet gaan.
Helaas bestaan deze niet in Nederland, ik heb eerder problemen gehad met een Surface 3 en toen kreeg ik gewoon een nieuwe opgestuurd, was op zich wel tof, maar toen had ik wel mijn bestanden nog veilig kunnen stellen... Deze Pro 4 gebruikte ik echter volledig als laptop vervanger en ik ben niet iemand die meteen bij het verplaatsen van foto's alles op 2 plekken back-upt...

Voortaan maar wel doen dan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-05 20:48
Probeer de surface eens volledig leeg te laten lopen en daarna opnieuw opstarten??

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• barta123
Ik zal hier nog even een update onder geven, mijn apparaat was op het moment van vastlopen ongeveer 1 jaar oud, dus viel deze nog binnen de garantie.

Mijn bestanden, vooral veel foto's welke ik recent van de SD-kaart van mijn telefoon had gehaald (vakantiefoto's met vrienden o.a) ben ik dus kwijtgeraakt, deze hebben er maar een aantal dagen opgestaan en wilde ik al gaan back-uppen... Dus dit was een goede les!

Het probleem is door Microsoft namelijk adequeaat opgelost in de garantieperiode, omdat ik een nieuw (of refurbished, niet van nieuw te onderscheiden in elk geval) apparaat heb ontvangen! :) Dit alles was binnen circa een week opgelost, ik ben nogaltijd erg tevreden over het apparaat, maandagmorgen producten blijft men altijd houden zullen we maar zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordmeyerNL
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-06-2022
Probleem ontstond bij mij tijdens het terugplaatsen van het scherm op het toetsenbord.
Daarbij activeerde ik per ongeluk de aan/uit-toets van het beeldscherm.
Zwart scherm, opladen via toetsenbord lukt niet, ontkoppelen en koppelen als enige nog wel.
Losgekoppeld kan het beeldscherm wel geladen worden via de middelste koppeling.
Verder reageert de laptop nergens op.

Via Internet help uiteindelijk (weet niet precies welke combinatie 't deed) windowstoets+L en/of shift+powerknop
Een van beide deed de Surfacebook weer ontwaken !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_flat
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41
Dit is geralateerd aan een surface product, mijn surface 3 startte niet op. Scherm bleef zwart. Alle knop combinaties van microsoft geprobeerd, geen opstart scherm.

Ik kreeg deze link door van een medetweaker;

https://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?t=1378385

Het kan zijn dat de surface iets verbogen is, na mijn surface op het aanrecht gelegd te hebben, bleek 1 hoek (rb van windows logo) een klein beetje omhoog te staan. Door middel van wat kracht op die hoek (over de rand van het aanrecht) proberen hem iets terug te buigen. Aan/Uit knop daarna ingedrukt en ja wel, hij start op. Nu staat hij updates te draaien en weet niet of het probleem terugkomt. Mocht dat zo zijn post ik een update.
Pagina: 1