Verwijderd

Topicstarter
Het is weer zover; er mag verlengd worden. Ik kom van een Nexus 5X, en verdiep me voor het eerst in jaren weer in smartphones. Het lijkt wel alsof ik verwend ben, want het lijkt niet dat de ideale opvolger voor mij klaar staat. Een paar punten die ik belangrijk vind;

1. USB-C Fastcharging;
2. Zo stock mogelijk Android (grote plus, maar ik realiseer me dat fabrikanten doorgaans een sausje toepassen);
3. Fingerprint scanner;
4. Een goede camera
5. Enigszins handzaam (Samsung Note bijvoorbeeld is wel erg groot)
6. Dunne bezels
7. Via reguliere kanalen beschikbaar, dus geen Chineze import
8. Daydream compatible (ik begreep dat daarvoor een LED scherm vereist is)

Ik kom dan ongeveer op de volgende lijst uit; categorie: Smartphones, grof gezegd;

a. pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart
b. pricewatch: Google Pixel 32GB Zwart
c. pricewatch: OnePlus 5 (8GB RAM, 128GB opslag) Zwart
d. pricewatch: Motorola Moto Z Play Dual Sim Zwart
e. pricewatch: LG V30 (4GB ram) Zilver

Van al deze toestellen lijkt de V30 mij het meest interessant, maar het duurt nog even voor die (zonder de "early adaptor hoofdprijs te betalen) in de winkel ligt. Zie ik met mijn beperkte kennis nog een pareltje over het hoofd, of zien jullie reden om een bepaald toestel in het bijzonder wel of juist niet te doen?

Ik zoek een?
Android smartphone

Wat is je budget?
Een euro of 900,- maximaal

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Foto's, alledaagse dingen en daydream experimenteren

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je hebt een (AM)OLED-scherm nodig voor Daydream...
En ik zou de Nokia 8 aan willen raden, maar die heeft dan net weer geen OLED-scherm aan boord ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik denk dat je toch snel uitkomt bij een Samsung S8. Overall toch het beste zo ongeveer wat er te krijgen is.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:31
John Rambo schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:14:
Ik denk dat je toch snel uitkomt bij een Samsung S8. Overall toch het beste zo ongeveer wat er te krijgen is.
Op de software na dan!

Als snelladen erg belangrijk is en een zo stock mogelijke Android raad ik je toch de Oneplus 5 aan.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:37
Puddi Puddin schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:23:
[...]

Op de software na dan!

Als snelladen erg belangrijk is en een zo stock mogelijke Android raad ik je toch de Oneplus 5 aan.
Idd Samsung = zoveel mogelijk zooi erop flikkeren om zo min mogelijk stock Android te kunnen creëren ..... Of het moet inmiddels beter geworden zijn. Voor mij is dat merk wat telefoons etc betreft compleet afgedaan.
Hebben we het nog niet eens over de het achterlopen van de updates als je geen stock Android hebt.

Pixel(2?) of Oneplus zou ook mijn keuze zijn.
( ik zit in hetzelfde schuitje, na een N5 en een N5X bijna aan verlenging toe...)
Buiten die 2 zou een Nokia voor mij misschien nog wel eens een optie kunnen zijn...

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist hobbelde ik nog tegen deze aan, zou dit een optie zijn: product: ZTE Axon 7?

Is gelist op https://vr.google.com/daydream/smartphonevr/phones/ en krijgt overwegend goede reviews op internet.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Axon 7 is erg mooi, vind 'm persoonlijk al te oud en wacht op de Axon 8...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:52:
Axon 7 is erg mooi, vind 'm persoonlijk al te oud en wacht op de Axon 8...
Dat schijnt een dual screen ding te gaan worden, vermoedelijk zonder daydream. Denk voor de Axon 7 te gaan :).
Pagina: 1