Tien jaar geleden kocht ik bij de Hema een groot aantal Plisse gordijnen en kreeg hier een erg nette en subtiele "Child Safety" oplossing bijgeleverd; een rondje met een diameter van zo'n 10mm en 6mm dikte. De vorm van een JoJo. welke je met een bijgeleverd ringetje en schroefje halverwege het raamkozijn kon schroeven; en in de inkeping het touwtje netjes op kon hangen.
Inmiddels zijn we vele jaren en regelgeving verder; en kreeg ik bij eenzelfde bestelling enorm lelijke en grote kunststof koord kikker meegeleverd.
Het betreft dus een oplossing voor koord en niet voor ketting. Iemand die weet waar ik deze geleverd kan krijgen?
Inmiddels zijn we vele jaren en regelgeving verder; en kreeg ik bij eenzelfde bestelling enorm lelijke en grote kunststof koord kikker meegeleverd.
enDe bestaande Europese CEN Norm EN 13120 is herzien en er zijn twee nieuwe normen bij gekomen: EN 16433 en EN 16434.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar het oogje wat niet helemaal conform de norm is; maar visueel een veel betere oplossing is. Ik kan ze werkelijk nergens meer vinden; en geen enkele shop die mij er ook aan kan helpen.In januari 2015 is er een Europese wet ingevoerd met daarbij een Europese norm (EN13120) voor alle producenten en leveranciers van raamdecoratie. Deze norm verplicht ons om kindveilige raamdecoratie te maken en te leveren. Europa is overgegaan tot deze norm om kinderen tot drie-en-een-half jaar veilig te laten spelen, leven en slapen in de ruimtes waar raamdecoratie hangt.
Het betreft dus een oplossing voor koord en niet voor ketting. Iemand die weet waar ik deze geleverd kan krijgen?
20*350ZO45°